Dum. dec. 22nd, 2024

COMUNICAT DE PRESĂ Ca urmare a apariţiei articolului „Balamucul în CJ Dâmboviţa” din cotidianul „Jurnal de Dâmboviţa”, în data de 17 mai a.c, avem responsabilitatea, nu atât faţă de semnatara acestuia (care îşi continuă în logica proprie campania de denigrare a instituţiei Consiliului Judeţean) cât mai ales faţă de publicul cititor, să facem următoarele precizări: 1. În momentul de faţă, la nivelul Consiliului Judeţean Dâmboviţa, are loc un proces de reorganizare, consecinţa firească a aprobării de către consilierii judeţeni a HCJ nr. 62/26.03.2010. Specificăm faptul că noua organigramă presupune reorganizarea direcţiilor şi serviciilor din cadrul CJD, în noua schemă de personal, schimbându-se, atât denumirea posturilor, cât şi atribuţiile aferente acestora. Prin urmare, legislaţia în vigoare impune un proces de evaluare şi selecţie în baza căruia fiecare angajat să fie în acord cu postul şi sarcinile ce îi revin. 2. Îi informăm pe această cale pe cei ce-şi exprimă public nemulţumirea (sub semnul anonimatului) că ideea reorganizării din cadrul Consiliului Judeţean Dâmboviţa a fost aceea de a eficientiza activitatea acestei autorităţi, iar cei care şi-au asumat acest proces nu aderă la lozinca „să se facă schimbare, dar să nu se schimbe nimic”. 3. Este uşor să aduci acuze şi să faci afirmaţii denigratoare în actualul context, pe fondul unor profunde nemulţumiri ale oamenilor, însă, precizăm că nevoia de reorganizare în Consiliul Judeţean este în deplin acord cu nevoia de a repune în coordonate normale un aparat împovărat de-a lungul timpului de cei care au considerat că funcţiile şi privilegiile ce au decurs din deţinerea acestora reprezintă daruri divine pe viaţă. Pentru a vă face o imagine corectă asupra temeiurilor legale ce stau la baza reorganizării, redăm textual conţinutul HCJ nr.62/26.03.2010, cu articolele ce fac referire la procesul de examinare: “Art.3 – (1) – Personalul structurilor care se desfiinţează se preia, potrivit pregătirii profesionale, în cadrul noilor structuri prevăzute în organigrama, în limita numărului de posturi aprobat, respectându-se prevederile art.99 si art.100 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile art.65-72 din Legea nr.53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare si prevederile art.4 din prezenta hotărâre. – (2) – Pentru personalul structurilor care se desfiinţează ce nu se încadrează în prevederile alin. (1), se aplică dispoziţiile legale în materia încetării raporturilor de munca, respectiv de serviciu. Art.4 – (1) – În aplicarea art.100 alin.(3) din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare se organizează examen de către Preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa. – (5) – Repartizarea personalului evaluat in noile structuri prevăzute în organigramă, se va face în ordinea notelor obţinute la examinare, ţinându-se cont de specificitatea atribuţiilor avute de angajaţi până la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.” În plus, art.100 alin.(3) din Legea nr.188/1999, prevede: “în cazul în care există mai mulţi funcţionari publici, se organizează examen”. Mai mult, oricine doreşte o comparare justă a organigramelor, cea în baza căreia a funcţionat ani de-a rândul autoritatea şi cea aprobată prin HCJ nr. 62/26.03.2010, o poate face accesând site-ul Consiliului Judeţean – www.cjd.ro, rubrica „organizare” (pentru vechea organigramă), respectiv rubrica „hotărâri” (pentru noua organigramă). Considerăm, aşadar, că textul articolului din cotidianul “Jurnal de Dâmboviţa” este, şi de această dată, doar o perdea de fum, menită să inducă cititorii în eroare şi nicidecum să le asigure dreptul la o informare corectă. Biroul de presă