3 mai 2024

Pe Argeş în jos… problemele curg gârlă! POLITICIENII SE BAT ÎN DECLARAŢII

GRUPUL PARLAMENTAR PSD ÎNTREBARE Adresată: Doamnei ANCA DANIELA BOAGIU Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii De către dl. Senator: ADRIAN ŢUŢUIANU Circumscripţia electorală: 16 Colegiul electoral: 1 Grupul parlamentar PSD Obiectul întrebării: situaţia alarmantă a podurilor din judeţul Dâmboviţa Doamnă Ministru, V-am interpelat în urmă cu două săptămâni pe subiectul podului peste râul Argeş din localitatea Ioneşti, judeţul Dâmboviţa. Aminteam, în cuprinsul interpelării, de faptul că, la sesizarea mai multor specialişti în domeniu, am constatat că podul de la Ioneşti nu este singurul aflat într-o situaţie dezastruoasă. Şi revin acum cu detalii asupra situaţiei altor patru poduri de interes judeţean şi naţional. 1. Podul peste râul Argeş, pe DJ 702A – Pătroaia. În luna septembrie a anului 2008, un cotidian local titra: „Reabilitarea drumurilor şi podurilor degradate – preocupare constantă a preşedintelui Consiliului Judeţean”. Materialul făcea trimitere, printre altele, la situaţia podului peste râul Argeş din satul Pătroaia, comuna Crângurile, care, spune articolul, „a fost avariat începând cu anul 1996, de când talvegul râului Argeş a coborât continuu, ajungând la această dată, la cca 14 m, fapt ce afectează infrastructura obiectivului, cu posibilităţi de prăbuşire”. În fapt, talvegul râului Argeş a coborât din cauza exploziei numărului de balastiere din aval. De asemenea, din informaţiile pe care le am, până în anul 2001, din situaţiile existente în decontările CJD către RAJDP (Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri) Dâmboviţa, reiese că s-au înregistrat cheltuieli de peste 800.000 lei (o sumă foarte mare la vremea respectivă) pentru pragul de fund la acest obiectiv, care a fost efectiv „măturat” de ape. 2. Podul peste râul Dâmboviţa – Viişoara. Situaţie specială şi aici. Dacă aţi veni vreodată în judeţ şi pentru alte chestiuni decât susţinerea domnului Boc la şefia PD-L şi veţi avea curiozitatea (şi curajul) să aruncaţi o privire sub pod, veţi constata două lucruri: – traficul greu şi extrem de intens de pe pod; – imaginea apocaliptică de sub pod, unde, cu puţină îndrăzneală, veţi putea pipăi cu degetele talpa fundaţiilor podului, uitându-vă la ele de jos în sus. Tabloul cutremurător este completat dacă veţi căuta cu privirea pragul de fund, rupt în bucăţi, parţial vizibile şi astăzi, răsturnate în aval. 3. Podul peste râul Argeş, pe DJ 711A – Potlogi. Subiect recent vehiculat de mass-media locale. În mai puţin de doi ani de la finalizarea proiectului, pragul de fund a fost distrus la prima apă mai mare. Investiţia în valoare totală de 2.110.287 euro este pusă acum în pericol. 4. Podul peste râul Ialomiţa – Teiş. În cazul lucrărilor de sub pod (pragul de fund, apărări de mal), proiectantul şi executantul au acţionat corect, în conformitate cu normele de proiectare şi execuţie. Pragul e solid, puternic armat, rezistent. Calea pe pod pare însă făcută de altă mână, discrepanţe enorme privind calitatea lucrărilor ieşind la iveală. După numai doi ani, asfaltul a sărit şi au apărut gropi pe fundul cărora se putea vedea plasa de armare. Normativele în vigoare vorbesc de armare în placa de suprabetonare din beton (aici s-a sărit, în execuţie, peste beton, turnându-se direct asfalt?). În fine, ca să nu se mai vadă plasa de armare de pe fundul gropilor, în aprilie 2011 s-a „acoperit” problema prin aplicarea unor plombe asfaltice. 5. De asemenea, doamnă ministru, există informaţii cu privire la faptul că şi în cazul podurilor de la Dragomireşti şi Perşinari situaţia pragurilor de fund este una gravă, care pune în pericol infrastructurile respective. Vă ataşez, pentru edificare, câteva imagini actuale care reflectă pe deplin situaţia expusă anterior. Doamnă ministru, Având în vedere aspectele anterior menţionate, vă solicit răspuns la următoarele întrebări: – Care este punctul de vedere al ministerului pe care îl coordonaţi asupra situaţiilor mai sus amintite? – Care este programul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru reparaţia de poduri şi în ce măsură obiectivele enumerate anterior se regăsesc în acest program? – De câte ori aţi fost sesizată de către preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa cu privire la situaţiile expuse? Solicit răspuns scris si verbal. Cu deosebită consideraţie, SENATOR Lector univ.dr. ADRIAN ŢUŢUIANU

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial