Camera de Comerț Dâmbovița, reprezentată de Stefania Stroica, Director General împreună cu Alina Briceag, Expert Legislația Muncii, reprezentant al Serviciului Eliberare Certificate de Origine, au participat la conferinței “𝐅𝐚𝐜𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐂𝐨𝐦𝐞𝐫𝐭̦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐄𝐱𝐭𝐫𝐚𝐜𝐨𝐦𝐮𝐧𝐢𝐭𝐚𝐫”, eveniment organizat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) și Asociația Națională Profesională a Lucrătorilor Vamali din România (ANPLVR).
În deschiderea conferinței au vorbit Ovidiu Silaghi – Secretar General, Camera de Comerț și Industrie a României, Ion Cupă – Președinte, Autoritatea Vamală Română.În cadrul conferinței, reprezentanții Autorității Vamale Române, Administrației publice locale, reprezentanții firmelor importatoare și ai firmelor exportatoare, ai comisionarilor vamali, transportatorii și reprezentanții mediului de afaceri au subliniat problemele reale cu care se confruntă operatorii economici, dar și găsirea de modalități posibile de soluționare a acestora.
S-au prilejuit discuții cu privire la următoare teme, care au fost prezentate în agenda conferinței: Simplificări vamale. Soluții pentru fluidizarea comerțului cu statele terțe; Măsuri pentru reducerea timpilor de efectuare a formalităților de tranzit și control vamal la mărfurile cu risc scăzut; Proceduri specifice pentru verificarea mărfurilor cu risc ridicat; Soluții pentru fluidizarea traficului pe infrastructura rutieră adiacentă birourilor vamale; prezentarea soluției PARKING BUFFER a firmei GoSwift (Estonia); Procedurile de tranzit și de control vamal – probleme și soluții comune – personalul vamal alături de companiile implicate în comerțul extracomunitar.
Totodată, au fost prezentate principalele măsuri adoptate sau care urmează a fi implementate de Autoritatea Vamală Română pentru fluidizarea operațiunilor de tranzit și control vamal, se vor propune soluții pentru fluidizarea traficului pe infrastructura rutieră adiacentă birourilor vamale, problemele constatate în aplicarea procedurilor de tranzit și de control vamal de către personalul vamal în relația cu firmele implicate în comerțul extracomunitar, problemele constatate de către personalul firmelor implicate în comerțul extracomunitar în relația cu procedurile vamale de control și interacțiunea cu personalul vamal.
A fost prezentat un schimb aprofundat de opinii cu privire la aspectele de actualitate de pe agenda conferinței.
𝑃𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑠𝑜𝑙𝑖𝑐𝑖𝑡𝑎̆𝑟𝑖 𝑝𝑟𝑖𝑣𝑖𝑛𝑑 𝑐𝑜𝑚𝑒𝑟𝑡̦𝑢𝑙 𝑒𝑥𝑡𝑒𝑟𝑛, 𝑠𝑜𝑙𝑖𝑐𝑖𝑡𝑎̆𝑟𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑒𝑙𝑖𝑏𝑒𝑟𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑒𝑟𝑡𝑖𝑓𝑖𝑐𝑎𝑡𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑜𝑟𝑖𝑔𝑖𝑛𝑒 𝑠̦𝑖 𝑎𝑣𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑑𝑜𝑐𝑢𝑚𝑒𝑛𝑡𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑜𝑟𝑖𝑔𝑖𝑛𝑒, 𝑣𝑎̆ 𝑠𝑡𝑎̆𝑚 𝑙𝑎 𝑑𝑖𝑠𝑝𝑜𝑧𝑖𝑡̦𝑖𝑒.
𝑨𝒍𝒊𝒏𝒂 𝑩𝒓𝒊𝒄𝒆𝒂𝒈
𝑬𝑿𝑷𝑬𝑹𝑻 𝑳𝑬𝑮𝑰𝑺𝑳𝑨𝑻̦𝑰𝑨 𝑴𝑼𝑵𝑪𝑰𝑰
𝑺𝒆𝒓𝒗𝒊𝒄𝒊𝒖𝒍 𝑭𝒐𝒓𝒎𝒂𝒓𝒆 𝑷𝒓𝒐𝒇𝒆𝒔𝒊𝒐𝒏𝒂𝒍𝒂̆, 𝑯𝑹, 𝑬𝒍𝒊𝒃𝒆𝒓𝒂𝒓𝒆 𝑪𝒆𝒓𝒕𝒊𝒇𝒊𝒄𝒂𝒕𝒆 𝒅𝒆 𝑶𝒓𝒊𝒈𝒊𝒏𝒆
𝟎𝟐𝟒𝟓.𝟐𝟏𝟎.𝟑𝟏𝟖/ 𝟎𝟕𝟓𝟏.𝟏𝟓𝟑.𝟕𝟎𝟖
𝒂𝒍𝒊𝒏𝒂.𝒃𝒓𝒊𝒄𝒆𝒂𝒈@𝒄𝒄𝒊𝒂𝒅𝒃.𝒓𝒐