18 aprilie 2024

OTIMMC, în sprijinul inteprinzătorilor!

INFORMARE privind activitatea desfasurată de OFICIUL TERITORIAL PENTRU INTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII ŞI COOPERAŢIE TÂRGOVIŞTE în perioada ianuarie-noiembrie 2009 Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici Şi Mijlocii şi Cooperaţie Târgovişte este organizat şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice, cu personalitate juridică, în subordinea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (AIPPIMM). OTIMMC Târgovişte îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a judeţelor Dâmboviţa, Argeş, Teleorman şi Giurgiu. Structura organizatorică prevede existenţa pentru fiecare judeţ a unui Centru de informare, asistenţă şi instruire, în prezent este funcţional doar în judeţul Teleorman. Rolul principal în activitatea desfăşurată este acela de a implementa tehnic şi financiar programele de sprijinire a înfiinţării de noi întreprinderi şi de susţinere a dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat, precum şi rolul de a implementa tehnic programele şi proiectelor finanţate din fonduri comunitare – axa prioritară 1 “Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient”, din cadrul Programului operaţional sectorial “Creşterea competitivităţii economice”. A) În domeniul implementării tehnice şi financiare a programelor şi proiectelor de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat: 1. Pentru activitatea de implementare tehnică: a) primirea cererilor de finanţare întocmite de potenţialii beneficiari ai proiectelor finanţate prin bugetul de stat; b) verificarea cererilor de finanţare, în vederea aprobării proiectelor finanţate prin bugetul de stat, în raport cu criteriile eligibile stabilite prin procedura de implementare a programelor naţionale ; c) selectarea proiectelor finanţate prin bugetul de stat, în conformitate cu prevederile stabilite prin procedura de implementare a programelor naţionale; d) stabilirea obligaţiilor contractuale dintre OTIMMC şi potenţialii beneficiari şi totodată aprobarea începerii derulării proiectelor finanţate prin bugetul de stat; e) întreprinderea unor acţiuni privind promovarea, comunicarea, informarea, controlul şi altele asemenea, care să asigure buna derulare a proiectelor finanţate prin bugetul de stat; 2. Pentru activitatea de implementare financiară: a) verificarea cererilor de plată ale beneficiarilor proiectelor finanţate prin bugetul de stat; b) verificarea pe teren a proiectelor finanţate prin bugetul de stat pentru a stabili eligibilitatea plăţilor; c) certificarea plăţilor către beneficiarii proiectelor finanţate prin bugetul de stat; d) efectuarea plăţilor către beneficiarii proiectelor finanţate prin bugetul de stat; e) înregistrarea în Registrul Unic Electronic a angajamentelor de plată şi a plăţilor către beneficiarii proiectelor finanţate prin bugetul de stat; 3. Pentru activitatea de implementare ex post a programelor şi proiectelor finanţate de la bugetul de stat: a) efectuarea de controale, ori de câte ori se consideră necesar, la beneficiarii proiectelor finanţate prin bugetul de stat, după efectuarea plăţii, pentru a stabili dacă eligibilitatea şi condiţiile acordării ajutorului financiar nerambursabil continuă să fie respectate. b) monitorizarea îndeplinirii obligaţiilor ce rezultă din calitatea de beneficiar al finanţării nerambursabile de către IMM; c) monitorizarea impactului finanţării nerambursabile cu privire la activitatea economică desfăşurată de beneficiar şi cu privire la dezvoltarea economică la nivelul comunităţii; d) monitorizarea ajutorului de minimis/stat acordat conform dispoziţiilor legale; e) arhivarea documentaţiilor; Programele de stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii derulate prin OTIMMC TARGOVIŞTE Modalitatea de accesare: înscrierea agenţilor economici în cadrul programelor naţionale se realizează on-line pe site-ul www.animmc.ro administrat de AIPPIMM, iar lista beneficiarilor se întocmeşte în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, iar la punctaje egale prelevează nr. de înregistrare on-line. Notă: majoritatea programelor au termen limită de înscriere – 5 zile lucrătoare. Programul de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor si serviciilor de piaţă Bugetul programului: 6.570 mii lei Beneficiari eligibili: societăţi comerciale, societăţi cooperative. Valoarea grantului: maxim 60% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA), dar nu mai mult de 50.000 lei pentru fiecare beneficiar. Nr. firme acceptate pentru depunerea dosarelor la evaluare Valoarea totală solicitată a AFN Valoarea AFN contractata Valoarea totală a AFN platite/în decontare 23 1.008.238 lei 528.312 lei 528.312 lei Programul pentru sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii prin fonduri in limita sumelor plătite pentru profitul brut reinvestit Bugetul programului: 2.880 mii lei Beneficiari eligibili: societăţi comerciale, societăţi cooperative. Valoarea grantului: se aloca 16% din sumele cheltuite în anul 2008, din profit, dar nu mai mult de 100.000 lei / beneficiar, pentru achiziţionarea de active corporale şi necorporale. Nr. firme acceptate pentru depunerea dosarelor la evaluare Valoarea totală solicitată a AFN Valoarea AFN contractată Valoarea AFN plătită/în decontare 7 355.064 lei 105.064 lei 105.064 lei Programul naţional multianual pe perioada 2002 – 2011 pentru susţinerea meşteşugurilor si artizanatului Bugetul programului: 1.080 mii lei Beneficiari eligibili: societăţi comerciale, societăţi cooperative. Persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, asociaţiile profesionale sau fundaţiile. Valoarea grantului: maxim 70% din valoarea cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA), dar fără să depăşească suma de 20.000 lei pentru fiecare beneficiar. Nr. firme acceptate pentru depunerea dosarelor la evaluare Valoarea totală solicitată a AFN Valoarea AFN contractată Valoarea AFN plătită/în decontare 3 60.000 lei 32.351 lei 31.845 lei Programul naţional multianual pe perioada 2006 – 2012 pentru sprijinirea microîntreprinderilor si întreprinderilor mici la servicii de instruire şi consultanţă. Bugetul programului: 1.080 mii lei Beneficiari eligibili: societăţi comerciale, societăţi cooperative. Valoarea grantului: valoarea voucherului pentru instruire si/sau consultanţă acordat este de 75% din valoarea fiecărei cheltuieli eligibile efectuate (exclusiv TVA), în limita sumei totale maxime de 15.000 lei pentru un beneficiar. Nr. firme acceptate pentru depunerea dosarelor la evaluare Valoarea totală solicitată a AFN Valoarea AFN contractată Valoarea AFN plătită/în decontare 6 51.000 lei 0 lei 0 lei Programul naţional multianual pe perioada 2005-2011 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici si mijlocii Bugetul programului: 450 mii lei Beneficiarii eligibili sunt femeile care: au cetăţenie română; au vârsta peste 18 ani; au cel puţin studii medii definitivate; nu deţin firme de consultanţă; s-au înscris la activităţile prevăzute în Program. Obiective: stimularea autoangajării şi creşterea numărului de femei întreprinzător; dezvoltarea capacităţii şi a spiritului antreprenorial în rândul femeilor. Etape: – etapa I – elaborarea şi publicarea de broşuri; – etapa a II-a – organizarea campaniei de informare „Zilele femeilor întreprinzător”, având ca tematica asistenţa oferită de UE IMM-urilor, competitivitatea acestora şi cultura antreprenorială; – etapa a III-a – organizarea şi desfăşurarea de cursuri de pregătire antreprenorială timp de 5 zile, în locaţiile Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara. Pentru acest program, OTIMMC Târgovişte a organizat seminarul „Zilele femeilor întreprinzător”, la care s-au înscris un număr de 70 participante, doar doua dintre participante au urmat cursul de pregătire antreprenorială. Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale in rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare – START Bugetul programului: 4.500 mii lei Beneficiari eligibili: persoane fizice care au vârsta cuprinsă între 18 şi 40 de ani neîmpliniţi; persoane fizice autorizate; întreprinderi individuale si întreprinderi familiale; societăţi comerciale (microîntreprinderi nou-înfiinţate). Valoarea grantului: ajutor financiar nerambursabil (AFN) în limita a 60.000 lei pentru finanţarea celor mai bune planuri de afaceri; precedat la alegere de cursuri de pregătire antreprenorială. Etape: – etapa I : cursuri de pregătire antreprenorială (300 mii lei); – etapa a II-a: finanţarea planurilor de afaceri (4.200 mii lei). Nr. firme acceptate pentru depunerea dosarelor la evaluare Valoarea totala a AFN solicitata Valoarea AFN contractata Valoarea AFN plătită/în decontare 2 120.000 lei 0 lei 0 lei TIMM 2009 – Târgul pentru întreprinderi mici şi mijlocii TIMM 2009 s-a desfăşurat în perioada 6-14 mai 2009, la Romexpo, fiind un răspuns la invitaţia Comisiei Europene de a realiza prima ediţie a Săptămânii Europene a IMM-urilor În cadrul târgului pentru IMM-uri s-au asigurat gratuit spatii de prezentare (standuri), în limita locurilor disponibile, precum si promovarea manifestărilor. Acest târg s-a dorit a fi un mijloc de facilitare a contactelor între IMM-uri si acele organisme, instituţii si firme care oferă, în principal, servicii de natură să asigure dezvoltarea afacerilor. TIMM 2009 va fi cadrul în care se evidenţiază dezvoltarea IMM-urilor ca soluţie anti-criza, într-un concept care susţine si promovează brandurile româneşti. A fost organizat, cu acest prilej, un bogat program de seminarii si mese rotunde privind iniţierea si dezvoltarea afacerilor, creşterea competentelor profesionale prin servicii de instruire si formare, susţinute de experţi din domeniul public si privat din România si din alte ţări. Nr. firme invitate Nr. firme expozante 120 12 Programul pentru sprijinirea transferului afacerilor Bugetul programului: 180 mii lei Beneficiari eligibili: societăţile comerciale, societăţile cooperative, persoanele fizice autorizate care desfăşoară activităţi în mod independent, asociaţiile profesionale sau fundaţiile care îndeplinesc cumulativ la data solicitării criterii de eligibilitate prevăzute în program. Valoarea grantului: Se vor susţine integral cheltuielile cu privire la taxele si tarifele necesare realizării transferului afacerii. B) În domeniul implementării tehnice a programelor şi proiectelor de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate din fonduri comunitare – axa prioritară 1 “Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient”, din cadrul Programului operaţional sectorial “Creşterea competitivităţii economice”, îndeplineşte prin delegarea, de către Direcţia pentru gestionarea fondurilor comunitare pentru întreprinderi mici şi mijlocii, cu aprobarea Autorităţii de management pentru Programul operaţional sectorial de creştere a competitivităţii economice şi avizarea de către aceasta din urmă a actului de delegare, următoarele atribuţii : a) întreprinderea unor acţiuni privind promovarea, comunicarea, informarea şi altele asemenea, care să asigure buna derulare a proiectelor finanţate prin POS CCE axa prioritara I „Un sistem de producţie inovativ si eco-eficient”; b) acordarea sprijinului organismului intermediar in elaborarea Planului de Comunicare pentru POS CCE cât şi în implementarea măsurilor specifice organismului intermediar privind informarea şi publicitatea prevazute in Planul de comunicare; c) elaborarea calendarelor proprii de acţiuni privind informarea şi publicitatea, implementarea şi monitorizarea acţiunilor specifice din Planul de Comunicare pentru axa prioritară I „Un sistem de producţie inovativ şi eco-eficient”; d) organizarea de întâlniri, seminarii, acţiuni la nivel local privind informarea şi publicitatea, implementarea şi monitorizarea acţiunilor specifice din Planul de Comunicare pentru POS CCE axa prioritară I „Un sistem de producţie inovativ şi eco-eficient”; e) furnizarea tuturor informatiilor potenţialilor beneficiari privind posibilitatea obţinerii finanţării proiectelor in cadrul axei prioritare I „Un sistem de producţie inovativ şi eco-eficient”; f) informarea publicului larg în privinţa proiectelor implementate; g) diseminarea ghidurilor solicitantului; h) acordarea de asistenţă primară potenţialilor beneficiari în scopul dezvoltării proiectelor finanţabile, inclusiv prin organizarea de sesiuni de informare; i) primirea şi înregistrarea, la nivel local a proiectelor depuse de potenţialii beneficiari ai POS CCE axa prioritara I „Un sistem de producţie inovativ şi eco-eficient”; j) transmite Organismului intermediar proiectele depuse de potenţialii beneficiari ai POS CCE axa prioritara I „Un sistem de producţie inovativ şi eco-eficient”; Situaţia proiectelor depuse: Operaţiunea 1. Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile:  Sprijin financiar nerambursabil de până la 1.075.000 lei pentru întreprinderile mici şi mijlocii JUDEŢ Dosare depuse Finanţare solicitată -lei- ARGEŞ 35 33.172.944 DÂMBOVIŢA 16 14.285.729 GIURGIU 8 6.784.745 TELEORMAN 4 3.855.209 Total 63 58.098.627  Sprijin financiar nerambursabil între 1.075.001 – 6.450.000 lei pentru întreprinderi mici şi mijlocii JUDEŢ Dosare depuse Finanţare solicitată -lei- ARGEŞ 23 116.106.907 DÂMBOVIŢA 7 26.831.711 GIURGIU 15 56.275.408 Total 45 199.214.026  Sprijin pentru implementarea standardelor JUDEŢ Dosare depuse Finanţare solicitată – lei- ARGEŞ 3 109.773 DÂMBOVIŢA 2 481.900 TELEORMAN 2 270.900 Total 7 862.573  Sprijin pentru accesul pe noi pieţe si internaţionalizare JUDEŢ Dosare depuse Finanţare solicitată -lei- DÂMBOVIŢA 1 430.000  Sprijin pentru consultanta acordat întreprinderilor mici si mijlocii – nu a fost lansat acest apel de proiecte. Director coordonator interimar Iuliana MĂRCULESCU

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial