2 mai 2024
Răcari –  “O şcoală pentru viitorul tău!”

Răcari – “O şcoală pentru viitorul tău!”

liceuraDragi cititori,

    Avem onoarea şi deosebita plăcere de a aduce in atenţia dv. un proiect multilateral Comenius, cu finantare europeana, ce se vrea o sinteza a straduinţei cadrelor didactice şi elevilor din Liceul Teoretic “Ion Ghica” – Racari, jud. Dambovita ,

  de-a lungul anilor şcolari  2012-2014 in colaborare cu parteneri din alte cinci tari europene precum Franta, Italia, Portugalia, Grecia si Turcia, cu titlul “Quand le décrochage scolaire nous accroche!”(“Când desprinderea de scoală ne afectează!”).

      Prin intermediul acestui proiect elevii liceului nostru au fost sistematic stimulaţi, creându-se un ambient educaţional eficient din perspectiva învăţării prin proiecte europene, prin relaţionare, cunoaştere, motivaţie, respect şi comunicare interculturală. Ei au fost ajutaţi să deprindă abilitatea de a descifra valorile diferitelor culturi şi să posede abilităţile necesare desluşirii posibilităţilor pe care le oferă noul mediu multicultural şi, în acelaşi timp, le-a fost formată capacitatea identificării şi manipulării resurselor informaţionale.

 Aşadar, pentru a se putea integra cu succes în noua realitate socială şi culturală elevii notri invata să aibă o bază informaţională flexibilă pentru a se adapta la noile medii şi provocări, precum şi aptitudinile necesare confruntării impuse de schimbările rapide.

Acest proiect educaţional european constituie un univers special creat pentru optimizarea educaţiei interculturale desfăşurată în cadrul instituţiilor de învăţământ preuniversitar europene, implicand o tematica si arii curriculare diverse iar mobilitatile transnationale realizate in scolile partenere au fost veritabile lectii de viata, cultura si civilizatie europene.

Deviza proiectului nostru : “O scoala pentru viitorul tau!”

In activitatile propuse si derulate de-a lungul celor doi ani scolari am impărtaşit alaturi de elvii nostri noi experienţe si trăiri unice care au facut, deopotrivă ca profesori şi elevi să petreacă un timp preţios împreună, să se cunoască mai bine, să traiască alături eterna lecţie a vieţii de zi cu zi care, avem speranţa, că îi va motiva să privească cu încredere spre o şcoală a viitorului care le poate oferi nu numai informaţii ci şi împlinirea dorinţelor de educaţie prin înţelegere, respect reciproc şi parteneriat.

Bucurii, speranţe, temeri sau tristeţi împărtăşite ne-au ajutat pe toţi să trecem mai departe pe cărarea necunoscută a vieţii spre un orizont ce ni-l putem doar imagina ca fiind frumos. E viitorul spre care tindem şi pe care începem să-l făurim de azi cu dorinţe, cu încredere, dar mai ales cu stăruinţă şi multă muncă.

       Iată de ce dorim sa va impartasim din experienta nostra.

 

   Primul proiect multilateral Comenius “Quand le deccrochage scolaire nous accroche!” (Când desprinderea de şcoală ne afectează!), ce se derulează în liceul nostru, coordonat de prof. Marin Cornelia Elena, concretizează urmatoarele aspecte referitoare la implementarea sa:

1. Perioada de implementare 01.08.2012 – 31.08.2014.

2. Finantare prin ANPCDEFP cu fonduri europene – 24 000 euro.

3. 6 parteneri europeni : Romania, Franţa, Italia, Grecia, Portugalia, Turcia.

4. Teme principale ale proiectului : 1.) Favorizarea reuşitei scolare, 2.) compararea sistemelor de educaţie, 3.) cetaţenia şi dimensiunea europeană.

5. Domenii pedagogice vizate în activitaţile proiectului: Civismul, Limbile moderne, TIC.

6. Competenţe cheie vizate : competenţele civice şi sociale, comunicarea în limbi străine, învăţarea a cum se învaţă, sensibilitate şi expresie culturală.

7. Scopul proiectului : convingerea elevilor ca şcoala are un rol foarte important în dezvoltarea lor pentru viaţă, diminuarea abandonului scolar şi imbunătăţirea randamentului scolar.

         

8. Obiectivele strategice ale proiectului: 1.)- Schimbarea viziunii despre şcoală la elevi, la parinţi, la cadrele didactice şi conştientizarea de către toţi factorii implicaţi în educaţia elevilor a ceea ce funcţionează sau nu în şcoala de azi. 2.)– Crearea unei baze de date ca urmare a unei anchete realizată în şcoală. 3.)- Realizarea unui dialog între personalul din educaţie, elevi şi parinţii lor pentru a reda sens şcolii şi a implica activ toţi actorii proiectului. 4.)- Utilizarea instrumentelor TIC pentru difuzarea şi schimbul de rezultate între şcolile partenere. 5.)- Promovarea şi valorizarea limbii franceze în institutiile partenere. 6.)- mărirea mobilităţii şi schimburi de elevi şi cadre didactice în cadru european.

9. Rezumatul proiectului: Cele şase unităţi şcolare (din Franţa, România, Italia, Portugalia, Grecia, Turcia) primesc un public şcolar ce trebuie să facă faţă unor dificultăţi sociale şi şcolare deosebite.

   Proiectul vizează înţelegerea, prevenirea şi combaterea dificultăţilor crescute pe care echipele de cadre didactice le întâlnesc în munca lor cu adolescenţii din ziua de azi (plictiseala, desprinderea de şcoală, abandonul şcolar, violenţa, comportamentele riscante etc.) şi reflectarea împreună cu elevii, familiile lor şi toţi actorii sociali asupra problematicii vârstei adolescenţilor în contextul social contemporan.


Acest proiect vrea să depăşească frontierele naţionale pentru a vedea dacă preocupările vizate sunt specifice propriei ţări dacă există similitudini şi convergenţe internaţionale ale problemelor şi întrebărilor pe care ni le punem. Cum să mergem mai departe cu o mai bună cunoaştere a ceea ce suntem (istorie, economie, societate, cultură, sistem educativ) şi cum să ne ameliorăm confruntându-ne experienţele cu cele ale partenerilor noştri europeni pentru a da elevilor noştri toate şansele în vederea adaptării şi a reuşitei într-o lume viitoare ? – sunt întrebări la care acest proiect îşi propune să răspundă. Sub încadrarea unor persoane resursă, o muncă de anchetă elaborată de elevi pe lângă publicul vizat (elevi, familii, personal din educaţie) şi exploatarea sa ar trebui să permită descoperirea problemelor şi găsirea de soluţii pentru rezolvarea lor.

  Elevii şi cadrele didactice implicate vor comunica rezultatele şi concluziile pe platforma MOODLE special construită pentru proiect. Reuniunile de proiect internaţionale vizează dezbaterea problematicilor legate de vârsta adolescenţei în corelaţie cu percepţia despre şcoală în general. Documente finale (broşură, film) vor sintetiza toate contribuţiile şi vor propune piste de acţiune pentru a preveni situaţiile care conduc către “desprinderea de şcoală” şi toate implicaţiile sale care ne afectează în societate.

    Vom reveni cu alte informatii si realizari concrete.

Prof. Cornelia Elena Marin

Coordinator proiect

Liceul Teoretic “Ion Ghica” – Racari

Jud. Dambovita

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial