„Cele patru taxe care au suferit modificări sunt următoarele: Taxa pentru cereri de înregistrare în Registrul Comerţului a persoanelor juridice care este de 250 lei.
Taxa pentru cererea de înregistrare în Registrul Comerţului a persoanelor fizice care este de 90 lei. Taxa privind cererile de menţiuni simple în Registrul Comerţului care este de 45 lei şi taxa pentru menţiunile complexe care este de 220 lei. Acestea sunt valorile actuale.
La aceste taxe, OMRC încasează în continuare taxe şi tarife pentru alte instituţii care prestează servicii prin intermediul nostru.
Este vorba despre Monitorul Oficial pentru care noi încasăm tarife de publicare a actelor modificatoare ale comercianţilor. Mai este vorba despre Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pentru care încasăm tarifele aferente furnizării informaţiilor din cazierul fiscal al comercianţilor.
La fel procedăm şi cu Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă pentru care încasăm cuantumul de 50% din taxele de înregistrare în Registrul Comerţului destinat fondului de lichidare pentru procedura insolvenţei. Prin această măsură se simplifică modul de calcul a taxelor datorate înregistrării în Registrul Comerţului.
Deci fiecare poate să-şi facă un calcul de la început şi să ştie cât îl costă o menţiune în Registrul Comerţului.
De asemenea, se creează premisele pentru plata on-line a acestor taxe, prin sistemul naţional, cu cardul bancar. În final este vorba despre scurtarea timpului de înregistrare a unei cereri la ghişeu”, spune jr. Smaranda Brebeanu, directorul Oficiului Registrului Comerţului Dâmboviţa.