23 aprilie 2024

Inspectorii OPC Dâmbovița, la ora bilanțului! Citește AICI unde au fost și cu ce folos

INFORMARE ASUPRA ACTIVITATII DESFASURATE IN PERIOADA IANUARIE-IUNIE 2011 DE CATRE COMISARIATUL JUDETEAN PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR DAMBOVITA In aceasta perioada comisarii CJPC DTA au efectuat actiuni tematice de control conform Planului anual de actiuni emis de ANPC Bucuresti precum si actiuni proprii de control, actiuni de colaborare cu alte institutii publice, comunicare si consiliere dupa cum urmeaza: -Consiliere operatori economici si persoane fizice; -Conferinte de presa, comunicate referitoare la controalele efectuate in aceasta perioada; -Inregistrarea, cercetarea si solutionarea reclamatiilor la produse alimentare, nealimentare si prestari servicii conform competentelor legale; -Respectarea prevederilor legale la comercializarea produselor textile; -Respectarea prevederilor legale la comercializarea articolelor de incaltaminte; -Verificarea modului de respectare a conformităţii, calităţii produselor/serviciilor, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate de : unităţile de alimentaţie publică unităţi fast- food, restaurant auto-servire, bufet tip expres, pizzerie, snack-bar etc- restaurante, terase, rotiserii, braserii, berarii, etc.) atât din mediul urban cât si din mediul rural: -Respectarea prevederilor legale privind implementarea programului de încurajare a consumului de fructe în şcoli, conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 24/2010 si de respectare a prevederilor OUG96/2001. -Respectarea prevederilor legale din domeniul protectiei la comercializarea buteliilor ptr gaz petrolier lichefiat tip aragaz- GPL. -Respectarea prevederilor legale din domeniul protectiei la comercializarea combustibililor solizi-carbuni, lemne de foc catre populatie. -Verificarea respectarii drepturilor consumatorilor la patinoare. -Respectarea prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor la comercializarea lichidului antigel si a lichidului de spalat parbrize. – Respectarea prevederilor legale la incheierea noilor contracte de credit de consum. -Respectarea prevederile legale referitoare la încadrarea în cantitatea netă/volumul net a unor produse alimentare ambalate, de larg consum (zahăr, făină, orez, sare iodată, mălai) comercializate prin hiper/supermarketuri, depozite en-gros, lanţuri mari de magazine. -Respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la prestatorii de servicii de estetica şi igienă personală – frizerie, coafură, manichiură, pedichiură, cosmetică, piercing, tatuaje. -Respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea produselor cosmetice. -Retragerea de la comercializare a produselor neconforme expertizate de Centrul National pentru Incercarea si Expertizarea Produselor LAREX (Icre Doripesco cu usturoi-produs traditional, orez cu bob mijlociu SUNSHINE, Telemea maturata de vaca in saramura ‘’FAMILIA’’ si saramura ‘’ WEICHKASE’’. -Verificarea respectarii prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor la comercializarea alimentelor in supermarketuri si lanturi de magazine; -Verificarea respectarii prevederilor legale de prestatorii de servicii la incheierii contractelor cu consumatorii; -Verificarea respectarii drepturilor consumatorilor la vanzarea produselor si garantiile asociate acestora; -Respectarea prevederilor legale la comercializarea produselor cosmetice; -Respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea benzinei si motorinei in statiile de distributie; -Respectarii prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor de catre prestatorii de servicii imobiliare. – Retragerea de la comercializare a produselor neconforme expertizate de Centrul National pentru Incercarea si Expertizarea Produselor LAREX sau notificate prin RASFF (mustar Defne Clasic 300 g, Natural new-capsula de slabit lot 100510 care prezinta in compozitie sibutramina fara a fi inscriptionata pe eticheta) -Respectarea prevederilor legale privind calitatea, modul de comercializare şi etichetare a peştelui, preparatelor şi conservelor din peşte; -Respectarea prevederilor legale, conformitatea, modul de etichetare, prezentare, publicitate si comercializare al produselor de post si al produselor specifice sarbatorilor pascale; -Verificarea modului de respectare a conformităţii, calităţii produselor/serviciilor, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate de : unităţile de alimentaţie publică ( unităţi fast- food, restaurant auto-servire, bufet tip expres, pizzerie, snack-bar etc- restaurante, terase, rotiserii, braserii, berarii, etc.) atât din mediul urban cât si din mediul rural. -Retragerea de la comercializare a produselor neconforme expertizate de Centrul National pentru Incercarea si Expertizarea Produselor LAREX sau notificate prin RASFF (mustar DEFNE CLASIC 300 g, GRAND DEFNE 300 g ). -Respectarea prevederilor legale la comercializarea laptelui de consum, a produselor lactate, a untului, a branzeturilor si inlocuitorilor de produse lactate: -Respectarea prevederilor legale la comercializarea produselor in farmacii pe baza cardului de fidelitate: -Respectarea prevederilor legale la prestatorii particulari de servicii sociale de ingrijire persoane varstnice: -Respectarea prevederilor legale la comercializarea florilor, plantelor de apartament si de gradina, ornamentelor florale si a altor materiale destinate intretinerii acestora: -Verificarea modului de respectare a conformităţii, calităţii produselor/serviciilor, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate de : unităţile de alimentaţie publică ( unităţi fast- food, restaurant auto-servire, bufet tip expres, pizzerie, snack-bar etc- restaurante, terase, rotiserii, braserii, berarii, etc.) atât din mediul urban cât si din mediul rural: -Respectarea prevederilor legale la privind protectia consumatorilor la incheierea contractelor de credit de consum, in cazul achizitionarii de produse de la comercianti, cu plata in rate: -Respectarea prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor la stranduri, piscine, bazine de inot,water-park-uri in colaborare cu Directia de Sanatate Publica Dambovita si Inspectoratul Pentru Situatii de Urgenta „Basarab I” Dambovita. Programul de actiuni a fost stabilit in concordanta cu Planul de actiuni al ANPC Bucuresti, precum si de tematicile proprii in semestrul I si a fost realizat ca numar de actiuni si termene de realizare. In perioada ianuarie –iunie 2011 s-au incheiat, 866 de PVCC incasandu-se amenzi contaventionale in valoare totala de 185.450 lei. Au fost oprite definitiv de la comercializare produse in valoare de 5.209 lei. S-au inregistrat 313 reclamatii direct la sediul CJPC DTA, prin posta sau e-mail, din care 105 au fost intemeiate, 148 reclamatii neintemeiate, 48 au fost redirectionate catre alte institutii, in vederea cercetarii si solutionarii conform competentelor legale, iar 12 au fost clasate. Din totalul de 313 reclamatii au fost inregistrate 22 pe produse alimentare, 88 pe produse nealimentare si 203 pe prestari servicii. Topul reclamatiilor inregistrate se prezinta astfel: 1. Servicii de internet – 33 reclamatii 2. Servicii bancare – 25 reclamatii 3. Service telefonie mobila – 19 reclamatii 4. Produse elecrocasnice – 19 reclamatii 5. Utilitati –apa rece – 18 reclamatii 6. Telefoane mobile – 18 reclamatii 7. Servicii de telefonie – 11 reclamatii 8. Servicii de transport – 6 reclamatii 10. Service – auto – 6 reclamatii 9. Servicii de asigurari – 5 reclamatii 11. Altele – 153 reclamatii COMISAR SEF ing. FOLESCU ELENA

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial