29 martie 2024

ISU Dâmbovița, la ora bilanțului!

www.mariusbuga.ro_images_isu3DIRECȚII DE ACȚIUNE

  • PREVENIRE
    • Prevenirea şi limitarea efectelor situaţiilor de urgenţă
  • PROTECȚIE
    • Prioritatea protecţiei şi salvării vieţii în situaţii de urgenţă
  • RESPECT
    • Respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului
  • COOPERARE
    • Cooperarea la nivel interjudeţean, regional şi naţional cu organisme şi organizaţii similare

 

 

INTERVENȚII

Serviciile profesioniste dâmbovițene au acționat la 9.661 de situaţii de urgenţă şi alte evenimente în anul 2014, față de 9.389 produse în anul 2013.

 

 

 

 

SITUAȚIA BUNURILOR MATERIALE ȘI ANIMALELOR SALVATE PE TIMPUL INTERVENȚIILOR

 

 

PRINCIPALELE CAUZE DE PRODUCERE A INCENDIILOR

 

 

INCENDII LA GOSPODĂRIILE POPULAȚIEI

 

INCENDII DUPĂ MEDIU LA LOCUINȚE ȘI ANEXELE ACESTORA

 

 

ALTE SITUAȚII DE URGENȚĂ

 

 

TIMPUL DE RĂSPUNS

Timpul mediu de răspuns la situaţii de urgenţă civilă a fost de 11,6 minute, în creştere faţă de cel înregistrat anul trecut (10,2 min.). Timpul mediu de răspuns la incendii a fost de 11,7 minute în uşoară scădere faţă de cel înregistrat în anul 2013 (11,8 min.).

Timpul mediu  de intervenţie la situaţii de urgenţă civilă a fost de 78,3 minute, iar la incendii a fost de 59,9 minute.

 

Timpul mediu de răspuns la incendii în mediul rural a fost de 14 minute, iar în mediul urban a fost de 4,9 minute.

Viteza medie de deplasare a autospecialelor la situaţii de urgenţă civilă a fost în acest an de 56,2 km/h, iar la incendii de 57,2  km/h.

 

EVOLUȚIA LUNARĂ A INCENDIILOR

 

INDICATORI AI SITUAŢIEI OPERATIVE

Indicatori

Valoare 2012

Valoare 2013

Valoare 2014

Numărul incendiilor la 100.000 de locuitori

78

61

56

Numărul intervenţiilor SMURD la 100.000 de locuitori.

1.070

1.527

1.698

Numărul incendiilor la 1.000 km2.

106

82

70

Ponderea intervenţiilor, din total, la care au participat serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă (fără SMURD).

19 %

17,4 %

17,4 %

Numărul persoanelor salvate (asistate)  la 100.000 de locuitori.

1.077

1.528

1.693

Valoarea bunurilor salvate la 100.000 de  locuitori.

6.453.148 lei

5.269.444 lei

4.939.400 lei

Valoarea timpului mediu de răspuns la incendii.

11,1 min.

11,8 min.

11,7 min.

Numărul victimelor (decedaţi, răniţi) la 100.000 de locuitori.

11

13

17

Dinamica incendiilor pe tipuri de urgenţă (I-IV).

99,8 % – urgenţa I

0,2 % – urgenţa a II-a

99,7 % – urgenţa I

0,3 % – urgenţa a II-a

99,3 % – urgenţa I

0,7 % – urgenţa a II-a

Dinamica incendiilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

> 11,3 %  (în creştere)

< 22,4 %  (în scădere)

< 14 %  (în scădere)

 

CAZURI ASISTATE DE SMURD

 

 

 

 

2012

2013

2014

Predate altor echipaje

42

66

70

Transportate la UPU/CPU

5422

7709

7982

Au refuzat transportul

250

378

353

 

EVOLUTIA LUNARA A INTERVENŢIILOR SMURD

 

Comparativ cu anul trecut, numărul intervenţiilor SMURD a crescut cu 2,7%, de la 8.264 în 2013 la 8.488 în 2014. Media intervențiilor SMURD în anul 2014 a fost de 23 de cazuri pe zi. În cele 8.488 de cazuri, SMURD a acordat ajutor medical de urgenţă sau descarcerare la 8.426 persoane.

 

Timpul mediu de răspuns al SMURD a fost în această perioadă de 10,5 minute, în creştere faţă de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut (9,4 min.), iar timpul mediu de intervenţie de 37,8 minute.

Timpul mediu de răspuns în mediul rural a fost de 12,9 minute, iar în mediul urban a fost de 4 minute.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PREVENIREA SITUAȚIILOR DE UR GENȚĂ

  • MANAGEMENT

Creşterea responsabilităţii la nivel local în managementul situaţiilor de urgenţă

  • EDUCARE

Cunoaşterea diferitelor tipuri de riscuri și a măsurilor de prevenire a acestora

  • IMPLICARE

Angrenarea în activitățile preventive a altor factori educaţionali: şcoala, biserica, ONG-uri.

  • LEGALITATE

Aplicarea riguroasă a reglementărilor din domeniile apărării împotriva incendiilor şi protecţiei la dezastre

REPARTIŢIA PE DOMENII A CONTROALELOR DE PREVENIRE A SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activităţile de prevenire a situaţiilor de urgenţă s-au desfășurat preponderent la instituţii publice, operatori economici cu risc mare şi foarte mare de incendiu, la obiective în care se desfăşoară activităţi socio-economice şi culturale la care participă un număr mare de persoane sau la care, cu prilejul activităţilor anterioare, au fost depistate deficienţe grave şi/sau numeroase în aplicarea legislaţiei specifice.

 

ACTIVITATEA DE AVIZARE/AUTORIZARE

 

Cadrele Compartimentului de Avizare-Autorizare au participat la 33 şedinţe la Agenţia pentru Protecţia Mediului Dâmboviţa în cadrul Comisiei de Analiză Tehnică cu scopul discutării proiectelor pentru emiterea actelor de reglementare, la 5 şedinţe ale Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism de la nivelul Consiliului Judeţean Dâmbovița, în vederea avizării documentaţiilor de urbanism şi la 11 comisii de recepţie la terminarea lucrărilor în calitate de membri.

Au fost executate 160 de controale, din care 155 la obiective de investiţii şi 5 la alte obiective, constatându-se un număr de 188 deficienţe. Au fost aplicate 180 sancţiuni contravenţionale principale: 39 amenzi în cuantum de 64600 lei şi 141 avertismente.

 

SANCŢIUNI APLICATE PE TIMPUL CONTROALELOR DE PREVENIRE A SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ

Avertismente și amenzi aplicate

 

 

INFORMARE PREVENTIVĂ

 

ÎNDRUMAREA CERCURILOR TEHNICO-APLICATIVE DIN ȘCOLI

Pregătirea elevilor din învăţământul preuniversitar şi a studenţilor s-a organizat şi desfăşurat conform curriculum-ului şcolar prin planificarea semestrială şi executarea de exerciţii de evacuare pe diferite tipuri de riscuri, organizarea şi desfăşurarea concursurilor cercurilor de elevi “Prietenii Pompierilor” şi “Cu viaţa mea apăr viaţa”.

 

ACTIVITATEA PIROTEHNICĂ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EXERCIȚII PE LINIA SITUAȚIILOR DE URGENȚĂ

 

Exerciţii cu serviciile voluntare și private pentru situaţii de urgenţă, precum și cu personalul salariat care deserveşte instalaţiile radiologice.

 

ACTIVITATEA LOGISTICĂ

Coordonarea activităţii logistice a făcut parte din obiectivele principale ale comenzii inspectoratului, în scopul determinării priorităţilor în achiziţiile publice, în monitorizarea factorilor generatori de consumuri, astfel încât să se creeze mecanismele necesare reducerii cheltuielilor, iar fondurile alocate să asigure acoperirea necesităţilor pentru îndeplinirea obiectivelor.

Activitatea logistica de la nivelul inspectoratului a beneficiat și de sprijinul Consiliului Județean Dâmbovița care s-a implicat, prin alocarea de fonduri, în baza unui buget aprobat care a adus un punct de sprijin în îndeplinirea obiectivelor.

În anul 2014, inspectoratul a primit în dotare următoarele:

  • 2 autoturisme Dacia Duster din achiziţiile făcute de Ministerul Afacerilor Interne;
  • 2 autospeciale de stingere cu apă și spumă, de 9000 litri și de 7000 litri, ce au intrat în dotarea Garzii de Intervenție Răcari, respectiv Garda de Intervenție Voinești prin achiziţiile făcute de Asociaţia de Dezvoltare Situaţii de Urgenţă Sud Muntenia la care Consiliul Judeţean Dâmboviţa este membru cofinanţator;
  • 1 aparat de respirat cu aducţiune de aer comprimat pentru salvarea de persoane din locuri înguste;
  • 1 echipament de înştiinţare-alarmare a populaţiei constând în “Centrală de înştiinţare-alarmare cu comunicaţie prin internet/intranet, telefonie mobilă şi linie telefonică pentru punctul de comandă judeţean”;
  • 2 “Unități terminale pentru sirenă cu motor electric trifazat conectată la centrala de la punctul de comandă judeţean, cu interfeţe de comunicaţie prin internet/intranet, telefonie mobilă şi linie telefonică dedicată”;
  • 1 presă hidraulică de 50tf din fondurile Consiliului Judeţean Dâmboviţa.

În cursul anului 2014 nu au fost alocate fonduri bugetare pentru lucrări de investiţii. Totuşi, cu sprijinul şi finanţarea Primăriei Răcari s-au realizat lucrările de proiectare şi execuţie a branşamentului la reţeaua de gaze naturale şi a instalaţiei  interioare de utilizare la Garda Răcari.

Cu sprijinului financiar pe care inspectoratul îl are din partea Consiliului Județean Dâmboviţa, Serviciul Logistic a reuşit achiziţionarea a numeroase piese de schimb, servicii de revizii tehnice, reparaţii la service-uri autorizate, servicii I.T.P., asigurări R.C.A., carburanţi şi lubrifianţi pentru autovehiculele aparţinând Consiliul Judeţean Dâmboviţa aflate în exploatare la ISU ”Basarab I” Dâmboviţa, precum şi pentru autospecialele aflate în comodat, achiziţionate prin Programul Operațional Regional de către ADR ,,Situaţii de Urgenţă Sud Muntenia”.

 

 

 

 

ACHIZIȚII PUBLICE

40% prin lege).” height=”97″ width=”268″>Au fost derulate 158 de proceduri de achiziție, valoarea acestora fiind de 399.422,54 lei.

 

 

Începând cu anul 2014 s-au liberalizat preturile la „energie electrică” și „gaze naturale”. Urmare a acestui fapt au fost derulate 2 proceduri de „Negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare” prin Bursa Română de Mărfuri având ca obiect achiziționarea acestor produse.

 

Pentru energie electrică s-au fost încheiat:

  • Un Acord-cadru de furnizare valabil 18 luni în valoare de 215.900,00 lei;
  • Un contract subsecvent acestuia valabil 9 luni în valoare de 89.958,75 lei.

Avantaje: pretul energiei electrice este constat pe o perioada de 18 luni. În urma procedurii de atribuire a fost obținută o economie inițială de 42.105,00 lei. Ulterior, datorită scăderii prețurilor la tarifele reglementate, economia v-a crește substanțial.

 

Pentru gaze naturale s-au incheiat:

  • Un Acord-cadru de furnizare valabil 18 luni în valoare de 500.530,09 lei;
  • Un contract subsecvent acestuia valabil 9 luni în valoare de 89.958,75 lei.

Avantaje: prețul gazelor naturale este constant pe o perioada de 18 luni. În urma procedurii de atribuire a fost obținută o economie inițială de 34.108,80 lei.

 

 

 

 

 

 

ACTIVITATEA PE LINIE FINANCIARĂ

 

În anul 2014 finanţarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Basarab I” Dâmboviţa a fost asigurată din alocaţii de la bugetul de stat.

Creditele bugetare deschise au fost folosite pentru acordarea integrală şi la timp a drepturilor salariale conform prevederilor legale în vigoare, a normelor de hrană pentru cadrele militare și personalul civil, a contribuțiilor aferente bugetului de stat, precum şi pentru achitarea altor drepturi băneşti în limita bugetului de cheltuieli aprobat.

Creditele bugetare alocate pentru bunuri şi servicii, în valoare de 1.356.800 lei, au fost utilizate pentru achitarea cu prioritate a următoarelor naturi de cheltuieli:

  • 33,52 % cheltuieli curente de întreținere și funcționare a inspectoratului, în special cheltuieli cu energie electrică, gaze naturale, apă, canal, salubritate, telefoane;
  • 33,11 % cheltuieli privind contravaloarea consumurilor de carburanţi, lubrifianţi şi piese de schimb. Piesele de schimb au reprezentat13,72 % la acest capitol bugetar;
  • 26,71 % alte cheltuieli reprezentate de: contravaloarea reparatiilor curente, I.T.P.-uri, sumele plătite personalului pentru transport și cazare, primele de asigurare (RCA), taxe judiciare, cheltuieli protecția muncii, precum și alte cheltuieli.

Fondurile alocate prin bugetul de cheltuieli s-au situat sub strictul necesar pentru desfăşurarea activităţilor specifice. Totalul cheltuielilor în anul 2014 a fost de 1.344.524,26 lei, iar bugetul alocat a fost în valoare de 1.356.800,00 lei, procentul de execuție fiind de 99,10%.

 

Creditele bugetare alocate pentru asigurări și asistență socială, în valoare de 201.441 lei, au fost cheltuite pentru achitarea stimulentelor lunare, a indemnizaţiilor pentru creşterea copilului și a peste 50% din sumele aferente ajutoarelor de deces.

 

Din fondurile alocate de la Consiliul judeţean Damboviţa au fost asigurate 252.146 lei  la ”Bunuri și servicii” şi 54.882 lei la”Active nefinanciare – active fixe”, sumele reprezentând 19 % din bugetul alocat de către IGSU. Pe linie de dotare au fost cheltuire fonduri în valoare de 54881,39 lei.

 

În cursul anului 2014 s-au asigurat fonduri insuficiente în raport cu cerinţele inspectoratului. Astfel, nu au fost deschise alocatii bugetare pentru pentru achitarea în întregime a echipamentului de serviciu pentru cadrele militare în activitate, pentru asigurarea furniturilor de birou, materialelor pentru curăţenie şi a bunurilor de natura obiectelor de inventar.

 

 

 

ACTIVITATEA DE RESURSE UMANE

 

ACTIVITATEA JURIDICĂ

 

 

 

 

 

ACTIVITATEA DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

 

 

DIRECȚII DE ACȚIUNE 2015

 

 

 

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Dâmboviţa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EVALUARE ACTIVITATE

2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activitatea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă pe parcursul anului 2014 s-a desfăşurat în bune condiţii, au fost îndeplinite obiectivele stabilite, fiind monitorizată permanent situaţia din zona de competenţă a judeţului Dâmboviţa.

OBIECTIVE:

  • participarea în cadrul comisiilor de specialişti constituite la nivelul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă  privind evaluarea efectelor situaţiilor de urgenţă produse;
  • întocmirea și retransmiterea operativă a mesajelor de avertizare/atenţionare hidro – meteorologică pe baza datelor transmise de A.N.M. şi I.N.M.H.;
  • monitorizarea permanentă a evoluţiei fenomenelor pe perioada avertizărilor/atenţionărilor, asigurarea fluxului informaţional;
  • efectuarea exerciţiilor bilunare pentru alarmarea populaţiei cu privire la producerea unei situaţii de urgenţă, în scopul instruirii personalului, reducerii timpului de anunţare, cunoaşterea şi punerea în aplicare a documentelor operative;
  • organizarea şedinţelor ordinare şi extraordinare ale CJSU;
  • întocmirea sintezelor informative trimestriale prin centralizarea situaţiilor de urgenţă de urgenţă produse la nivelul zonei de competenţă, pe tipuri de dezastre;
  • întocmirea Rapoartelor Operative şi a Rapoartelor Sinteză prin centralizarea datelor de la nivelul zonei de competenţă privind efectele inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase, accidentelor la construcţiile  hidrologice şi poluările accidentale;
  • participarea în cadrul comisiilor constituite, prin ordin al prefectului, pentru efectuarea unor controale privind salubrizarea cursurilor de apă existente la nivelul judeţului, precum şi în comisii de control a modului de asigurare a stocurilor de materiale şi a stării utilajelor existente în bazele de deszăpezire de la nivel judeţean;
  • întocmirea  Planului de măsuri al CJSU Dâmboviţa pentru perioada sezonului rece şi a Planului  privind combaterea secetei hidrologice şi luarea unor măsuri operative în zona de competenţă a CJSU Dâmboviţa;
  • reactualizarea Schemei cu Riscurile Teritoriale şi a Planului de Analiză şi Acoperire a Riscurilor.

 

În 2014 s-au produs 102 efecte ale alunecărilor de teren, eroziunilor de mal, poluărilor accidentale, fenomenelor hidro-meteorologice periculoase, față de cele 41 din 2013 și cele 16 din 2012.

Ca urmare a adreselor primite de la Comitetele Locale pentru Situaţii de Urgenţă afectate de fenomenele amintite s-au constituit, prin ordin al Preşedintelui C.J.S.U., domnul Prefect, comisii mixte de specialişti din cadrul mai multor instituţii care au consemnat în note de constatare situaţia la faţa locului şi au propus măsuri de limitare şi rezolvare a problemelor apărute în localităţile afectate.

Măsuri propuse:

  • identificarea surselor de finanţare in vederea efectuării unor lucrări de refacere a porţiunilor de drum afectate sau a zonelor afectate;
  • întocmirea unor documentaţii tehnice de specialitate în vederea efectuării lucrărilor specifice necesare stabilizării alunecărilor de teren;
  • executarea în regim de urgenţă a lucrărilor de refacere necesare, pe baza unor documentaţii tehnico-economice elaborate de către un proiectant de specialitate;
  • realizarea unor canale de deviere şi protecţia acestora cu anrocamente în vederea punerii în siguranţă a malului afectat, protecţia gospodăriilor cetăţenilor, a căilor de acces şi protecţia lucrărilor executate anterior;
  • completarea documentaţiilor şi demararea lucrărilor de execuţie în regim de urgenţă, pentru evitarea deteriorării obiectivelor afectate;
  • refacerea zonelor afectate cu adaos de material pietros şi refacerea şanţurilor pentru preluarea apelor pluviale;
  • executarea unor apărări de mal din gabioane pentru stoparea eroziunii şi protecţia căilor rutiere;
  • executarea unor devieri de debit prin decolmatarea şi mărirea secţiunii de scurgere a unor canale deja existente, decolmatarea şi mărirea secţiunii unor pârâuri pentru tranzitarea debitelor importante;
  • semnalizarea corespunzătoare prin marcaje a zonelor afectate care prezintă pericol;
  • executarea lucrărilor de regularizare a albiei pârâurilor, consolidarea malurilor în punctele afectate şi amenajarea scurgerii apelor de suprafaţă;
  • monitorizarea permanentă a evoluţiei fenomenelor de către comitetele locale pentru situaţii de urgenţă şi informarea Secretariatului Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă în cazul modificărilor survenite.

În urma mesajelor de atenţionare/avertizare primite, S.T.P. al C.J.S.U. a prelucrat şi  retransmis prin intermediul aplicaţiei S.M.S. şi ulterior prin fax către toate C.L.S.U. şi factorii de decizie cu atribuţiuni în gestionarea situaţiilor de urgenţă produse ca urmare a fenomenelor meteorologice periculoase.

Au fost precizate măsurile ce trebuie luate pe perioadele de instituire a codurilor de avertizare (portocaliu, galben, roşu), funcţie de gravitatea situaţiei, neexistând disfuncţionalităţi.

La nivelul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă s-au organizat 18 şedinţe (2 ordinare şi 16 extraordinare) după cum urmează:

  • Ședințe ordinare în care s-au discutat probleme pe linia actualizării componenţei C.J.S.U. Dâmboviţa şi a Grupurilor de Suport Tehnic, aprobarea Planului de măsuri  privind combaterea efectelor caniculei  pe perioada sezonului estival 2014, aprobarea Planului de măsuri pentru perioada sezonului rece 2014 –2015 și Măsurile urgente în vederea creşterii capacităţii de intervenţie în prevenirea şi combaterea infecţiilor cu virusul hemoragic EBOLA;
  • Ședințe extraordinare în care s-au stabilit măsuri și responsabilități pentru diverse evenimente la care se  impune gestionarea acestora de către Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (atenționări cod portocaliu, caniculă, sezon rece, distribuire apă potabilă din cauza secetei prelungite, inundării surselor de apă potabilă sau avariilor la reţelele edilitare de alimentare cu apă,  etc.).

În baza solicitării de apă potabilă şi menajeră din partea Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă, din cauza secetei prelungite, inundării surselor de apă potabilă sau a avariilor suferite de către reţelele edilitare, prin grija Secretariatului Tehnic Permanent al CJSU Dâmboviţa s-a informat atât S.N. Crucea Roşie-Filiala Dâmboviţa, cât şi Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Dâmboviţa şi Garnizoana Târgovişte care au sprijinit Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Basarab I” Dâmboviţa în  aprovizionarea cu apă potabilă a locuitorilor comunelor din zonele afectate, după un program şi în punctele stabilite de comun acord cu preşedinţii C.L.S.U.

Propuneri privind îmbunătățirea activității

1. Asigurarea cu caracter permanent a actualizării procedurilor de lucru specifice compartimentului Secretariat Tehnic Permanent la apariţia sau modificarea  legislaţiei în vigoare;

2. Dotarea cu sisteme moderne de comunicaţii a tuturor structurilor reprezentate în cadrul CJSU, cât şi la nivelul Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă care cooperează într-un sistem integrat pentru asigurarea managementului situaţiilor de urgenţă la nivel judeţean.

3. Solicitarea către I.G.S.U. a propunerilor de reactualizare a Dispoziţiei Secretarului de Stat  privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomenele meteorologice periculoase specifice:

  • Perioadei de iarnă (înzăpeziri),
  • Perioada de vară, caniculă, secetă pedologică şi inundaţii

necesare pentru schimbul de informaţii pe timpul manifestării fenomenelor hidro – meteorologice periculoase (organizare, funcţionare, subordonare, structura, operaţionalizare, machete de raportare, etc.), care să aibă un caracter permanent şi care să fie corelată cu aplicaţiile informatice existente.

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial