EVALUĂRILE NAȚIONALE LA FINALUL CLASELOR a II-a, a IV-a și a VI-a – la finalul etapei de administrare a testelor
Pe 8 iunie 2016, s-a încheiat perioada administrării Evaluarilor Naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în anul școlar 2015-2016.
Au participat la teste în perioada 23-24 mai, 4486 elevi de clasa a VI, susținând probe la Limbă și comunicare (limba română și o limbă străină) și Matematică și Științe ale naturii (matematică, biologie, fizică test transdisciplinar).
La clasa a IV-a au participat 4182 de elevi , în perioada 30-31 mai, la testele de Limba română și Matematică, iar la clasa a II-a, 4263 elevi susținând trei probe; Limba româna, scris și citit și Matematică.
În funcție de clasă, au funcționat între 110 și 116 centre de evaluare în unitățile de învățământ primar, gimnazial și în colegiile naționale și liceeșle cu clase de gimnaziu, urmând ca în maximum șapte zile de la ultima probă să se încheie evaluarea, iar pe parcursul lunii iulie să fie încarcate rezultatele la nivel național.
Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.
Pe baza rezultatelor se realizează planuri individualizate de învățare, acolo unde acestea se impun și informarea părinților asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
Rezultatele la clasele a II-a și a VI-a sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize se vor lua măsurile individuale în vederea orientării și optimizării învățării.
La clasa a IV-a rezultatele prelucrate din unități de învățământ eșantionate de către Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, vor fi folosite în vederea întocmirii raportului național privind diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.
Inspector școlar, prof. Stancu Valentin, secretar comisie județeană EN II, IV, VI