lun. dec. 23rd, 2024

GRUPUL PARLAMENTAR PSD INTERPELARE Adresată: – Domnului GHEORGHE IALOMIŢIANU Ministrul Finanţelor Publie – Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice – Doamnei CRISTINA TRAILA Presedinte al Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice De către dl. Senator: ADRIAN ŢUŢUIANU Circumscripţia electorală: 16 Colegiul electoral: 1 Grupul parlamentar PSD Şedinţa Senatului din data de: 04.04.2011 Obiectul interpelării: verificarea procedurii de atribuire a unui contract finantat din fonduri europene Domnule ministru, În cursul anului trecut SC Compania de Apă Târgovişte – Dâmboviţa S.A. a iniţiat pe SEAP prin Anunţul de participare nr. 106080/19.08.2010 procedura de atribuire a contractului Servicii de asistenţă tehnică pentru managementul proiectului, inclusiv asistenţa tehnică a proiectantului şi pentru supervizarea lucrărilor pentru proiectul „Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Dâmboviţa”. Tipul procedurii – licitaţie restrânsă. Licitaţia a prevăzut organizarea acesteia în două etape: – Etapa I: preselecţie cu desemnarea unui număr de candidaţi care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate şi de experienţă similară; – Etapa II: competiţie pentru stabilirea ofertei câştigătoare din punct de vedere financiar. Criteriile de selecţie, conform documentaţiei de atribuire, sunt prezentate în cele ce urmează: „Selecţia candidaturilor reprezintă un proces distinct care urmează procesului de calificare şi are ca scop limitarea numărului de candidaţi care vor depune ofertă în etapa a doua a licitaţiei restrânse. În acest sens, selecţia se realizează prin acordarea pentru fiecare candidat în parte a unui punctaj care trebuie să reflecte capacitatea acestuia de a îndeplini contractul ce urmează să fie atribuit şi ordonarea candidaţilor în ordine descrescătoare a punctajelor obţinute. Autoritatea contractantă intenţionează să selecteze un număr minim de 5 candidaţi şi un număr de maximum 10 candidaţi în vederea transmiterii către aceştia a invitaţiei de participare la etapa de depunere a ofertelor. Rezultatul selecţiei va fi comunicat tuturor candidaţilor. În cazul în care doi sau mai mulţi candidaţi întrunesc punctaje egale după aplicarea algoritmului de selecţie, aceştia se vor ordona după cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani, în ordine descrescătoare. În cazul în care numărul candidaţilor care îndeplinesc criteriile de selecţie este mai mic decât numărul minim indicat în anunţul de participare, autoritatea contractantă, în conformitate cu prevederile art. 86 din O.U.G. nr. 34/2006 îşi rezervă dreptul fie de a anula procedura de licitaţie restrânsă, fie de a continua procedura de licitaţie restrânsă numai cu acel/acei candidat/candidaţi care îndeplineşte/îndeplinesc criteriile solicitate”. La licitaţie au depus oferte următorii operatori economici: – în termenul limită: 1. S.C. HALCROW ROMANIA S.R.L. – cu adresa nr. 17673/03.09.2010, ora 08.30; 2. S.C. FICHTNER ENVIRONMENT S.R.L. & S.C. INTERDEVELOPMENT S.R.L. & FICHTNER WATER & TRANSPORTATION Gmbh – cu adresa nr. 17676/03.09.2010, ora 09.30. – candidaturi întârziate: 1. PROGER S.p.A. – METROPOLITANA MILANESE S.p.A. – S.C. KOMORA S.R.L. – cu adresa nr. 17680/03.09.2010, ora 10.04. În urma analizei documentaţiilor, candidatura SC HALCROW ROMANIA a fost respinsă. Operatorul a depus contestaţie, dar a fost „sfătuit” să o retragă. Candidatura întârziată a fost respinsă. În felul acesta, S.C. FICHTNER ENVIRONMENT S.R.L. & S.C. INTERDEVELOPMENT S.R.L. & FICHTNER WATER & TRANSPORTATION Gmbh a participat singur la etapa a doua de ofertare, unde criteriul era preţul, situaţie inadmisibilă, eliminând concurenţa la stabilirea valorii de licitaţie. Valoarea maximă de atribuire din documentaţie a fost de 8.858.885 euro (fără TVA). În postura de singur ofertant, S.C. FICHTNER ENVIRONMENT S.R.L. & S.C. INTERDEVELOPMENT S.R.L. & FICHTNER WATER & TRANSPORTATION Gmbh a semnat contractul pe suma de 8.833.608 euro (fără TVA). De adăugat faptul că, înainte de depunerea ofertelor, firma HILL INTERNATIONAL a contestat procedura aleasă. Instanţa s-a pronunţat în defavoarea HILL INTERNATIONAL, fără a analiza însă problema de fond şi anume participarea unui singur ofertant în etapa a doua a procedurii de licitaţie. Domnule ministru, Având în vedere cele enunţate anterior, vă solicit răspuns la următoarele întrebări: – Cum a acţionat UCVAP – Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice, atunci când a verificat documentaţia de licitaţie, pentru asigurarea principiului concurenţei în acest caz? – În ce alt caz similar a fost acceptat la etapa a doua de participare la licitatia de preţ al contractului o singură firmă? – Care sunt preţurile la care s-au atribuit contracte similare pe programe finanţate din fonduri UE, atât în perioada de preaderare, cât si post-aderare? Solicit răspuns scris si verbal. Cu deosebită consideraţie, SENATOR Lector univ.dr. ADRIAN ŢUŢUIANU