COMUNICAT DE PRESĂ
CANCERUL 1-31 mai 2020
Cancerul reprezintă de departe una din principalele cauze de deces în România. Diagnosticat cel mai adesea la vârste medii și înaintate, numărul persoanelor care suferă de această boală este tot mai ridicat. Astfel, numărul cazurilor noi de cancer depistate în cabinetele de oncologie în perioada 2009-2018 a crescut de la 60693 (2009) la 61780 (2018), incidenţa cazurilor în aceeaşi perioadă, variind între 298,0‰oo locuitori şi 317,3‰oo locuitori. Prognoza privind incidența până în anul 2025 arată tendința de creștere continuă a cazurilor noi de cancer, ajungând în anul 2025 la valoarea de 337,0‰oo locuitori, ceea ce impune o mai mare atenție acordată prevenției acestei boli prin screening-uri, pentru a determina o reducere a costurilor și a mortalității prin această boală.
Desfășurată sub sloganul « Și un deces prin cancer e prea mult! Protejează-ți sănătatea ta și a celor din jur!», campania privind cancerul are ca temă în 2020, Protejarea sănătății pacienților oncologici în perioada pandemiei COVID -19.
Scopul campaniei este de Conștientizare a persoanelor cu afecțiuni oncologice în ceea ce privește riscurile acestora în cursul pandemiei COVID-19.
Campania are ca obiective creșterea nivelului de informare a pacienților oncologici asupra:
⦁ Vulnerabilității acestora în fața infecției COVID-19
⦁ Măsurilor de prevenție în cursul pandemiei cu noul coronavirus SARS-CoV-2
Mesajele principale ale campaniei sunt:
⦁ Pacienții oncologici sunt grupuri populaționale aflate la risc în contextul pandemiei cu SARS-Cov-2!
⦁ Pacienții oncologici necesită măsuri crescute de protecție pentru prevenirea infecției cu noul coronavirus!
⦁ Dacă ați fost diagnosticat cu o boală oncologică, stați acasă pe cât de mult posibil! Pentru a proteja viața dvs și a celor din jur, renunțati la deplasările care nu sunt absolut necesare în perioada pandemiei cu noul coronavirus!
De asemenea, mediatizarea largă a campaniei din 2020 « Și un deces prin cancer e prea mult! Protejează-ți sănătatea ta și a celor din jur!» prin toate canalele de informare, poate ajuta publicul larg să conștientizeze mai bine asupra prevenției acestei boli.