Parlamentul European şi Comisia Europeană au declarat ziua de 11 februarie, „Ziua Numărului European de Urgenţă – 112″, în încercarea de a aduce la cunoştinţa publicului larg informaţii despre acest serviciu şi de a determina autorităţile naţionale să sporească capacităţile plurilingve în interiorul acestuia.
Numărul european de urgenţă 112 a fost lansat în 1991 pentru a oferi un serviciu unic pentru apelurile de urgenţă disponibil în toate Statele Membre ale U.E.
În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU)112 a devenit operaţional în toată România.
Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgență care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgență (ambulanță, pompieri și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.
SNUAU este constituit în scopul furnizarii către cetăţeni a Serviciului de urgenţă 112 şi asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi, după caz, transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie, sau al prelucrării lor şi alertării directe a echipajelor de intervenţie în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor.
Sistemul asigură cooperarea între agenţiile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei, SMURD şi Jandarmeriei care au obligaţia de a asigura intervenţia la urgenţe.
Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă 112 este compus din personal specializat care răspunde la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore. Ei sunt instruiţi pentru a asista apelanţii în cazuri de urgenţă şi a-i ajuta în cel mai scurt timp posibil.
Numărul unic pentru apelurile de urgenţă 112, se apelează atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Numarul 112 este gratuit si poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană.
* * *
CU OCAZIA ZILEI EUROPENE A NUMĂRULUI DE URGENŢĂ – 112,
I.S.U. „BASARAB I” DÂMBOVIŢA VĂ INFORMEAZĂ:
NUMĂRUL DE TELEFON LA CARE PUTEŢI APELA ÎN CAZUL UNEI SITUAŢII DE URGENŢĂ ESTE 112
ATENŢIE ! – NU APELAŢI DECÂT ÎN CAZ REAL
Serviciul de Urgenţă 112 are ca obiectiv salvarea:
VIEŢII – PROPRIETĂŢII – MEDIULUI
Dacă apelaţi Serviciul de urgenţă 112 trebuie să anunţaţi:
– Ce urgenţă aveţi;
– Locul evenimentului;
– Unde vă aflaţi;
– De la ce număr de telefon sunaţi;
– Cum vă numiţi.
După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legatură cu agenţia de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări.
Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi calmi şi răspundeţi la toate întrebările; nu închideţi până când nu vi se spune.
Exemplificăm câteva evenimente la care sunt solicitate echipajele de intervenţie din cadrul I.S.U.”Basarab I” Dâmboviţa, în urma apelurilor primite pe Numărul unic pentru apelurile de urgenţă 112:incendii; salvarea oamenilor, animalelor şi bunurilor aflate în pericol; înlăturarea urmărilor accidentelor, catastrofelor şi calamităţilor naturale; evacuarea apei din subsolurile clădirilor sau din fântâni dupa producerea de inundaţii; urgenţe medicale; accident de circulaţie soldat cu victime; surpări de teren; explozii; asanarea muniţiei neexplodate etc.
Sunaţi la 112 doar dacă aveţi o urgenţă!
Centrele de Urgenţă funcţionează permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână.
CÂND SECUNDELE CONTEAZĂ, RĂSPUNDEŢI URGENT LA ÎNTREBĂRILE PUSE DE OPERATORUL DE LA 112! ÎNAINTE DE A FORMA 112 TREBUIE SĂ CUNOAŞTEŢI NUMĂRUL DE TELEFON DE LA CARE SUNAŢI, ALTFEL APELUL DUMNEAVOASTRĂ POATE FI EVALUAT CA NESERIOS.
„LA MULŢI ANI !”
întregului personal din cadrul
Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.
COMPARTIMENT INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
AL I.S.U. „BASARAB I” DÂMBOVIŢA
Componentă a sistemului de ordine publică și siguranță națională, Jandarmeria are ca obiectiv asigurarea unei reacţii imediate şi oportune în situaţii deosebite, precum şi soluţionarea în mod operativ a sesizărilor primite de la cetăţeni. În contextul sărbătoririi Zilei Europene a Numărului Unic de urgenţă „112”, vă comunicăm următoarele informații de interes public:
În anul 2015 la nivelul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean “Mircea cel Bătrân”Dâmbovița s-au înregistrat peste 300 de acţiuni de intervenţie în urma apelurilor prin SNUAU „112” sau alte sisteme.
În cele mai multe situaţii, jandarmii au intervenit pentru:
- aplanarea unor stări conflictuale;
- tulburarea ordinii şi liniştii publice;
- apeluri ale turiştilor aflaţi în dificultate în Masivul Montan Bucegi;
- sustrageri de material lemnos, material feros;
- intervenţii la persoane atacate de animale sălbatice.
Totodată, pe timpul activităților preventive desfășurate în instituțiile de învăţământ, au fost prezentate situaţiile în care trebuie utilizat numărul unic de urgență “112” pentru creşterea gradului de informare a elevilor și conștientizarea importanței acestui sistem.
Numărul unic de urgenţă „112”se folosește pentru a contacta gratuit serviciile de urgență din orice rețea de telefonie mobilă sau fixă. Prin intermediul acestui număr, se asigură asistență imediată în situații în care este pusă în pericol viața, integritatea, sănătatea cetățeanului, ordinea publică, proprietatea publică / privată sau mediul.
COMPARTIMENTUL INFORMARE, RELAŢII PUBLICE ŞI CU PUBLICUL
AL IJJ DÂMBOVIŢA