“Şcoala românească ar trebui să fie mai primitoare şi mai înţelegătoare, în special în mediile defavorizate, cum sunt comunităţile de romi. Din păcate, în ultimii ani tot mai mulţi elevi sărmani de etnie romă au abandonat şcoala, iar viitorul lor este incert.
Vedem din ce în ce mai mulţi asistaţi social, oameni fără calificare, fără posibilitatea de a-şi putea câştiga bani cinstit.
În timp ce toate aceste probleme se văd cu ochiul liber, autorităţile preferă să minimalizeze subiectul segregării în educaţie şi să lase o falsă impresie că totul este sub control.
Segregarea este o formă gravă de discriminare şi duce la accesul inegal al copiilor la educaţia de calitate. În multe şcoli fenomenul este real, iar copiii de etnie romă și nu numai ei, au de suferit enorm din această cauză. Şi în cele din urmă, societatea are de suferit.
Am fost invitat şi am participat, astăzi, împreună cu colegii mei – Simina Tulbure, Cătălin Teniţă şi Cristian Paul Ichim, la conferinţa de lansare a raportului de monitorizare “Segregarea în educaţie în România şi metodologia de monitorizare“.
Evident, raportul arată ceea ce bănuiam cu toţii – segregarea există, dar aproape nimeni nu face nimic pentru a o combate.
Noua Lege a Educaţiei trebuie să fie clară şi să vină cu precizări exacte pentru ca discriminarea să dispară, iar copiii să aibă aceleaşi şanse la educaţie corespunzătoare.
Sistemul trebuie să se schimbe în beneficiul tuturor elevilor, iar cei în măsură să îşi asume concret sarcinile pentru ca segregarea să dispară.
Integrare, NU segregare!“, a precizat deputatul Daniel Blaga, liderul USR Dâmboviţa.