mar. dec. 24th, 2024

Informare privind contractele încheiate de Casa de Asigurări de Sănătate Dâmboviţa în vederea asigurării necesarului de servicii medicale şi medicamente pentru asiguraţii judeţului Dâmboviţa

In conformitate cu prevederile HG nr. 1.275/2012 pentru modificarea art.143 din Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011-2012, aprobat prin HG nr. 1.389/2010, precum si pentru prelungirea pana la 28 februarie 2013 a prevederilor acestuia, a Ordinului MSP/CNAS nr. 1.330/880/2012 privind prelungirea aplicarii prevederilor Ordinului Ordinului MSP/CNAS nr. 1.723/950/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare in anul 2012 a Contractului-cadru in vederea asigurarii continuitatii acordarii asistentei medicale, Casa de Asigurari de Sanatate Dambovita a incheiat pentru lunile ianuarie si februarie 2013 acte aditionale de prelungire a contractelor de furnizare de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale aflate în derulare la 31.12.2012.

Pentru luna martie 2013, ca urmare a prelungirii Contractului-Cadru pâna la data de 31 martie a.c., s-au încheiat acte adiţionale în vederea asigurării continuităţii acordării asistentei medicale, cu indeplinirea de catre furnizori a tuturor conditiilor privind relatiile contractuale dintre casa de asigurari de sanatate si acestia. In acest sens, compartimentele de specialitate cu atributii in contractarea serviciilor medicale, a medicamentelor si dispozitivelor medicale au verificat si actualizat toate documentele care au expirat pe parcursul derularii contractelor astfel incat sa fie indeplinite conditiile de eligibilitate care au stat la baza incheierii contractelor. Conditiile acordarii asistentei medicale in baza actelor aditionale au fost cele prevazute in actele normative in vigoare pe perioada derularii actelor aditionale.

Incepand cu data de 1 martie 2013 potrivit pct.25 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 91/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul sanatatii , finantarea Serviciului de Ambulanta Dambovita se asigura de la bugetul Ministerului Sanatatii.

Sumele contractate in aceasta perioada cu furnizorii pe domenii de asistenta medicala s-au stabilit la nivelul mediei lunare de cheltuieli ale anului precedent, in conformitate cu prevederile art.37 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice. Repartizarea sumelor pentru fiecare furnizor de servicii medicale s-a facut pe baza criteriilor prevazute la fiecate tip de asistenta medicala, conform Ordinului MS/CNAS nr.1.723/950/2011 cu modificarile si completariele ulterioare.

Contractarea si decontarea serviciilor medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale in perioada ianuarie-martie se face din sumele prevazute pe domeniile de asistenta medicala corespunzatoare prevazute in bugetul Fondulu national unic de asigurari sociale de sanate pentru anul 2013.

In momentul publicarii actelor normative respectiv Contractul-cadru si Normele metodologice de aplicare a acestuia pentru anul 2013 Casa de Asigurari de Sanatate Dâmboviţa va demara procesul de contractare pentru anul curent. In acest sens CAS. Dambovita va stabili şi comunica agenda de contractare pentru toate domeniile de asistenţă medicală în functie de precizarile transmise de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. In vederea bunei desfasurari a procesului de contractare, anterior demararii acestuia CAS Dambovita va constitui, comisiile de contractare pe domenii de asistenta medicala care vor fi desemnate prin decizie de catre Presedintele- Director General al CAS Dambovita.

In vederea incheierii contractelor de furnizare de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale, CAS Dambovita va informa furnizorii despre conditiile de contractare, prin afisare la sediul casei de asigurari de sanatate, anunturi in mass-media, publicare pe pagina web cat si prin adrese scrise si intalniri cu furnizorii de servicii medicale si medicamente. In urma întalnirilor cu furnizorii se vor intocmi procese verbale in care se va consemna prelucrarea noutatilor legislative prevăzute de Contractul-cadru si Normele metodologice de aplicare a acestuia pentru anii 2013-2014 precum si clauzele suplimentare negociate cu furnizorii, unde va fi cazul.

Dupa publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a Ordinului privind aprobarea Regulamentelor-cadru de organizare si functionare a comisiilor constituite in baza prevederilor Contractului –cadru si a referatului de aprobare privind criteriile ce stau la baza indeplinirii atributiilor acestor comisii Presedintele Director General al CAS Dambovita va constituii prin act administrativ comisiile care sa stabileasca necesarul de medici de familie, necesarul de medici de specialitate, necesarul de investigatii paraclinice pe judet si zonele deficitare din punct de vedere al existentei medicilor de specialitate din spitale.

Acţiuni desfăşurate anterior procesului de contractare

In asistenta medicala primara in vederea stabilirii numarului necesar de medici de familie cu liste, atat pentru mediul urban, cat si pentru mediul rural, precum si numarul minim de persoane beneficiare ale pachetelor de servicii medicale de pe listele medicilor de familie din mediul rural pentru care se incheie contractul de furnizare de servicii medicale din asistenta medicala primara pentru anul 2012-2014, Presedintele-Director General a desemnat prin decizii, reprezentantii CAS Dambovita care sa faca parte din comisia formata din reprezentanti ai caselor de asigurari de sanatate, directiilor de sanatate publica, ai colegiilor teritoriale ale medicilor , ai patronatului judetean al medicilor de familie si ai asociatiei profesionale judetene a medicilor de familie.

In ambulatoriul de specialitate pentru stabilirea numarului necesar de medici de specialitate si a numarului de norme necesare pentru fiecare specialitate clinica si pentru medicina dentara, pe judet, pentru care se incheie contractul au fost desemnati reprezentantii CAS Dambovita care sa faca parte din comisia, formata din reprezentanti ai caselor de asigurari de sanatate, directiilor de sanatate publica, respectiv ai directiilor medicale ori ai structurilor similare din ministerele si institutiile centrale cu retea sanitara proprie, ai colegiilor teritoriale ale medicilor, ai colegiilor teritoriale ale medicilor dentisti, ai organizatiilor patronale si sindicale si societatilor profesionale ale medicilor de specialitate din asistenta medicala ambulatorie pentru specialitatile clinice reprezentative la nivel judetean, respectiv pentru medicina dentara dupa caz.

Pentru specialitatile paraclinice in vederea stabilirii numarului necesar de investigatii medicale paraclinice pe total judet au fost de asemenea nominalizati reprezentantii CAS Dambovita care sa faca parte din comisia constituita din reprezentanti ai casei de asigurari de sanatate, directiei de sanatate publica, ai colegiilor teritoriale ale medicilor, ai organizatiilor patronale ale medicilor de specialitate din asistenta medicala ambulatorie pentru specialitatile paraclinice, reprezentative la nivel judetean.

Tot in acest sens au fost intocmite adrese scrise tuturor institutiilor mentionate, respectiv Directiei de Sanatate Publica, Colegiului Judetean al Medicilor Dambovita, Patronatului Furnizorilor de Servicii Medicale Paraclinice in vederea desemnarii reprezentantilor care sa participe la constituirea comisiilor mentionate.

Pentru stabilirea punctajului la ,,criteriul de evaluare resurse” si la ,,criteriul de calitate”, criterii necesare stabilirii sumelor care se vor contracta cu furnizorii de servicii medicale paraclinice, Presedintele –Director General al CAS Dambovita a desemnat prin decizii cele doua persoane care sa faca vizita de evaluare la sediul furnizorilor.

In situatia in care in raza administrativ- teritoriala a unei case de asigurari de sanatate nu exista furnizori, inclusiv furizori aflati in relatie contractuala cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, respectiv cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, care sa efectueze unele servicii medicale paraclinice cuprinse in pachetul de servicii medicale de baza , casa de asigurari de sanatate poate incheia contract cu furnizorii din alte judete, respectiv din municipiul Bucurest. In acest sens CAS Dambovita va solicita Casei Nationale de Asigurari de Sanatate avizarea listei serviciilor medicale paraclinice cuprinse in pachetul de servicii medicale de baza care nu se pot efectua la nivelul judetului Dambovita, astfel incat asiguratii din judetul nostru sa poata beneficia si de servicii de inalta performanta : RMN, angiografii, scintigrafii, etc.

Pentru asistenta medicala spitaliceasca in anul 2013, la contractarea serviciilor medicale spitalicesti se va tine cont de categoria la care este incadrat spitalul conform Ordinului 373/2011 pentru modificarea criteriilor minime obigatorii pentru clasificarea spitalelor in functie de comp etenta si de prevederile HG 208/2011 privind aprobarea Planului national de paturi pentru perioada 2011-2013 .

Pentru celelalte tipuri de asistenta medicala ca si pentru cele mentionate mai sus comisiile de contractare impreuna cu persoanele desemnate prin fisa postului sa incheie si sa monitorizeze derularea contractelor, desfasoara activitatea parcurgand urmatoarele etape:

• Constituirea comisiei de contractare si a comisiei de contestatii; • Elaborarea procedurii specifice de contractare; • Stabilirea si comunucarea termenelor de depunere a ofertelor, precum si a perioadei de contractare; • Primirea si inregistrarea cererilor si a documentelor solicitate; • Verificarea documentelor; • Afisarea la sediul CAS Dambovita si pe pagina de web a furnizorilor respinsi la contractare; • Primirea si analizarea contestatiilor; • Afisarea listei cuprinzand modul de solutionare al contestatiilor; • Negocierea; • Stabilirea valorilor de contract cu incadrarea in bugetul alocat pe fiecare tip de asistenta medicala; • Intocmirea notei de fundamentare; • Intocmirea procedurii de angajare a unei cheltuieli; • Redactarea proiectului de angajament legal(contractului); • Obtinerea vizei de control financiar preventiv(CFPP); • Semnarea si inregistrarea contractului; • Actualizarea contrctului; • Monitorizarea derularii contractului • Arhivarea.

Presedinte-Director General

Ec. Georgeta Zaharia