25 aprilie 2024
Senatorul Dragoş Popescu: ”Cazul de la Coresi nu a fost rezolvat, doar a fost îngropat politic!”

Senatorul Dragoş Popescu: ”Cazul de la Coresi nu a fost rezolvat, doar a fost îngropat politic!”

⁉️ Despre cazul elevului de la Școala Coresi din Târgoviște

❌ Problema nu a fost rezolvată! Doar mutată în altă ogradă!

Într-un stil binecunoscut, acela de a nu găsi soluții sau de a remedia o situație conflictuală, foarte gravă în acest caz, conducerile PSD-iste ale unor instituții din Târgoviște, precum Inspectoratul Școlar Județean și Direcția Generală pentru Asistența și Protecția Copilului Dâmbovița, cu șefi numiți politic, aleg să “rezolve” prin transfer cazul elevului care a agresat alți copii, dar și cadre didactice precum și personalul unității de învățământ.

Transferul elevului la o școală rurală! Și nu oricum, în urma solicitării reprezentanților legali. Practic inspectoratul a aprobat cererea părinților. Ar fi a treia unitate școlară la care este plimbat copilul, a doua doar în ultimul an.

Dar întrebările rămân:

❌ de ce o școală din mediul rural ar gestiona mai eficient situația decât o școală europeană din mediul urban ❓

❌ ce garanții există în acest moment că băiatul se va adapta mai bine unei noi clase de elevi și nu va agresa în continuare❓

❌ dacă în mediul școlar poate va fi mai bine supravegheat (mă întreb în ce mod și de către cine?!), cum vor fi satisfăcute nevoile sale emoționale, cum îl va proteja statul și cum va fi ajutat să își regleze comportamentul❓

❌ cum a fost rezolvată problema familiei, posibil disfuncțională, având în vedere manifestările copilului și lipsa de cooperare a părinților în relația cu școala❓

❌ oare a contat în acest caz faptul că părinții copilului lucrează în instituții de stat importante sau, mai precis, una căreia i se subordonează chiar DGASPC, instituție ce se ocupă cu evaluarea și dispunerea unor măsuri de protecție❓❌ ce se întâmplă cu ceilalți copii care între timp au devenit victime❓

❌ cum vor fi gestionate alte cazuri asemănătoare existente în creșe, grădinițe, școli sau licee❓

❌ este legislația adecvată sau poate fi îmbunătățită❓

❌ toate instituțiile implicate și-au îndeplinit corect atribuțiile în acest caz sau ar fi nevoie de proceduri sau regulamente noi ❓

✅ Vineri, 24 februarie, am fost la Școala Coresi și am stat de vorbă cu directoarea Georgeta Gogeanu care a confirmat faptul că este nevoie de schimbări legislative.

❎ Prin urmare, consider că este absolut necesar ca toate instituțiile abilitate (ISJ, CJRAE, DGASPC, DAS, Poliție, cadre didactice, părinți, asociații, consultanți educaționali, psihologi, juriști, etc.) trebuie să se așeze la aceeași masă pentru a dezbate cazurile de violență, să găsească soluții și să prezinte propuneri pentru ca astfel de cazuri să fie gestionate prompt și eficient în prezent și în viitor.

Cazul de la Coresi nu este singular❗️

Cazul de la Coresi nu a fost rezolvat, doar a fost îngropat politic❗️

Este o nouă dovadă de incompetență a conducerilor instituțiilor precum DGASPC, din subordinea Consiliului Județean Dâmbovița, care a urmărit mușamalizarea sau ascunderea gunoiului sub preș, nicidecum interesul superior al copilului minor.

O comunitate unită, cu spirit civic, poate pune presiune publică pe autorități și astfel poate provoca schimbări benefice. Deși în acest caz autoritățile au apelat la celebra variantă “praf în ochi”. Rămân în urmă victime, prestigiu pătat, exemplu de slabă gestionare a situației, de neputință, incompetență, nepăsare și mutarea cazului către alte potențiale victime.

Oricum este de apreciat faptul că oamenii devin solidari în situații în care sunt afectați și în care statul se arată neputincios sau nepăsător.

Protestul pașnic reprezintă o formă de apărare a drepturilor și libertăților democratice, când vocea cetățenilor trebuie să fie auzită.” – spune Dragoş Popescu, senator de Dâmboviţa şi reprezentant al Partidului Reper.

#bullying#violență#protecție#educatie#spiritcivic#solidaritate#protest#democratie

fb-share-icon20
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial