mar. dec. 24th, 2024

pista-aeroportComunicat de presă

Țuțuianu & Company, umor negru de campanie pe seama dezvoltării județului Dâmbovița

Ca orice politicieni înguşti la minte, fără viziune şi responsabili de sărăcirea şi umilirea unui judeţ întreg, liderii PSD Dâmboviţa au găsit un subiect de campanie prin care încearcă, în modul cel mai josnic, să ridiculizeze inițiativa, din primul meu mandat de deputat al judeţului Dâmboviţa, care prevedea construcţia unui aeroport la Corbii Mari.

Ţuţuianu Adrian şi gaşca lui de incompetenţi politici s-au gândit că vor părea ceva mai inteligenți decât sunt în realitate dacă vor râde de un astfel de proiect și că vor reuși în tentativa de denigrare îndreptată împotriva mea. Probabil că celor de la PSD, obişnuiţi să peticească pe bani mulţi doar gropiţele din drumurile comunale, un proiect mare li s-a părut fantezie curată, de vreme ce şi acum asistă nepăsători la potenţialul de dezvoltare a judeţului Dâmboviţa.

Din păcate, s-a văzut că oamenii care au planuri mărunte, lucruri mărunte realizează şi este inutil să reiau aici lunga listă de eşecuri şi incompetenţă marca PSD la care am fost martori în acest judeţ, condamnat de PSD la sărăcie.

În anul 2008, când am intrat în Parlament, Guvernul Tăriceanu  a emis HG 884/2008 cu privire la construirea unui nou aeroport de marfă în locul celui de la Băneasa. Intenţia Executivului de la acea vreme a fost ca aeroportul să fie construit în localitatea Adunaţii Copăceni.  Profitând de acel context, am depus o interpelare către Ministerul Transporturilor şi am cerut să se analizeze oportunitatea ca aeroportul să fie construit în partea de vest a capitalei, în sudul judeţului Dâmboviţa, mai exact în localitatea Corbii Mari.

Motivele și argumentele care au stat la baza demersului meu au avut la bază următoarele considerente:

·       Localitatea Corbii Mari are o conexiune directă cu Autostrada Bucureşti-Piteşti, în timp ce localitatea Adunaţii Copăceni nu beneficia de aceleaşi condiţii de infrastructură;

·       În localitatea Corbii Mari, statul, prin ADS, deţinea aproximativ 2.500 ha de teren, în timp ce la Adunaţii Copăceni era necesar ca Guvernul să cumpere terenul la un preţ ce depăşea 50.000 de euro/hectar.

·       În localitatea Corbii Mari a existat un aeroport utilitar ce deservea agricultura, deci existau condiţiile meteo pentru amplasarea unui aeroport specific aviaţiei.

Răspunsul Guvernului de la acea vreme a fost că încă nu achiziţionase serviciul de consultanţă în vederea elaborării unui studiu de fezabilitate privind acest obiectiv de investiţii, urmând să analizeze toate locaţiile, pentru a stabili cu exactitate localitatea în care urma să se construiască acest aeroport. În concluzie, proiectul nu este al meu, ci al Guvernului de la acea vreme, condus de Călin Popescu Tăriceanu. Ceea ce am făcut eu, în calitate de deputat de Dâmboviţa, a fost să aduc în atenţia Executivului oportunitatea de a implementa această investiţie în judeţ, cu intenţia firească de a crea condiţii mai bune de viaţă cetăţenilor, ceea ce, în opinia lui Ţuţuianu şi a PSD, este profund greşit, ba chiar ridicol.

În 2009 a venit criza economică şi Guvernul a abandonat ideea construirii unui nou aeroport. Însă, rămân și astăzi consecvent ideii că un politician trebuie să se implice activ în proiectele pentru care oamenii l-au trimis în funcţii publice, nu să stea pe margine, ca un spectator, dar să se amuze, în semn de total dispreţ, pe seama acelor inițiative care ar putea duce la dezvoltarea județului.

Dep. Iulian Vladu,

Prim-vicepreşedinte PNL Dâmboviţa