Dum. dec. 22nd, 2024

Compania Ford a lansat producţia de serie a celui mai mic motor Ford – un motor EcoBoost de 1,0 l, cu turbocompresor şi injecţie directă care îşi va face debutul în Europa în prima parte a anului 2012 şi care va fi disponibil ulterior la nivel mondial.

Ford a anunţat că, în momentul în care motorul EcoBoost de 1.0 l, cu 3 cilindri îşi va face debutul pe versiunea europeană a modelului Ford Focus, va produce 125 CP, furnizând, în acelaşi timp, o peformanţă de 114g/km emisii de CO2 , – adică, un nivel extrem de scăzut al emisiilor, neegalat de concurenţă. Versiunea de 100 CP a acestui motor va demonstra performanţe clare de lider de clasă din punctul de vedere al emisiilor de CO2 (109g/km).

Ford a declarat că a investit 134 de milioane de euro (200 milioane dolari americani) în dezvoltarea unei linii de producţie high-tech specială la Fabrica de motoare din Köln, pentru a produce acest motor. Cei 870 de angajaţi ai fabricii vor produce până la 350.000 de motoare EcoBoost pe an.

Capacitatea de producţie la nivel european ar putea creşte până la 700.000 unităţi pe an, având în vedere faptul că, în ceea ce priveşte fabricarea noului motor EcoBoost de dimensiuni mici, noua fabrică de motoare din Craiova, România, se va alătura fabricii din Köln, în producţia noului motor EcoBoost de 1,0 l, în prima parte a anului 2012. În următorii ani, Ford anticipează o extindere a producţiei în afara Europei, pentru a putea furniza motoare EcoBoost clienţilor din întreaga lume, dar şi o producţie globală de până la 1,3 milioane de motoare EcoBoost de 1,0 litri pe an.

Noul motor pe benzină EcoBoost de dimensiuni reduse

Acest nou motor EcoBoost furnizează o performanţă demnă de a rivaliza cu un motor tradiţional de 1,6 l, dar şi o reducere semnificativă a consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2. Blocul motor al unităţii EcoBoost de 1,0 l, deşi de dimensiuni reduse, furnizează până la 125 CP şi o valoare maximă a cuplului de 170Nm (cu suprasarcină de 200Nm), ceea ce îi conferă cel mai ridicat nivel de putere întâlnit până în prezent la un motor de serie Ford.

Noul motor EcoBoost de înaltă performanţă şi dimensiuni reduse îşi va face debutul pe versiunea europeană a modelului Ford Focus în prima parte a anului 2012. Acesta furnizează o reducere a consumului de combustibil de neegalat de 5,0 l/100km şi emisii de numai 114g/km CO2 în versiunea de 125 CP, având şi o versiune de 100 CP, care furnizează un nivel de lider de clasă în ceea ce priveşte emisiile de CO2 de 109g/km. Motorul va fi instalat şi pe modelul de mare succes Ford C-MAX, dar şi pe noul Ford B-MAX, care va fi lansat în producţie în 2012. Alte aplicări globale atât pentru versiunea de 125 CP, cât şi pentru versiunea de 100 CP vor fi anunţate ulterior de către compania Ford.