A fost semnat contractul de finanțare pentru cel mai mare proiect de infrastructură de transport al județului Dâmbovița
În sala Unirii a Consiliului Județean Dâmbovița s-a semnat contractul de finanțare pentru Proiectul „Dezvoltarea infrastructurii de transport județean prin modernizarea DJ 720, DJ 720B, DJ 711 și DJ 101B pe traseul limită județ Prahova – Moreni – Gura Ocniței – Răzvad – Ulmi – Târgoviște – Comișani – Bucșani – Băleni – Dobra – Finta – Bilciurești – Cojasca – Cornești – Butimanu – Niculești – limită județ Ilfov”, proiect depus în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 6 – Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, Prioritatea de investiții 6.1 – Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale.
Contractul de finanțare a fost semnat de către ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, directorul Agenției de Dezvoltare Regională Sud Muntenia, Liviu Mușat, și președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Alexandru Oprea.
La eveniment au participat: Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop și Mitropolit Nifon, ministrul Apărării Naționale, Adrian Țuțuianu, vicarul eparhial, preot Ionuț Ghibanu, subprefectul judeţului Dâmboviţa, Florina Mureșan, vicepreședintele Consiliului Județean Dâmbovița, Claudia Gilia, parlamentari dâmbovițeni – Oana Vlăducă, Carmen Holban, Titus Corlățean, Dumitru Lupescu, primarul municipiului Târgoviște, Cristian Stan, primarul municipiului Moreni, Dinu Constantin, reprezentanții unităților administrativ-teritoriale care sunt tranzitate de drumurile județene incluse în proiect, consilieri județeni, alți reprezentanți ai administrației publice locale.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, astfel: valoarea totală a proiectului este de 211.822.388,29 lei, din care 179.511.725,29 lei – contribuție nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, reprezentând un procent de 85% din cheltuielile eligibile ale proiectului, 27.454.734,46 lei – contribuție nerambursabilă din bugetul național, reprezentând un procent de 13% din cheltuielile eligibile ale proiectului, 4.223.805,30 lei – contribuție de la bugetul local al județului Dâmbovița, reprezentând un procent de 2% din cheltuielile eligibile ale proiectului, și 632.123,24 lei – contribuție de la bugetul local al județului Dâmbovița, reprezentând cheltuielile neeligibile ale proiectului.
Obiectivul general al proiectului este accelerarea creșterii economice și îmbunătățirea condițiilor de viață ale comunităților locale din județul Dâmbovița prin stimularea mobilității, rezultat al modernizării infrastructurii județene de transport și asigurării conectivității indirecte la rețeaua TEN-T. Durata de implementare a proiectului este de 45 luni.
În deschiderea evenimentului, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Alexandru Oprea, a prezentat proiectul și a subliniat importanța semnării acestui contract de finanțare din perspectiva îmbunătățirii infrastructurii de transport a județului Dâmbovița, prilej cu care a mulțumit tuturor factorilor implicați în proiect. Totodată, președintele Consiliului Județean Dâmbovița a menționat faptul că această investiție de anvergură este un pas semnificativ pentru dezvoltarea județului Dâmbovița, însă nu va fi unicul, în viitor urmând a fi demarate de către instituția noastră și alte proiecte menite să răspundă nevoilor dâmbovițenilor.
De asemenea, Rovana Plumb, ministru delegat în cadrul Ministerului Fondurilor Europene, a reconfirmat, în fața celor prezenți la întâlnire, însemnătatea acestui proiect atât pentru judeţul Dâmboviţa, cât și pentru Regiunea Sud Muntenia. La rândul lor, ministrul Adrian Țuțuianu și directorul Agenției de Dezvoltare Regională Sud Muntenia, Liviu Mușat, au evidențiat impactul pe care această investiție îl va avea asupra evoluției județului Dâmbovița, mulțumind și felicitându-i pe toți cei care s-au implicat în proiect până la acest moment.
Investiția presupune modernizarea traseului interjudețean (format din 4 drumuri județene), pe o lungime de 62,12 km, de-a lungul cărora vor fi realizați următorii indicatori, care vor contribui atât la fluidizarea, cât și la siguranța circulației: 37 stații pentru pasageri/transport public, 8 alveole pentru mijloacele de transport public, piste pentru bicicliști (cu două sensuri) – cu o lungime de 3,94 km, 69,93 km trotuare și alei pietonale, precum și alți indicatori aferenți tehnicii corespunzătoare asigurării traficului în condiții de siguranță (indicatoare rutiere, parapete de protecție, marcaje, stâlpi reflectorizanți etc.). Lungimile de drum care urmează a fi reabilitate pe fiecare drum județean inclus în proiect sunt următoarele: 7,37 km (DJ 720), 5,80 km (DJ 720B), 8,13 km (DJ 101B) și 40,82 km (DJ 711). În plus, proiectul vizează și reabilitarea a 4 poduri existente pe traseul interjudețean, respectiv: pod pe DJ 720B, la Nisipurile, în comuna Ulmi (km 3+865), pod pe DJ 720, în comuna Gura Ocniței (km 3+350), pod pe DJ 711, peste pârâul Racovița, în comuna Băleni (km 16+050) și pod pe DJ 711, peste canal, în comuna Cojasca (km 35+414).
Un număr de 16 localități urmează a fi tranzitate de drumurile județene amintite anterior, și anume: municipiul Moreni, comuna Gura Ocniței, comuna Răzvad, comuna Ulmi, municipiul Târgoviște, comuna Comișani, comuna Bucșani, comuna Băleni, comuna Dobra, comuna Dobra, comuna Finta, comuna Bilciurești, comuna Cojasca, comuna Cornești, comuna Butimanu, comuna Niculești.
Biroul Comunicare, Relaţii Externe al Consiliului Judeţean Dâmboviţa