2 mai 2024
Feedbackul la activitatea de învățare – un pas în plus spre rezolvarea problemelor elevilor

Feedbackul la activitatea de învățare – un pas în plus spre rezolvarea problemelor elevilor

Cu o săptămână în urmă, Statutul elevului, document aprobat prin Ordinul Ministrului Educației Naționale și Cercetării Științifice nr. 4742/2016, a suferit modificări. Astfel, Ordinul Ministrului Educației nr. 3797/2023 prevede schimbări în ceea ce privește acordarea feedbackului privind activitatea de învățare, predare și evaluare în învățământul preuniversitar.

Noul document a fost adaptat pentru a se potrivi modului în care este structurat anul școlar în momentul actual, pe module, textul articolului 7, punctul aa) fiind înlocuit cu “aa) dreptul de a oferi feedback, după parcurgerea primelor două sau trei intervale de cursuri din anul şcolar, cadrelor didactice care predau la clasă, prin fişe anonime sau prin intermediul unor chestionare anonime securizate”, păstrându-se obligativitatea unităților de învățământ preuniversitar de a facilita posibilitatea elevilor de a acorda feedback, respectarea metodologiei de acordare a feedbackului fiind în continuare supravegheată de către consiliile școlare ale elevilor.

Consiliul Județean al Elevilor Dâmbovița reamintește importanța acordării feedbackului anonim de către elevi, datorită faptului că oferă cadrelor didactice posibilitatea de a observa calitatea actului de predare pe care îl realizează, oferindu-le o imagine mai amplă asupra felului în care sunt percepuți de către elevi și primind recomandări pentru îmbunătățirea performanței lor chiar de la beneficiarii primari ai educației. Suntem de părere că oferirea unei perioade mai generoase de acordare a feedbackului la activitatea de învățare redă posibilitatea unităților de învățământ de a face lucrurile într-un mod exemplar, colaborând cu birourile executive ale consiliilor școlare ale elevilor din județul Dâmbovița.

fb-share-icon20
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial