5 mai 2024
Adrian Ţuţuianu – 50 de milioane pentru ÎNTREŢINEREA barierei!

Adrian Ţuţuianu – 50 de milioane pentru ÎNTREŢINEREA barierei!

„O altă situaţie, care ne arată tot un mod incorect de cheltuire a banului public, este aceea a contractelor încheiate cu o societate, SIAS SERVICE SRL, care are ca reprezentant pe domnul Liviu Bogdan Manolescu (fiul fostului inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean). Plătim 50 milioane lei pe an pentru întreţinerea barierei de acces pe platoul Consiliului Judeţean, barieră montată tot de această firmă.

Această societate mai prestează, din 2008 până astăzi, în baza unor contracte succesive încheiate, activităţi care privesc prestări servicii referitoare la verificarea şi întreţinerea sistemelor de alarmare pentru situaţii de urgenţă, sisteme care sunt transmise din patrimoniul Consiliului Judeţean către primăriile din judeţ.

Mai pe înţelesul publicului larg, în toate localităţile există nişte sirene care trebuie să fie folosite de către ISU (n.n. – Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă) în cazul în care sunt calamităţi, situaţii deosebite.

Dar, dacă ele sunt transmise în patrimoniul primăriilor, nu văd de ce Consiliul Judeţean s-a apucat să facă o cheltuială pentru altul.

În al doilea rând, nu am putut identifica în arhiva Consiliului vreun document care să arate în ce au constat lucrările efectuate de SIAS SERVICE din anul 2008 până în anul 2012. Nimeni nu a putut să ne spună nimic.

Ce cheltuieli s-au făcut?! În anul 2008, valoarea contractului 45.249,73 lei, am de plată restanţă de 11.312,43 lei. În anul 2009, s-a majorat valoarea contractului până la 50.870,16 lei, mai avem de plată astăzi 33.913,44 lei.

În anul 2010 s-a adăugat o mică creştere şi s-a încheiat contract pe 53.007,54 lei, s-au făcut plăţi, după ce s-a mai încheiat un act adiţional, de 69.251,80 lei şi au rămas de achitat 17.669,18 lei”.

“Practic, contractul a ajuns la aproape 800 de milioane de lei vechi, în anul 2010. În anul 2011, s-a încheiat un contract, 206/2.05.2011, pentru o sumă de 35.338,36 lei, sumă care a fost achitată integral, deşi regula prevăzută de lege este aceea a imputaţiei plăţilor pornind de la datoriile cu vechimea cea mai mare.

În anul 2012, s-a simţit din nou nevoia majorării contractului, a preţului din contract, şi CJD s-a obligat să plătească aceleiaşi societăţi suma de 70.676,73 lei, din care s-a achitat până astăzi suma de 17.669,18 lei.

În total, valoarea contractului pe această perioadă este de 255.142,52 lei. S-a plătit de către CJD suma de 184.465 lei şi am rămas datori la momentul acesta suma de 70.676,73 lei.

Personal, consider că acest contract nu a urmărit decât alimentarea clientelei de partid şi că această cheltuială este nejustificată, motiv pentru care voi dispune demararea procedurilor de reziliere a contractului pentru cele 6 luni care urmează până la finele anului şi voi clarifica împreună cu cei de la ISU Dâmboviţa procedura cea mai ieftină şi mai corectă de verificare a modului în care funcţionează aceste sisteme de alarmare în caz de urgenţă.

Fac precizarea că am chemat pe şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă şi mi-a spus că nu ştie în ce condiţii s-au încheiat aceste contracte, că nu a avut cunoştinţă niciodată de existenţa lor şi că nu cunoaşte nici cine sunt prestatorii de servicii”, a declarat Adrian Ţuţuianu, preşedintele CJ Dâmboviţa.

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial