Familiile lui Daniel si Cristi se pregatesc acum de inmormantare. Ii stiau pe baieti in siguranta in Capitala, unde erau angajati la o agentie de pariuri. Fusesera trimisi sa puna afise prin tara, iar dupa un drum lung, in Salaj, au tras pe dreapta sa se odihneasca si au lasat motorul pornit.
Gheorghe Carstea, bunicul lui Daniel Negut: “Au zis sa se odihneasca, s-au simtit obositi dupa atata drum. Au dat drumul la caldura din cauza frigului. Baiat la 21 de ani, in floarea vietii, trebuia sa fie si el ginere.”
Unchiul lui Cristi Baleanu: “Nenorocire, o tragedie, nepotul nostru, un suflet bun, cald, ne-a pus capac la toate.”
Anchetatorii spun ca tinerii s au intoxicat pentru ca noxele de la motor in loc sa fie eliminate prin teava de esapament au ajuns sub capota, din cauza unor fisuri aparute la conductele de evacuare. In plus, autoturismul ar mai fi avut si o defectiune la sistemului de ventilatie. Autoturismul era adus recent din strainatate si avea numere provizorii asa ca este posibil sa nu fi fost verificat tehnic. Procurorii au deschis dosar penal pentru moarte violenta si spun ca autoturismul avea o defectiune la sistemul de evacuare a noxelor.
Nicolae Lontis, inginer mecanic Facultatea de Mecanica: “O alta chestiune foarte importanta este ca sistemul de ventilatie, climatizare sa fie verificat. Si sistemul de evacuare. Daca pe traseu, de la evacuare, de la motor pana la esapament, nu e etans, o parte din acele noxe vor ajunge chiar in zona de ventilatie.”
Specialistii le recomanda soferilor sa nu lase aerul conditionat sau caldura pornita in masina in spatii inchise cum ar fi garaje sau parcari subterane.
Costin Coroian, inginer auto: “In cazul in care reprezinta scurgeri sau neetasare la sistemul de evacuare se poate atenua prin punerea pe recirculare a sistemului de ventilatie, nepermitand ca aerul din exteriorul masinii sa fie tras in habitaclu.”
De asemenea, in momentul in care stationeaza cu motorul pornit, soferii pot lasa putin geam deschis, mai ales iarna.