28 martie 2024
Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Dâmboviţa, la ora bilanţului

Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Dâmboviţa, la ora bilanţului

Webp.net-resizeimage (2)SINTEZĂ PRIVIND PRINCIPALELE ACȚIUNI REALIZATE DE

CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE DÂMBOVIŢA

ÎN PERIOADA 01.01.2019 – 30.11.2019

Colegiul Prefectural

 

Prezentul raport a fost elaborat în vederea asigurării principiului de transparenţă în activitate și însumează rezultatele activităţii Casei de Asigurări de Sănătate Dâmboviţa pentru perioada 01.01.2019 – 30.11.2019.

În anul 2019 Casa de Asigurări de Sănătate Dâmboviţa a acţionat pe mai multe direcţii, după cum urmează:

  1. Realizarea veniturilor şi cheltuielilor bugetului Fondului naţional unic al asigurărilor sociale de sănătate.

Suma alocată CAS Dâmbovița în anul 2019 conform filei de buget P10493/29.11.2019 reprezentând materiale și prestări servicii cu caracter medical pe domenii de asistență a fost de 421 014,82 mii lei și a fost repartizată astfel:

-medicamente cu și fără contribuție personală – 91 457,32 mii lei;

-medicamente pentru boli cronice cu risc crescut utilizate în programele naționale cu scop curativ – 64 229,31 mii lei;

-materiale sanitare specifice utilizate în programele naționale cu scop curativ- 2.635,13 mii lei;

-servicii medicale de hemodializă și dializă peritoneală – 24 106,68 mii lei;

-dispozitive si echipamente medicale – 5 506,00 mii lei

– asistență medicală primară – 49 325,24 mii lei;

– asistență medicală pentru specialități clinice – 16 880,95 mii lei;

– asistență medicală stomatologică – 1.972,00 mii lei;

– asistență medicală pentru specialități paraclinice – 10.897,05 mii lei;

– asistență medicală în centrele medicale multifuncționale – 2.377,33 mii lei;

-servicii de urgenta prespitalicesti si transport sanitar -298,96 mii lei

– spitale generale – 136 820,00 mii lei;

– îngrijiri medicale la domiciliu – 1.429,69 mii lei;

-prestatii europene –13 079,16 mii lei ;-

– transferuri curente – 121 470,30 mii lei;

– asistență socială – 17.379,33 mii lei.

Obiectivul principal urmărit în acest sens a fost execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru perioada 01.01.2019 – 30.11.2019 în condiţii de eficienţă economică prin realizarea şi monitorizarea plăţilor efectuate faţă de prevederile aprobate şi de creditele deschise pentru fiecare domeniu de asistenţă medicală.

De asemenea, s-a avut în vedere utilizarea judicioasă a sumelor alocate pentru asistenţă socială prin restituirea din FNUASS a sumelor solicitate de angajatori pentru plata indemnizaţiilor de concedii medicale în termenul legal şi verificarea legalităţii cererilor de restituire în baza O.U.G. nr. 158/2005.

Plăţile la materiale si servicii cu caracter medical s-au realizat în procent de 99,99%, iar la Transferuri din bugetul FNUASS si Asistenta sociala în procent de 100 %.

Menţionăm că, la finele perioadei 01.01.2019 – 30.11.2019, C.A.S. Dâmboviţa nu înregistrează plăţi restante către furnizorii de servicii medicale şi medicamente mai mari de 30 de zile.

II. Contractarea serviciilor medicale.

Relațiile contractuale cu furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale se derulează în conformitate cu prevederile Hotărârii de Guvern nr. 140/2018 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2018-2019 și ale Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 397/836/2018 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2018 a Hotărârii Guvernului pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2018-2019, cu modificări și completări.

În vederea asigurării continuității acordării asistenței medicale, pentru furnizorii care la data de 31.12.2018 se aflau în relație contractuală cu CAS Dâmbovița, contractele pentru anul 2019 s-au prelungit cu acordul părților până la data de 31.07.2019, prin acte adiționale. În cursul lunii iulie 2019 au fost încheiate contracte de furnizare de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale pentru perioada august-decembrie. Contractele/Actele adționale s-au încheiat cu indeplinirea de către furnizori a tuturor condițiilor privind relațiile contractuale dintre casa de asigurări de sănătate și aceștia, documente, condiții de eligibilitate, etc.

Situaţia contractelor în derulare cu furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale la data de 30.11.2019 se prezintă astfel:

Nr

crt

Tipul de asistenţă medicală

Număr

contracte aflate în derulare la data de 30.11.2019

1.

Asistenţă medicală primară

212

2.

Asistenţă medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile clinice

26

3.

Asistenţă medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile paraclinice

22

4.

Asistenţă medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitatea medicină dentară

67

5.

Asistenţă medicala de specialitate de recuperare, medicina fizică și balneologie-reabilitare a sănătății (unități sanitare ambulatorii de recuperare,medicină fizică și recuperare)

9

6.

Asistenţă medicală spitalicească

4

7.

Asistenţă medicală de urgenţă şi transport sanitar

1

8.

Ingrijiri medicale la domiciliu

12

9.

Acordarea medicamentelor cu și fără contribuție personală în tratamentul ambulatoriu

84

10.

Acordarea dispozitivelor medicale destinate recuperării unor deficiențe organice sau fiziologice

82

11.

Furnizori de medicamente în cadrul Programelor naționale de sănătate

84

NR. TOTAL CONTRACTE ÎNCHEIATE

603

III. Evaluarea furnizorilor de servicii medicale

În intervalul 01.01.2019 – 30.11.2019, au fost evaluaţi în total 350 furnizori pe diverse tipuri de asistenţă medicală. Este vorba atât de furnizori aflaţi în contract cu C.A.S. Dâmboviţa, care au solicitat evaluarea pentru prelungirea deciziei de evaluare, cât şi furnizori noi care au dorit să intre în contract cu instituţia noastră în anul 2019.

IV. Activităţi derulate în cadrul compartimentului Evidenţă Asiguraţi Carduri şi Concedii Medicale.

CAS Dâmboviţa a emis în perioada ianuarie-noiembrie 2019 un număr de 4703 certificate provizorii de înlocuire a cardului european de asigurări sociale de sănătate şi un număr de 166 carduri europene de asigurări sociale de sănătate și 610 formulare europene.

Perioada de valabilitate a cardului European de asigurări sociale de sănătate este de 2 ani de zile de la data emiterii.

Cardul european de asigurări sociale de sănătate se eliberează la cererea asiguratului pe baza documentelor care atestă calitatea de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate din România, conferindu-i dreptul de a beneficia de servicii medicale care devin necesare pe parcusul sederii temporare într-unul din statele membre ale U.E., in termen de 7 zile lucratoare de la data introducerii cererii de card în aplicaţie.

În situația în care solicitantul nu este găsit la domiciliu de către firma de curierat, cardul european este returnat la casa de asigurări de sănătate emitentă.

Până la data de 30.11.2019 la nivelul CAS Dâmbovița au fost tipărite un număr de 382.483 carduri naționale de asigurări sociale de sănătate (în anul 2014 au fost tiparite un număr de 329.537 carduri naționale de asigurări sociale de sănătate, în anul 2015 un număr de 20.428 carduri naționale de asigurări sociale de sănătate, în septembrie 2017 un număr de 7.806 carduri naționale de asigurări de sănătate, iar in august 2019 un numar de 24.712 carduri nationale).

Din totalul celor 14.030 carduri returnate de Oficiile Poștale pentru asigurații care nu au intrat în posesia cardului la sediul CAS Dâmbovița se regăsesc un număr de 3.211 carduri naționale. Numărul este compus din cardurile deja existente la sediul instituției care nu au fost ridicate de către posesori, cât și din cardurile returnate de către medicii de familie pentru pacientii care nu au putut fi contactați de către aceștia.

Pentru situațiile de card național de asigurări de sănătate pierdut, furat, deteriorat, modificare date personale, asigurațiivor solicita eliberarea unui card duplicat la Casa de Asigurări, unde vor depune o cerere și vor plăti contravaloarea noului card și a cheltuielilor de distribuire prin serviciile poștale, în valoare de 15.26 lei.

În intervalul ianuarie-noiembrie 2019 au depus cerere în vederea obținerii cardului național duplicat un număr de 2.883 persoane.

Până la primirea noului card de asigurari sociale de sănătate, asiguratul va avea acces la serviciile medicale în baza unei adeverințe înlocuitoare a cardului de sănătate ce i se va înmâna în momentul în care va depune la casa de asigurari de sanatate documentele necesare tiparirii cardului duplicat.

Asigurații care, din motive personale sau religioase, refuză utilizarea cardului de sănătate, vor depune o cerere în scris la Casa de Asigurări în care vor menționa motivele refuzului și vor restitui cardul de sănătate, în cazul în care l-au primit. Accesul la serviciile medicale se va realiza pentru acești asigurați în baza unei adeverințe înlocuitoare a cardului de sănătate cu termen de valabilitate 3 luni. Adeverința nu trebuie să rămână la furnizorul de servicii medicale, ea va fi prezentată ori de câte ori asiguratul solicită un serviciu medical.

În intervalul ianuarie-noiembrie 2019 au fost emise un număr de 3 adeverinţe înlocuitoare în caz de refuz în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă al cardului naţional de asigurări de sănătate.

V. Evidenţa formularelor europene şi a Cardului european de sănătate.

În perioada ianuarie-noiembrie 2019 au fost emise număr total de 268 formulare europene tip “E“.

De asemenea, au fost primite un număr de 1650 formulare europene din alte state membre UE din care un număr de 1218 formulare europene E125 și un număr de 3 formulare europene E127.

Au fost eliberate un număr de 166 carduri europene de asigurări sociale de sănătate, respectiv a unui număr de 4703 certificate provizorii de înlocuire a cardului european de asigurări sociale de sănătate; a fost acordată consultanţă privind serviciile medicale de care beneficiază asiguraţii posesori ai CEASS în majoritatea statelor membre UE

A fost soluționat un număr de 10 cereri pentru servicii medicale acordate în străinătate pe baza formularului “E 112“, respectiv documentul portabil “S 2“.

Situaţia numărului de formulare europene emise şi primite în intervalul 01.01.2019 – 30.11.2019 este redată alăturat:

Nr.

Crt.

Tip formular

Formulare

europene emise

Formulare europene

primite din state UE /SEE

1.

E104

61

35

2.

Total E106 /S1

2

112

2.1.

Din care S1

2

3.

E 107

93

3.1.

Din care S044

12

3.2.

Din care S071

2

4.

E108

22

85

5.

Total E109/S1

9

5.1.

Din care S1

6.

Total E112/S2

10

6.1.

Din care S2

10

7.

E115

1

8.

E116

9.

E117

10.

E118

11.

Total E120/S1

11.1

Din care S1

12.

Total E121/S1

51

10

12.1

Din care S1

51

10

13.

E125

53

1218

14.

E126

6

7

15.

E127

3

16.

E001

53

VI. SERVICIUL MEDICAL, PROGRAME NAȚIONALE DE SĂNĂTATE

În perioada 01.01.2019 -31.10.2019 s-a monitorizat consumul de medicamente pentru 32 de produse farmaceutice, conform Ordinului 1301/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificări și completări, pentru a căror eliberare medicii de familie nu au competență de inițiere și continuare.

De asemenea în intervalul 01.01.2019-31.10.2019 s-au verificat formularele specifice pentru produsele faraceutice aferente bolilor endocrine și a bolilor care necesită tratament cu imunosupresoare selective cât și pentru oncologie.

În ceea ce privește medicamentele cu și fără contribuție personală, acestea se eliberează prin cele 84 de farmacii cu circuit deschis aflate în relație contractuală cu CAS Dâmbovița, cu mențiunea că nu sunt prevăzute plafoane în limita cărora farmaciile pot elibera medicamente în regim compensat.

Farmaciile au obligația să asigure acoperirea cererii de medicamente ale aceleiași denumiri comerciale, cu prioritate la prețurile cele mai mici din lista prețurilor de referință pe unitatea terapeutică aferente medicamentelor; să se aprovizioneze, la cererea scrisă a asiguratului, înregistrată la furnizor, în maximum 24 de ore pentru bolile acute şi subacute şi 48 de ore pentru bolile cronice, cu medicamentul/medicamentele din lista prețurilor de referință pe unitatea terapeutică aferente medicamentelor, dacă acesta/acestea nu există la momentul solicitării în farmacie. Solicitarea de către asigurat se face în scris, iar farmacia trebuie să facă dovada demersurilor efectuate în acest sens în condițiile prevederilor legale referitoare la obligația de a asigura stocuri adecvate și continue de medicamente.

Consumul de medicamente cu și fără contribuție personală înregistrat în perioada ianuarie – octombrie 2019 a fost de 74.947,50mii lei, din care medicamente compensate 40% în suma de 2.159,33mii lei.

În primele 10 luni ale anului au beneficiat de medicamente compensate în procent de 40%, conform prevederilor Hotararii de Guvern nr. 186/2009 privind aprobarea Programului pentru compensarea cu 90% a pretului de referință a medicamentelor, cu modificările și completările ulterioare, un număr de 60.961 de asigurati

Începând cu 01.09.2019 conform Ordinului MS si al presedintelui CNAS nr. 1320/781/2019 pentru modificarea Ordinului nr. 726/507/2017 privind aprobarea Normelor tehnice de realizare a Programul pentru compensarea cu 90% a preţului de referinţă al medicamentelor pentru pensionari, s-a modificat plafonul pentru Beneficiarii programului (pensionarii cu venituri din pensii şi indemnizaţie socială) de la 990 lei la 1.139 lei/luna.

Mai mult, de program beneficiaza şi pensionarii care încasează venituri din alte surse, în afara pensiei şi a indemnizaţiei sociale. Beneficiarii programului nu mai depun la medicul de familie declaraţia pe proprie răspundere referitoare la veniturile obţinute, ci vor  prezenta doar talonul de pensie şi actul de identitate.

Finanţarea programului se asigură în proporţie de 50% din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate şi în proporţie de 40% din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii.

Asigurarea fondurilor necesare acordării întregii game de servicii medicale decontate din FNUASS, precum și buna gestionare a acestor fonduri, reprezintă o prioritate permanent în activitatea instituției noastre.

PROGRAME NAȚIONALE DE SĂNĂTATE

Programele nationale de sanatate derulate prin CAS Dambovita sunt structurate in programe/subprograme de sanatate, dupa cum urmeaza:

  • Programul naţional de oncologie cu următorul subprogram:
  • Subprogramul de tratament al bolnavilor cu afecţiuni oncologice;

  • Programul naţional de diabet zaharat;

  • Programul naţional de tratament pentru boli rare;

  • Programul naţional de ortopedie;

  • Programul national de transplant de organe, tesuturi si celule de origine umană;

  • Programul naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică.

Indicatorii realizati în primele 11 luni ale anului 2019, pentru fiecare PNS derulat la nivelul județului Dâmbovița, se prezintă astfel:

Nr.

Crt.

PROGRAM DERULAT

Numar pacienti tratati

Cost realizat la 30.11.2019

Observatii

1.

PROGRAMUL NAŢIONAL DE ONCOLOGIE, fara Cost Volum

697

2874,81 lei

cost mediu/bolnav tratat

2

PROGRAMUL NAŢIONAL DE DIABET ZAHARAT

5972

23

1714

438,68 lei

370,43 lei

127,20 lei

cost mediu/bolnav cu diabet zaharat tratat

cost mediu/copil cu diabet zaharat insulinodependent automonitorizat

cost mediu/adult cu diabet zaharat insulinodependent

3.

PROGRAMUL NAŢIONAL DE ORTOPEDIE

5

2689,03 lei

cost mediu/adult endoprotezat

4.

PROGRAMUL NAȚIONAL DE SUPLEERE A FUNCȚIEI RENALE LA BOLNAVII CU INSUFICIENȚĂ RENALĂ CRONICĂ/ unitati publice si private

301

13

7

561 lei/sedinta

636 lei/sedinta

57.984 lei

-cost/şedinţă de hemodializă convenţională

-cost/şedinţă de hemodiafiltare intermitenta on-line

-cost mediu/bolnav tratat prin dializă peritoneală continuă

5.

PROGRAMUL NAȚIONAL DE TRATAMENT PENTRU BOLI RARE

7

3

5

2793,99 lei

4088,77 lei

439,43lei

-cost mediu/bolnav cu mucoviscidoză (copii)

-cost mediu/bolnav cu mucoviscidoză (adulţi)

– cost mediu/bolnav cu scleroză laterală amiotrofică

6.

PROGRAMUL NAȚIONAL DE TRANSPANTDE ORGANE, ȚESUTURI ȘI CELULE DE ORIGINE UMANĂ – STARE POSTTRANSPLANT

39

1948,39 lei

cost mediu/bolnav tratat pentru stare posttransplant

VII. Dispozitive şi echipamente medicale, îngrijiri la domiciliu.

Dispozitivele și echipamentele medicale recomandate asiguraților CAS Dâmbovița, sunt furnizate deun număr de 82 de furnizori aflați în relație contractuală cu CAS Dâmbovița, furnizori care au sediul social și/sau sediul lucrativ atât în municipiul Târgoviște cât și în alte orașe situate în județele limitrofe, asigurând toată gama de dispozitive și echipamente medicale decontate din FNUASS.

Bugetul alocat dispozitivelor și echipamentelor medicale în anul 2019 este de 4825,47 mii lei.

În cele 11 luni ale anului curent au fost emise 5197 decizii de procurare dispozitive și echipamente medicale, după cum urmează:

Dispozitive medicale

DECIZII EMISE

01.01.2019 -30.11.2019

Persoane pe lista de asteptare la data de 30.11.2019

Auditive şi fonatorii

848

103

Sisteme stomice

542

Pentru incontinenţă urinară

288

Proteze pentru membrele inferioare

93

12

Proteze pentru membrele superioare

4

Dispozitive de mers

423

31

Orteze

535

12

pentru coloana vertebrală

221

6

pentru membrele superioare

11

pentru membrele inferioare

303

6

Încălţăminte ortopedică

201

3

Cristalin artificial

35

Concentratoare de oxigen

2058

Proteză de sân cu accesorii

158

3

Dispozitive pentru terapia cu aerosoli salini

8

TOTAL

5197

164

Îngrijiri medicale la domiciliu:

Pentru furnizarea de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu se află în derulare 12 contracte, bugetul anual alocat acestui tip de servicii fiind de 1478 mii lei.

Furnizorii de îngrijiri medicale la domiciliu sunt situați atât în mediul urban cât și în mediul rural (Târgoviște – 6 furnizori, Găești- 1 furnizor, Puciosa – 2 furnizori, Văleni -1 furnizor, Odobești -1 furnizor, Săcuieni -1 furnizor), asigurând în acest fel accesul asiguraților din toate zonele județului la astfel de servicii medicale.

În intervalul 01.01.-30.11.2019 au fost prezentate la CAS Dâmbovița un număr de 881 recomandări, de îngrijiri medicale la domiciliu, din care 866 au fost avizate și 15 au fost respinse din cauza depășirii termenului legal de depunere sau a depășirii numărului maxim de zile care se acorda conform normelor metodologice (90 de zile calendaristice în ultimele 11 luni).

Procedura de acordare a serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu este simplificată în sensul că asiguratul sau reprezentantul acestuia se prezintă la CAS Dâmbovița cu recomandarea medicală doar în vederea certificării încadrării în numărul de zile de îngrijiri de care poate beneficia asiguratul, în limita prevăzută de norme, urmând ca recomandarea să fie predata furnizorului de îngrijiri medicale la domiciliu, diminuind astfel timpul de așteptare până la acordarea efectivă a serviciilor medicale.

VIII.. Controlul privind derularea contractelor cu furnizorii de servicii medicale şi virarea contribuţiei la F.N.U.A.S.S.

Acţiunile de control derulate în intervalul 01.01.2019 – 30.11.2019 au urmărit modul în care furnizorii de servicii medicale şi farmaceutice aflaţi în relaţie contractuală cu C.A.S. Dâmboviţa respectă clauzele contractuale.

Pentru acest interval, au fost planificate 200 controale, au fost efectuate un număr de 200 din care: 161 au fost controale tematice, 39 au fost controale operative (dispuse de Preşedintele CNAS sau de Preşedintele – Director General al CAS Dâmboviţa).

S-au dispus:

168 măsuri (sancţiuni contractuale, măsuri administrative) dispuse şi implementate;

– sume imputate şi recuperate: 554.294,43 lei.

IX. Creşterea gradului de informare a asiguraţilor.

În perioada 01.01.2019 – 30.11.2019, au fost soluţionate solicitările adresate instituţiei de către 3411 persoane, din care 1842 au apelat linia telefonică, 34 s-au prezentat în audienţă, 1453 s-au prezentat la direct la biroul de relații pubice, iar 82 asiguraţi s-au adresat în scris.

X. Tehnologia informaţiei.

Sistemul Informatic Unic Integrat include 14 module , dintre care la nivelul instituţiei noastre sunt operabile 14, procentul de implementare fiind de 100 la sută.

Versiunea centralizată a SIUI conferă posibilitatea verificării on-line de către furnizorii de servicii medicale a calităţii de asigurat, verificării conformităţii serviciilor medicale raportate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, raportarea on-line a serviciilor medicale, precum şi posibilitatea preluării de nomenclatoare şi personalizări on-line de către furnizorii de servicii medicale.

XII. ASISTENŢĂ SOCIALĂ:

În perioada 01.01.2019– 30.11.2019 au fost aprobate referate pentru restituirea sumelor reprezentând indemnizaţii platite de catre angajatori propriilor salariati care au beneficiat de certificate de concediu medical si care se suporta din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, precum si state de plata aferente persoanelor fizice care au încheiat contracte de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii de asigurari sociale de sanatate conform prevederilor art. 1, alin. 2 din OUG nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate cu modificarile si completarile ulterioare, precum si persoanelor care au beneficiat de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate conform art. 23 alin (2) si persoanelor care au beneficiat de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate conform art. 32, în valoare totală de 17.371.000 lei, din care: 11.588.000 lei reprezintă „Asistenţă socială pentru familie şi copii” şi 5.783.000 lei reprezintă „Asistenţă socială în caz de boli”.

În aceasta perioada au fost aprobate un numar de 3.889 referate pentru restituirea sumelor reprezentând indemnizaţii plătite de catre angajatori propriilor salariati care au beneficiat de certificate de concediu medical si care se suporta din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în valoare totală de 16.854,81 mii lei.

Concediile medicale plătite persoanelor fizice în perioada 01.01.2019– 30.11.2019 sunt redate alăturat:

Lei

Luna

Nr. concedii

medicale

Suma

Total

Asistență socială pentru familie și copii

Asistenţă socială în caz de boli

Ianuarie

24

32107

16983

49090

Februarie

28

26934

26621

53555

Martie

26

34471

29400

63871

Aprilie

32

48186

29431

77617

Mai

22

44462

19161

63623

Iunie

28

33284

42790

76074

Iulie

29

20815

47506

68321

August

18

30408

33631

64039

Septembrie

0

0

0

0

Octombrie

0

0

0

0

Noiembrie

0

0

0

0

TOTAL

207

270.667

245.522

516.189

 

 

În această perioadă au fost plătite persoanelor fizice care au încheiat contracte de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii de asigurari sociale de sănătate conform prevederilor art. 1, alin. 2 din OUG nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate cu modificarile și completările ulterioare, precum și persoanelor care au beneficiat de indemnizatii de asigurări sociale de sănătate conform art. 23 alin (2) și persoanelor care au beneficiat de indemnizații de asigurări sociale de sănătate conform art. 32 din aceeasi legislatie un număr de 207 concedii medicale în sumă totală de 516.19 mii lei, din care: 270,67 mii lei reprezintă „Asistenţa socială pentru familie şi copii” şi 245,52 mii lei reprezintă „Asistenţa socială în caz de boli”.

De asemenea, vă comunicăm că prin rectificarea bugetului CNAS, aprobată prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 71/2019, publicată în Monitorul Oficial în vigoare la 29.11.2019 , au fost suplimentate creditele bugetare precum și creditele de angajament, la acest capitol, cu suma de 9.000 mii lei.

XIII. Activitatea Președintelui-Director General al CJAS Dâmbovița:

Activitatea Președintelui-Director General al CJAS Dâmbovița în ce privește îndeplinirea principalelor acțiuni în perioada 01.01.2019-30.11.2019 s-a desfășurat în baza contractului de management, încheiat cu ordonatorul principal de credite, Președintele CNAS.

Parte componentă la contractul de management sunt indicatorii de performanță, analizați la CNAS trimestrial, semestrial și anual.

În funcție de realizarea acestor indicatori mandantul – Președintele CNAS – emite semestrial un Ordin cu acordarea unui punctaj final de maxim 5 puncte care influențează nu doar salariul mandatarului Președinte-Director General CJAS Dâmbovița, dar și continuarea sau nu a Contractului de management.

Spre exemplificare, arătăm o mică parte din cei 27 de indicatori specifici de performanță avuți în vedere la evaluarea trimestrială a Președintelui-Director General al CJAS Dâmbovița:

1. plățile restante de peste 90 de zile de la termenul de scadență, trebuie să fie de 100% pentru a obține cele 5 puncte maxime;

2. evaluarea corectă a deschiderilor de credite bugetare pe domenii de asistență medicală cu încadrare în termenul creditelor bugetare aprobate: procentul de 100% este necesar pentru a obține punctajul maxim de 5 puncte;

3. gradul de recuperare a sumelor imputate în urma controalelor efectuate (sume încasate necuvenit din FNUASS de către furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale, amenzi contravenționale, trebuie să fie îndeplinit în procent de 100% pentru a obține punctajul maxim de 5 puncte, etc.

Dintre indicatorii generali (în număr de 27) amintim :

a) plățile realizate trimestrial raportate la creditele bugetare pentru toate tipurile de asistenă medicală și medicamente cu și fără contribuție personală trebuie îndeplinite 100% pentru obținerea celor 5 puncte;

b) plățile realizate trimestrial raportate la creditele bugetare deschise pentru plata contravalorii serviciilor medicale din centrele medicale multifuncționale raportate de personalul contractual din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar trebuie realizate în procent de 100% pentru a fi acordate 5 puncte;

c) plățile realizate trimestrial raportate la creditele bugetare deschise cu titlul – cheltuieli personal să fie de 100% pentru a obține 5 puncte, etc.

Am prezentat aceste detalii din dorința de a arăta că toate activitățile desfășurate la nivelul CJAS Dâmbovița arătate în prezentul material sunt monitorizate de CNAS prin intermediul acestor indicatori tehnici specifici și generali, care sunt obligatoriu de îndeplinit de mandatarul Președinte -Director General al CJAS Dâmbovița prin contractul menegerial încheiat.

Conform Ordinului CNAS nr. 72/26.11.2019, evaluarea performanțelor profesionale în condițiile arătate de îndeplinire a indicatorilor generali și specifici ale Președintelui-Director General al CJAS Dâmbovița la data de 30.09.2019 a fost corespunzător unui punctaj final de 4,98 puncte din 5 posibile.

Evaluarea menționată a fost obținută de CAS Dâmbovița, în condițiile vitrege semnalate constant de noi respectiv: personal de execuție insuficient, mai ales pe linia relații cu asigurații și concedii medicale.

În acest sens arătăm că necesarul de personal al CJAS Dâmbovița este de 56 și avem doar 50 de angajați din care 2 persoane se află în concediu de creștere copil. În plus nominalizările legale (prin concurs) pe funcțiile publice de conducere de Director economic, Medic Șef, șefi de servicii ( buget, control și contractare), nu au fost realizate o lungă perioadă de timp (până în prezent) anterior preluării managementului CJAS Dâmbovița de către subsemnatul.

Pe toate funcțiile publice de conducere am nominalizat temporar pe baza unor criterii manageriale persoanele corespunzătoare. De asemenea am compensat toate celelalte deficiențe legate de angajarea personalului printr-o serie de decizii manageriale cum ar fi:

– descentralizare, transparentizare și delegarea activităților CJAS Dâmbovița cu responsabilizarea concomitentă a salariaților existenți;

– întărirea mecanismelor de control intern atât la nivelul funcțiilor de management cât și a funcțiilor de execuție;

– corelarea modulului ALOP cu aplicația SUI și cu modulul financiar contabil ERP;

– întârzierea mecanismelor de monitorizare a serviciilor raportate de furnizorii de servicii medicale spitalicești atât pentru spitalizare continuă cât și pentru spitalizare de zi în vedera identificării practicilor de supracodificare și de raportare a unor date neconforme cu realitatea care influențează indicatorii specifici și determină creșterea artificială a sumelor decontate;

– elaborarea unei proceduri unitare aplicabilă CJAS Dâmbovița privind introducerea în sistemul informatic a prescripțiilor off-line;

– întărirea disciplinei contractuale în relația cu furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale prin eficientizare activității de control referitoare la obligațiile contractuale asumate, cât și o mai bună monitorizare a derulării contractelor;

– coordonarea strictă a activităților de gestionare a resurselor umane la nivelul CJAS Dâmbovița;

– monitorizarea și controlul tuturor activităților ce se desfășoară la nivelul CAS Dâmbovița cu respectarea legalității și regularității acestora.

PREŞEDINTE-DIRECTOR GENERAL,

Dr. Jr. Crăciun Cornel

fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial