Podul din beton armat, situat pe DN 71, la Km 63+894, peste pârâul Bizdidel, la intrarea în oraşul Pucioasa, reprezintă un real pericol pentru oricine îl traversează.
Deși încă din aprilie 2015,o comisie tehnică din cadrul Ministerului Transporturilor a prezentat încă de atunci concluziile dramatice cu privire la podul din zona Trainica, incadrandu-l în “stare tehnica 5” adică stare avansată de degradare, iată că, după mai bine de 9 ani, ne aflăm în aceeași situație ca în prima zi: circulația se desfășoară pe un sens, sunt montate indicatoare și limitatoare de viteză și tonaj, iar în rest, Dumnezeu cu mila.
Cei care sunt nevoiți sa tranziteze podul pe sensul dinspre Târgoviște, au mai multe șanse de reușită să traverseze Bizdidelul, întrucât o fac pe un pod amenajat lateral, pe structură metalică.
Cei care trebuie să vină însă din Pucioasa către Târgoviște, o fac cu multe emoții, întrucât podul din beton armat este oricum înclinat către aval, iar ce se vede sub pod îți dă coșmaruri de-a dreptul din cauza grinzilor de susținere care sunt măcinate.
Pilonul podului a fost afectat după viiturile mari din 2010 și 2013,când și celalt pod, aflat în imediata apropiere (zona Zefirului) , a fost foarte grav afectat. Numai că, dacă pentru podul din zona Zefirului, aflat pe DJ 712, s-au găsit sumele necesare de bani, pentru podul de pe DN 71 nici în ziua de azi nu se aude de vreo intervenție care să vizeze sporirea gradului de securitate.
Menționăm că podul din zona Zefirului a fost ridicat între anii 2010-2013 și a costat 7,5miliarde lei vechi, plus încă câțiva metri de panglică și 3 foarfeci, necesare celor trei reprezentați ai autorităților de atunci, sosiți la inaugurare.
Iată că, nici după schimbarea a 11 miniștrii ai transporturilor nu avem în plan construirea unui pod nou în Pucioasa, iar singura salvare o reprezintă troița din apropiere, în dreptul căreia trecătorii își fac semnul crucii și rostesc tare un “Doamne ajută!”.
articol de Liviu Lazăr,
reporter special targovistenews.ro