Jocurile video au trecut printr-o schimbare majoră de-a lungul timpului. Fiind o persoană pasionată de gaming, am observat că scena s-a schimbat radical. Multe persoane se întreabă dacă scena eSports reprezintă următoarea lovitură în această industrie. Scena eSports a început să evolueze de la jocuri precum League of Legends, CS:GO, Dota, Fortnite etc. Cei care obișnuiesc să plaseze pariuri sportive se întreabă dacă ar trebui să înceapă să se îndrepte și spre pariurile din lumea eSports. La fel cum poți găsi ponturi pariuri pentru cele sportive, așa vei putea găsi și pentru eSports. Dar să vedem în continuare de ce a crescut popularitatea pentru eSports.
Ce este nișa eSports?
Deși nișa eSports a devenit una foarte populară în ultimii ani, există și persoane care nu știu ce reprezintă aceasta. Nu-ți face griji dacă nu știi ce este nișa eSports, întrucât nu ești singurul. Esports reprezintă sporturile electronice și constă în competițiile de jocuri video. Aceste jocuri video nu au legătură cu sportul, ci se referă la jocuri cu mai mulți jucători implicați, cum ar fi shootere precum Call of Duty, Battlefield sau chiar arene de bătaie din StarCraft. În ziua de azi, astfel de competiții sunt foarte bine organizate și puse la punct. Aceste competiții pot să fie desfășurate atât în mediul online, cât și fizic în studiouri special amenajate.
Evoluția crescută a veniturilor în lumea eSports
Veniturile au fost într-o continuă creștere în lumea eSports în ultimii ani. Probabil că după ce vei vedea care sunt veniturile anuale în această nișă, vei fi de acord că această industrie poate fi următoarea nișă preferată a pariorilor. Astfel, veniturile produse de această nișă sunt următoarele:
∙ 2015: 325 milioane de dolari
∙ 2016: 493 milioane de dolari
∙ 2017: 696 milioane de dolari
∙ 2019: 957 milioane de dolari
∙ 2020: 947 milioane de dolari
∙ 2021: 1 bilion
∙ 2024: se estimează undeva la 1.6 bilioane
Chiar dacă anul 2020 nu a fost tocmai cel mai bun pentru această industrie, tot au înregistrat profituri foarte mari și vor continua să își crească veniturile în fiecare an.
Corporațiile își îndreaptă atenția către sporturile virtuale
Unul dintre motivele pentru care foarte multă lume are mare încredere în nișa sporturilor virtuale este că foarte mulți jucători cu renume investesc în acestea și chiar și mari corporații. Mari corporații precum Amazon, Facebook și Microsoft investesc sume importante de bani în fiecare am în nișa eSports deoarece văd nevoia de expansiune a acestora.
În momentul când vezi că unele dintre cele mai mari companii din lume își îndreaptă atenția spre o anumită nișă, nu poate însemna decât ceva de bine și ceva de viitor. Aceste companii investesc sute de milioane de dolari în fiecare an pentru a putea lua o parte din veniturile acestora. Faptul că aceste companii au început să investească în lumea eSports înseamnă că au văzut ceva de viitor și că au încredere că vor reuși. Ar fi fost diferit dacă doar o companie mare ar fi decis să investească în eSports, de exemplu doar Amazon-ul, însă implicarea mai multor companii arată că sunt o nișă de viitor.
Creșterea publicului propriu zis
Exact ca în cazul veniturilor din lumea eSports, și numărul persoanelor care le urmăresc a crescut. Și nu doar că a crescut, a luat chiar un avânt foarte mare și o creștere rapidă de la an la an. Bineînțeles, faptul că mai multe persoane au început să urmeasca nișa eSports a ajutat și la faptul de a crește veniturile lor. Faptul că mai multe persoane sunt implicate în eSports și că tot mai multe persoane se uită la acestea, înseamnă că marile companii vor fi și mai dispuse să investească bani.
În anul 2016 de exemplu, numărul de spectatori și de persoane care urmăreau lumea eSports era de 292 de milioane. Apoi, în anul 2019 s-a ajuns la un număr total de aproape 400 de milioane de persoane. Dintre aceștia, 200 de milioane fac parte din publicul ocazional și 197 de milioane din fanii eSports. În 2020 s-a ajuns la un număr de 435 de milioane de persoane care urmăresc eSports. Din aceștia, 220 de milioane sunt din publicul ocazional și 215 milioane sunt fani. În 2021 s-a ajuns la un număr de 474 de milioane de urmăritori, iar în 2024 se estimează să se ajungă la aproape 600 de milioane.
Posibilitatea de a te axa pe eSports la școală
Chiar și școlile au început să introducă cursuri de eSports. În prezent există peste 20 de universități cu vaste programe de eSports cum ar fi Universitatea din California Irvine. Odată cu începerea acestor programe în tot mai multe școli, au început să apară și competiții între acestea precum cele de fotbal sau de basket. Nu doar că școlile oferă instruire în lumea eSports, dar unele oferă chiar și burse școlare pentru jucătorii de top. Astfel, poți să mergi la școală să te joci jocuri video, iar dacă ești bun să primești chiar și bursă pentru asta.
Un alt exemplu din Europa sunt școlile din Danemarca și din țările nordice. Acestea s-au specializat pe competițiile de CS:GO, motiv pentru care foarte mulți jucători din aceste zone sunt și printre cei mai buni. Lumea eSports nu este doar ceva de moment, ci chiar ar putea pe viitor să înlocuiască clasicele pariuri sportive. Această nișă va continua să crească și să domine lumea gaming-ului în următorii câțiva ani.
Concluzie
Poate că nu ești o persoană pasionată de gaming, dar îți plac în schimb pariurile sportive. Vestea bună este că acum poți paria și pe competițiile din eSports la cazinourile online care oferă această posibilitate. Multe dintre acestea îți oferă ocazia de a paria la competițiile cele mai mari, din trending sau la jocurile cele mai populare la momentul actual. Dacă îți place și să urmărești competițiile de gaming cu atât mai bine, cu cât vei putea să și plasezi pariuri pe acestea.