24 aprilie 2024
Senatorul Dragoș Popescu semnalează – ”Consiliul Județean Dâmbovița execută o lucrare de peste UN MILION de euro pentru un drum de 260 de metri, fără a fi obținut în prealabil, așa cum cere legea, avizul/ actul administrativ al autorității de mediu”

Senatorul Dragoș Popescu semnalează – ”Consiliul Județean Dâmbovița execută o lucrare de peste UN MILION de euro pentru un drum de 260 de metri, fără a fi obținut în prealabil, așa cum cere legea, avizul/ actul administrativ al autorității de mediu”

”Legăturile administrației județene cu “mediul”

Precipitațiile din luna iulie au distrus DJ714 pe o lungime de 260 de metri și un pod de pe același drum, declanșând o dispută între Consiliul Județean și Prefectură legată de valoarea pagubei: dacă estimarea inițială a fost de „doar” 3 milioane, suma vehiculată ulterior a fost de…20 de milioane!

Cert este că, în data de 17.09.2021, Guvernul emite o hotărâre prin care alocă suma de 5,6 milioane de lei către Consiliul Județean, administratorul drumului, pentru “punere în siguranță a drumului județean 714 pentru redarea traficului rutier în zonele Cheile Tătarului și Zănoaga” și “refacere și punere în siguranță pod peste râul Ialomița pe drumul local spre Cabana Horoabele, Comuna Moroeni”.

În tot acest timp, președintele CJDâmbovița se plânge că Guvernul nu alocă fonduri și se angajează (la presiunea investitorilor din zonă) să execute lucrarea și să redeschidă circulației drumul către Peștera-Padina. Astfel, în data de 25.08.2021, Consiliul Județean solicită și primește un certificat de urbanism de la Primăria Moroeni prin care sunt prevăzute mai multe avize – de mediu, de gospodărire a apelor, de alimentare cu energie electrică, precum și avize de la Parcul Natural Bucegi și Poliția Rutieră.

A doua zi, în data de 26.08.2021, CJD solicită și obține autorizație de construire pentru executarea lucrărilor de intervenție în primă urgență tot de la Primăria Moroeni.

De menționat că cererea a fost înregistrată la primărie la o săptămână de la emitere și în aceeași zi a fost emisă autorizația. Pe aceasta scrie că include documentația tehnică (proiectul) și avizul APM vizate spre neschimbare.…

Și-aici intervine problema!, pentru că APM Dâmbovița NU A EMIS, în perioada 10 iulie-30 septembrie, niciun act de reglementare ce ar avea drept beneficiar Consiliul Județean.

La solicitarea mea, în răspunsul venit de la Consiliul Județean se arată că, pentru autorizațiile de construire în regim de urgență, documentațiile pot fi depuse până la finalizarea lucrărilor, fiind precizate două referințe legislative incidente în acest caz: art.7(16) din Legea 50/1991 și ordinul 839/2009 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii 50/1991.

Atât în normele la care se face referire însă, cât și în legea 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, se specifică foarte clar faptul că avizul/actul administrativ al autorității pentru protecția mediului trebuie emis ÎNAINTEA autorizației de construire, chiar dacă aceasta este pentru lucrări de intervenție în regim de urgență și,mai mult, nu poate fi emis după începerea lucrărilor.

Rezultatul? Consiliul Județean Dâmbovița execută o lucrare de peste UN MILION de euro pentru un drum de 260 de metri fără a fi obținut în prealabil, așa cum cere legea, avizul/ actul administrativ al autorității de mediu.

Iar piesele cad precum un domino mai departe deoarece autoritatea de mediu nu mai poate emite acest act pentru că lucrările au fost demarate, iar fără avizul autorității de mediu nu se poate emite avizul de gospodărire a apelor (aviz solicitat prin certificatul de urbanism).

Deci lucrările nu pot debuta legal.

În tot acest timp presa locală și unii investitori laudă conducerea CJD pentru rezolvarea unei probleme “cu resurse proprii” (când în realitate Guvernul a alocat fonduri) și pentru drumul redat circulației publice ( în realitate lucrările fiind în desfășurare).

Însuși președintele CJD se laudă în raportul de un an de activitate prezentat public prin conferință de presă că drumul a fost reparat cu resurse proprii, fără finanțare de la Guvern și că acesta a fost redat circulației publice.

De asemenea, CJD emite un comunicat de presă prin care suntem informați că pe același DJ 714 se efectuează lucrări.

Mă întreb, oare acestea sunt raporturile și procedurile de lucru între anumite instituții ale statului, fără a respecta termenele pentru proiectare, planificare, avizare, execuție, verificare, recepționare?”, semnalează Dragoș Popescu, senator USRPLUS de Dâmbovița.

fb-share-icon20
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial