26 aprilie 2024
Declaraţii IMPORTANTE despre soarta combinatului Mechel Târgovişte!

Declaraţii IMPORTANTE despre soarta combinatului Mechel Târgovişte!

„După şedinţa de dialog social de acum trei săptămâni, atât eu, cât şi preşedintele CJD am invitat de nenumărate ori conducerea Mechel la discuţii. Şi aşa cum se obişnuieşte, dacă nu vine muntele la Mahomed, s-a dus Mahomed la munte.

Ne-am hotărât şi am mers la Mechel să cunoaştem şi noua conducere, să vedem ce gânduri au. Acolo am găsit pe fostul şi actualul director general şi pe preşedintele Consiliului de Administraţie, care e reprezentantul noilor cumpărători.

Discuţia a durat două ore, până când ne-am lămurit: ei ce vrem noi şi noi ce pot ei să facă. În concluzie, după 10 martie, avem promisiuni ferme că vor da drumul la producţie cu un laminor şi vor aduce la serviciu 75% din personal. Pe parcurs, când producţia se va apropia de capacitate, îi vor aduce la lucru şi pe ceilalţi 350 de muncitori. Noi am insistat să înceapă toţi cei 1950 de salariaţi, dar se pare că resursele financiare şi comenzile pe care le au nu pot să «îmbrace» decât 75% din personal.

Discuţia a fost constructivă, cu nuanţe care pe noi ne-au bucurat. Primul lucru care ne-a bucurat a fost că se va munci sub marca COST, nu se va mai numi Mechel. Au început să umble după cumpărătorii tradiţionali ai COST, care dispăruseră după firmament odată cu Mechel. Au recunoscut că au probleme cu finanţarea, cu fierul vechi. Singurul argument care ar putea să întârzie data de 10 martie ar fi numai fierul vechi.

Ei au acum pe stoc 10.000 – 11.000 tone şi au nevoie de 15.000 – 20.000 tone fier vechi ca să poată să reia procesul de producţie. Mie mi-au lăsat impresia că sunt puşi pe treabă.

Este o unitate economică destul de greu de stăpânit din punct de vedere al cheltuielilor. Eu sper să avem succes. Pentru noi, ca judeţ, este vital acest număr de 1950 de salariaţi. Sperăm să intrăm în normalitate. Ne-am oferit să-i ajutăm, să le intermediem accesul la ministere”, a spus Victor Sanda, prefectul judeţului Dâmboviţa.

„Procedura insolvenţei poate avea două aspecte. Dacă există soluţii de redresare, atunci se întocmeşte un plan de reorganizare a societăţii şi, dacă nu există soluţie de redresare, societatea intră în faliment direct.

Ei lucrează la un plan de reorganizare judiciară care se derulează potrivit Legii 85/2006, pe 2 ani de la data aprobării de către adunarea creditorilor şi confirmării de către judecătorul sindic; poate fi prelungit cu un an.

Până vom ajunge la un plan de reorganizare, vor trece 8-10-12 luni, pentru că sunt aspecte procedurale prealabile.

Ei spun că vor cere reorganizarea şi că anumite acţiuni ale creditorilor i-au obligat să grăbească această procedură pentru a-şi proteja patrimoniul”, a precizat şi preşedintele CJ Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu.

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial