lun. dec. 23rd, 2024

COMUNICAT DE PRESĂ – Preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Florin Popescu, s-a deplasat pe şantierul din zona Dichiu pentru a analiza stadiul lucrărilor de reabilitare şi modernizare a DJ 713 Sinaia (DN 71) – Cabana Cuibul Dorului – Şaua Dichiului – Cabana Babele, sector DN 71- intersecţie Cabana Piatra Arsă. Este vorba despre un drum ale căror lucrări de execuţie au fost licitate în cursul anului trecut şi se vor finaliza în circa doi ani de zile. Până în acest moment, au fost cheltuite 5 milioane lei, din care 1.300.000 lei sunt fonduri provenite de la Consiliul Judeţean Dâmboviţa, 1.200.000 de lei, finanţare de la Consiliul Judeţean Prahova şi 2.500.000 lei de la Ministerul Dezvoltării. Valoarea drumului – partea de finanţare aferentă Consiliului Judeţean Dâmboviţa, este de 27 milioane de lei (fără TVA), reprezentând circa 60%, proporţional cu sectorul de 10 km aflat în administrare, diferenţa revenind CJ Prahova. La faţa locului, preşedintele CJD a oferit şi alte detalii referitoare la acest proiect de importanţă strategică pentru dezvoltarea zonei montane dâmboviţene din masivul Bucegi, dar şi informaţii despre alte investiţii în infrastructură pe care administraţia dâmboviţeană le derulează în zonă: „Până în acest moment au fost asfaltaţi 4,8 km într-un strat, de la Cabana Cuibul Dorului până la Şaua Dichiului, urmând ca, într-o lună de zile, să fie finalizat un sector de 9 km după care se va realiza completare cu un al doilea strat de asfalt. În continuare, Consiliul Judeţean Dâmboviţa intenţionează să facă legătura între cele două drumuri – DJ 713 cu DJ 714, pentru a asigura accesul până la Platoul Padina – Peştera, pe două programe cu finanţare, una europeană şi una guvernamentală, prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului condus de doamna Udrea. Este vorba de o finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii care ne va asigura asfaltarea a 8 km şi, totdată, de un drum al Romsilva, de 7 km, pe malul drept al lacului Bolboci, care beneficiază de o finanţare de 1,5 mil de euro din fonduri europene. Licitaţiile sunt în derulare şi sperăm că vor începe lucrările de execuţie în această vară. Totodată, Consiliul Judeţean beneficiază de fonduri de la MDRT pentru construcţia de cabane în această zonă. De asemenea, construim un Sediu Salvamont la Zănoaga şi un camping cu toate utilităţile aferente, duşuri, apă caldă, energie electrică ş.a.m.d., tot în zona Zănoaga. Am intenţionat să construim şi acest camping pentru că în toată zona de munte camparea era făcută haotic. Nu în ultimul rând, vreau să vă informez că avem toate avizele şi acordurile de la Agenţia de Mediu, Parcul Natural Bucegi şi toate instituţiile statului pentru derularea acestor proiecte. Important, şi pentru mine personal, şi pentru Consiliul Judeţean, pentru toţi oamenii cărora le place muntele, este să nu ne batem joc de frumuseţile acestea, să derulăm proiectele în condiţii de mediu avantajoase, iar pentru cei care construiesc fără autorizaţie vă spun că nu am nici un fel de milă. Am dat ordinul de demolare a patru clădiri care au fost construite în zona Padina fără autorizaţie şi nu mă interesează ale cui sunt. Vreau ca această zonă a Bucegilor să-şi păstreze frumuseţile care sunt astăzi aici şi turiştii civilizaţi să se bucure în continuare de aceste lucruri”. Reamintim faptul că DJ 713 este principalul drum şi cale de acces din munţii Bucegi. Începe din DN 71, aproape de hotelul Cota 1000 şi trece pe lângă Cabana Cuibul Dorului, urcând până în zona Piatra Arsă. De aici se ajunge imediat la celebrele monumente ale naturii – Sfinxul şi Babele, dar şi la Monumentul Eroilor de pe Caraiman (Crucea) şi la releul radio – tv de pe Vf. Omul. Alături de această investiţie, CJD a demarat alte două proiecte premergătoare dezvoltării staţiunii montane Padina – Peştera (proiect turistic complementar activităţii de profil din Valea Prahovei şi zona Moeciu – Bran), cu scopul de a pune în siguranţă turiştii. Unul dintre acestea este „Dezvoltarea infrastructurii în zona montană înaltă”. Acest proiect urmăreşte realizarea de centre de informare, sediu salvamont, reabilitarea traseelor turistice, platformă heliport, camping. Finanţarea acestui proiect se face din fonduri guvernamentale (peste 90%) şi cofinanţare locală, valoarea fiind de circa11.000.000 lei. Un alt proiect este realizarea pârtiilor de schi Cocora – Peştera, Cocora – Padina, Tătaru – Padina, în valoare de 81,6 milioane de lei, pe o suprafaţă de aproximativ 52,4 ha. Finanţarea va fi asigurată prin atragerea de fonduri europene, guvernamentale şi locale.