19 aprilie 2024
Extrasul de Revisal se eliberează, în doar câteva ore, oricărei persoane fizice care se prezintă la Inspectoratul de Muncă Dâmbovița

Extrasul de Revisal se eliberează, în doar câteva ore, oricărei persoane fizice care se prezintă la Inspectoratul de Muncă Dâmbovița

Comunicat de presă

Relațiile cu publicul reprezintă o parte însemnată a activității Inspectoratului Teritorial de Muncă Dâmbovița. În fiecare zi, în jur de 50 de persoane trec pragul instituției, în căutarea răspunsurilor la diverse probleme, care țin fie de relațiile de muncă, fie de vechimea în muncă, sau de unele documente necesare angajaților și angajatorilor.

În decursul anului 2021, Compartimentul Monitorizare Relații de Muncă a eliberat în jur de 350 de adeverințe, în baza documentelor din arhivă și peste 3700 de extrase de Revisal, care conțin informațiile din Registrul Electronic al Salariaților, privind contractele de muncă înregistrate, după anul 2011. În plus, aproximativ 5400 de administratori de firme au depus direct la ITM fișiere privind REVISAL-ul, prin care anunță încheierea sau încetarea de contracte de muncă, semnarea de acte adiționale și alte operațiuni făcute în cadrul societăților.

Precizăm că extrasul de Revisal se eliberează, în doar câteva ore, oricărei persoane fizice, care se prezintă la Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița, cu actul de identitate și care completează o cerere tip și achită taxa de 20 de lei.

De asemenea, peste 100 de persoane și-au ridicat, anul trecut, carnetul de muncă, de la sediul ITM Dâmbovița. În prezent, în arhivele instituției mai există un număr de peste 6700 de carnete de muncă neridicate. Acestea pot fi eliberate titularilor, la solicitarea acestora, în baza prezentării la ghișeele instituției, cu actul de identitate. Reamintim că aceste documente sunt principalele în măsură să certifice vechimea persoanelor care au lucrat, înainte de anul 2011.

În ceea ce privește numărul de sesizări depuse de angajații dâmbovițeni, în anul 2021, la Compartimentul Comunicare și Relații cu Publicul, acestea au depășit cifra de 360. Cele mai multe petiții au vizat probleme legate de nerespectarea clauzelor contractuale ale contractului individual de muncă, neîncetarea contractelor de muncă la data întreruperii raporturilor de muncă, neîntocmirea formelor legale de angajare, neonorarea drepturilor salariale pentru munca prestată sau a sporurilor, nerespectarea programului de muncă sau neasigurarea condițiilor corespunzătoare de muncă.

Alți peste 900 de dâmbovițeni au solicitat direct la ghișeul Compartimentul Comunicare și Relații cu Publicul, sau la telefon, informații privind drepturile pe care le au ca angajați, modul în care se pot asigura de respectarea acestora, sau documentele pe care le pot obține pentru a-și certifica vechimea.

Vă reamintim că programul de lucru cu publicul al ITM Dâmbovița este de luni până miercuri, între orele 8.00 și 16.30, joia între 10.00 și 18.00, iar vinerea între 8.00 și 14.00. De asemenea, informații se pot obține apelând numărul de telefon 0245/612 021, accesând site-ul https://www.inspectiamuncii.ro/web/itm-dambovita/ sau scriind la adresa de e-mail a instituției, itmdambovita@itmdambovita.ro.

Lixandru Marius

Inspector Șef

fb-share-icon20
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial