3 mai 2024
Alertă la 112! 305 dâmboviţeni au cerut AJUTOR!

Alertă la 112! 305 dâmboviţeni au cerut AJUTOR!

Parlamentul European şi Comisia Europeană au declarat ziua de 11 februarie, „Ziua Numărului European de Urgenţă – 112″, în încercarea de a aduce la cunoştinţa publicului larg informaţii despre acest serviciu şi de a determina autorităţile naţionale să sporească capacităţile plurilingve în interiorul acestuia.

Numărul european de urgenţă 112 a fost lansat în 1991 pentru a oferi un serviciu unic pentru apelurile de urgenţă disponibil în toate Statele Membre ale U.E., în plus faţă de numerele naţionale de urgenţă, cu scopul de a spori disponibilitatea serviciilor de urgenţă, în special pentru persoanele care călătoresc în Statele Uniunii Europene. Începând cu 1998, Statele Membre ale U.E. sunt obligate, în temeiul reglementărilor comunitare, să garanteze că toţi utilizatorii serviciilor de telefonie fixă şi mobilă pot apela gratuit serviciul 112.

Din anul 2003, operatorii de telecomunicaţii au obligaţia de a furniza serviciilor de urgenţă informaţii privind localizarea apelantului pentru ca acestea să poată ajunge rapid la victimele accidentelor. Din decembrie 2008, cetăţenii Uniunii Europene au posibilitatea de a apela gratuit la serviciile de urgenţă din orice punct al Uniunii Europene formând 112, atât de la telefoanele mobile, cât şi de la cele fixe.

În România, utilizarea centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă, a început în Bucureşti, in iunie 2004, şi s-a încheiat cu judeţul Tulcea, în martie 2005. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) 112 a devenit operaţional la nivelul întregii ţări.

SNUAU este constituit în scopul furnizarii către cetăţeni a Serviciului de urgenţă 112 şi asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi, după caz, transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie, sau al prelucrării lor şi alertării directe a echipajelor de intervenţie în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor. Pentru furnizarea Serviciului de urgenţă 112, SNUAU este compus din centrele unice pentru apeluri de urgenţă, dispeceratele de urgenţă şi dispeceratele integrate de urgenţă, organizate la nivel de reşedinţă de judeţ, la nivelul municipiului Bucureşti şi la nivelul municipiilor şi oraşelor sau acolo unde este necesar.

Sistemul asigură cooperarea între agenţiile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei, SMURD şi Jandarmeriei care au obligaţia de a asigura intervenţia la urgenţe. Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă 112 este compus din personal specializat care răspunde la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore. Ei sunt instruiţi pentru a asista apelanţii în cazuri de urgenţă şi a-i ajuta în cel mai scurt timp posibil.

Numărul unic pentru apelurile de urgenţă 112, se apelează atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Numarul 112 este gratuit si poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană.

. Astfel, în anul 2012, la nivelul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Dâmboviţa, au fost înregistrate 305 solicitări prin sistemul „112”, care au constat, în principal în:

– intervenţii în cazuri de violenţă şi alte acţiuni în cooperare cu Poliţia-77;

– sustrageri de material lemnos, material feros, produse petroliere-43;

– intervenţii la situaţii de urgenţă, explozii/incendii-21;

– tulburarea ordinii şi liniştii publice-101;

– apeluri ale turiştilor aflaţi în dificultate în Masivul Montan Bucegi-51;

– intervenţii pentru căutarea de persoane dispărute-4;

– intervenţii la persoane atacate de animale sălbatice-6;

– intervenţii la accidente auto/feroviare-2.

* * * Pentru a solicita sprijinul jandarmilor, cetăţenii pot apela non-stop numărul unic de urgenţă 112 sau se pot adresa celor mai apropiate secţii sau patrule de Jandarmerie.

COMPARTIMENTUL INFORMARE, RELAŢII PUBLICE ŞI CU PUBLICUL AL IJJ DÂMBOVIŢA

1007 MISIUNI DESFĂŞURATE DE JANDARMI ÎN LUNA IANUARIE

Tulburarea ordinii şi liniştii publice ori participarea efectivă la scandal a unor persoane în locuri sau localuri publice sau săvârşirea în public de fapte, acte sau gesturi obscene, proferarea de injurii, expresii jignitoare sau vulgare, de natură să provoace indignarea cetăţenilor, sunt căteva dintre faptele pentru care jandarmii dâmboviţeni au aplicat sancţiuni contravenţionale în luna ianuarie. Cele mai multe fapte de natură contravenţională şi penală au fost săvârşite în municipiul Târgovişte şi localitatea Măneşti. Astfel, în luna ianuarie au fost aplicate 90 de avertismente scrise şi 71 amenzi contravenţionale în valoare de 18.500 lei şi au fost constatate 15 infracţiuni (2 independent şi 13 în cooperare cu Poliţia).

În majoritatea cazurilor, autorii au săvârşit fapte precum: furturi de material feros (conductă metalică) aparţinând unor societăţi comerciale, furturi de energie electrică.

Pentru creşterea gradului de siguranţă al cetăţenilor, în luna ianuarie, jandarmii au desfăşurat misiuni independent şi în cooperare cu Poliţia în zonele de interes operativ din municipiul Târgovişte şi din judeţ. Acţiunile forţelor de ordine publică s-au concentrat pentru menţinerea ordinii publice în zona târgurilor şi pieţelor din mediul urban şi rural.

Contribuţia adusă la menţinerea climatului normal de securitate al comunităţii s-a concretizat prin executarea a 1007 misuni, astfel:

– 788 de menţinere a ordinii publice;

– 148 de asigurare a ordinii publice; – 30 acţiuni de intervenţie la solicitări prin intermediul numărului unic de urgenţă „112”;

– 20 de acţiuni în cooperare cu alte instituţii (Poliţia, DIICOT, etc.); – 21 mandate de aducere puse în aplicare.

COMPARTIMENTUL INFORMARE, RELAŢII PUBLICE ŞI CU PUBLICUL AL IJJ DÂMBOVIŢA

* * * CU OCAZIA ZILEI EUROPENE A NUMĂRULUI DE URGENŢĂ – 112 – I.S.U. „BASARAB I” DÂMBOVIŢA VĂ INFORMEAZĂ:

NUMĂRUL DE TELEFON LA CARE PUTEŢI APELA ÎN CAZUL UNEI SITUAŢII DE URGENŢĂ ESTE 112

ATENŢIE – NU APELAŢI DECÂT ÎN CAZ REAL

Serviciul de Urgenţă 112 are ca obiectiv salvarea:

– v i e ţ i i – p r o p r i e t ăţ ii – m e d i u l u i

Dacă apelaţi Serviciul de urgenţă 112 trebuie să anunţaţi:

– Ce urgenţă aveţi; – Locul evenimentului; – Unde vă aflaţi; – De la ce număr de telefon sunaţi; – Cum vă numiţi.

După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legatură cu agenţia de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări. Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi calmi şi răspundeţi la toate întrebările; nu închideţi până când nu vi se spune.

EXEMPLE SITUAŢII DE URGENŢĂ: – incendii, cutremure, inundaţii, accidente, explozii, avarii, alunecări sau prăbuşiri de teren, îmbolnăviri în masă, prăbuşiri ale unor construcţii, instalaţii ori amenajări, căderi de obiecte din atmosferă ori din cosmos, tornade, avalanşe, eşecul serviciilor de utilităţi publice şi alte calamităţi naturale, asanarea muniţiei neexplodate, s.a.

Exemplificăm câteva evenimente la care sunt solicitate echipajele de intervenţie din cadrul I.S.U.”Basarab I” Dâmboviţa, în urma apelurilor primite pe Numărul unic pentru apelurile de urgenţă 112: incendii; salvarea oamenilor, animalelor şi bunurilor aflate în pericol; înlăturarea urmărilor accidentelor, catastrofelor şi calamităţilor naturale; evacuarea apei din subsolurile clădirilor sau din fântâni dupa producerea de inundaţii; urgenţe medicale; accident de circulaţie soldat cu victime; surpări de teren; explozii; asanarea muniţiei neexplodate, etc.

Sunaţi la 112 doar dacă aveţi o urgenţă! Centrele de Urgenţă funcţionează permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână.

CÂND SECUNDELE CONTEAZĂ, RĂSPUNDEŢI URGENT LA ÎNTREBĂRILE PUSE DE OPERATORUL DE LA 112 ! ÎNAINTE DE A FORMA 112 TREBUIE SĂ CUNOAŞTEŢI NUMĂRUL DE TELEFON DE LA CARE SUNAŢI, ALTFEL APELUL DUMNEAVOASTRĂ POATE FI EVALUAT CA NESERIOS.

„La mulţi ani !” întregului personal din cadrul Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.

Compartiment Informare şi Relaţii Publice – I.S.U. „Basarab I” Dâmboviţa

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial