28 aprilie 2024
​Salariații AJPIS Dâmbovița protestează. Care sunt revendicările

​Salariații AJPIS Dâmbovița protestează. Care sunt revendicările


                            M
otive pentru care Agenția pentru Plăți este necesar să funcționeze 

în continuare ca entitate juridică independentă de alte

instituții sau autorități din cadrul Ministerului Muncii

Agenția pentru Plăți si Inspectie Sociala s-a infiintat in anul 2008 ca organ de specialitate cu personalitate juridică prin preluarea activitatii si reorganizarea Directiilor de Munca si Protectie Sociala, cu scopul creării unui sistem unitar privind administrarea procesului de acordare a prestaţiilor sociale în urma angajamentelor asumate în vederea integrării României în Uniunea Europeană (Legea nr. 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială) în cadrul strategiei Uniunii Europene, definită la Lisabona si la recomandarea Băncii Mondiale.

Astfel, legea prevedea realizarea unei noi construcţii instituţionaleîn scopul stabilirii unui mecanism unic de organizare a sistemului de asistenţă socială, a modalităţilor de finanţare, a tipurilor de prestaţii, a beneficiarilor şi a nevoilor concrete ale acestora.

Tendinta mondială la ora actuala este ca fondurile naționaleplățile diverselor tipuri de beneficii sociale), să fie controlate de către o agenție națională (exemple: Italia – INPS National Institute of Social Security, Spania – National Institute of Social Security, Suedia – The Swedish Social Insurance Agency, Finlanda – The Social Insurance Institution of Finland, Franta – CAF Family Benefits Agency, Portugalia – Institute of Social Security, Malta – Social Security Division).

De-a lungul timpului Agenția și-a perfecționat modul de gestionare și plată al tuturor beneficiilor sociale, printr-o activitate dinamică continuă, inventivă și cu adaptare rapidă la evoluția tehnologiei și a digitalizării, activitatea de plata reprezentand 80% din totalul activitatilor actuale:

– Alocatia de stat pentru copii (Legea 61/1993),

– Ajutor social (Legea 416/2001)+polite asigurare,

– Indemnizatie crestere copil (OUG 111/2010),

– Stimulent de insertie crestere copil (OUG 111/2010),

– Drepturi persoane cu handicap (indem.+buget compl.+indem. Insotitor + HIV) – (Legea 448/2006),

– Ajutoare incalzire cu gaze naturale,energie electrica, combustibili solizi si/sau petrolieri,

– Alocatie pentru sustinerea familiei (Legea 277/2010),

– Alocatia de plasament (Legea 272/2004),

– Indemnizatie de sprijin pentru plasament si pentru tinerii care ies din sistemul de protectie,

– Indemnizatie lunara concediu in vederea adoptiei,

– Indemnizatie TBC,

– Indemnizatii lunare HIV/SIDA,

– Depunere Cont Junior pentru copiii ocrotiti prin serviciile publice si private specializate pentru protectia copilului,

– Finantare institutii (subventii ONG-uri) si servicii sociale,

– Ajutoare urgenta,

– Indemnizatie OUG 30/2020 (COVID) alti profesionisti, drepturi de autor si avocati, cooperatisti, cluburi sportive private,

– Indemnizatie OUG 132/2020 (COVID) alti profesionisti si avocati,

– Finantare investitii pentru institutii publice de asistenta sociala si unitati de asistenta medico-sociala,

Toate acestea au fost si sunt asigurate în condiții de modificări legislative continue a tuturor celor peste 100 de acte normative în baza cărora își desfășoară activitatea și cu satisfacerea nevoilor a peste 15.000.000 de beneficiari, la nivel national (adaptabilitate și viteză de reacție care nu se regăsesc în niciuna dintre instituțiile statului):- Nu avem întârzieri în procesarea cererilor beneficiarilor,- Nu avem întârzieri în stabilirea drepturilor privind beneficiile sociale,- Nu avem întârzieri în efectuarea plăților,– Nu avem întârzieri cu privire la toate solicitările ordonatorului principal de credite legat de subvenții, ajutoare de urgență, programul de interes național privind investițiile în asistență socială, buget propriu, formarea profesională a adultilor,- Nu am avut întârziere pe perioada pandemiei la procesarea și plata indemnizațiilor Covid, inclusiv în perioada stării de urgență,- în ultimii 5 ani ni s-a triplat activitatea de plățiiar numărul de personal a rămas același,– AJPIS a ajuns la performanța de a avea un grad de prevenție a erorii și fraudei sub 0.5% și cu costuri efective (buget propriu ) sub 0,30 % din bugetul total gestionat, fapt pentru care atât Banca Mondială , cât și Curtea de Conturi a României ne-au declarat ca fiind cea mai eficientă și performantă agenție de plăți din România,– Suntem PIONIERI în administrația publică utilizând de peste 3 ani ROBOȚI (UiPath România) pentru procesarea unor cereri transmise atât de UAT-uri cât și de beneficiari prin intermediul unor platforme guvernamentale (aici.gov.ro, PCUe) sau a unor platforme dezvoltate la nivelul Agenției.

Mai mult, Agenția are în implementare 2 jaloane PNRR/170 (digitalizarea serviciilor de asistență socială) și PNRR/171 (componente digitale pentru angajații ANPIS) în valoare de 43 milioane de euro și 9 agenții teritoriale implicate individual în proiecte din PNRR de eficiență energetică, în valoare totală de peste 8 milioane de euro.

Desființarea Agenției va conduce la riscuri majore de perturbare sau blocare a unor activitati precum:– imposibilitatea susținerii sistemului unitar de plată şi gestiune eficientă a tuturor beneficiilor sociale (Agentia stabilește/plătește/monitorizează/urmărește/recuperează eventuale prejudicii pentru 91 de tipuri de beneficii sociale) – anexa 1– neimplementarea în termen a VMI (obligație asumată de România în PNRR), pregătiri care și așa sunt în impas.– un risc crescut de eroare și fraudă asupra bugetului gestionat(peste 6,2 miliarde de euro = peste 31 miliarde de lei)– pierderea banilor din PNRR prin anularea proiectelor în urma dispariției titularului contractului– nerespectarea unor angajamente asumate în vederea integrării României în Uniunea Europeană

Potrivit raportărilor oficiale EUROSTAT, cele mai ridicate niveluri de inegalitate a veniturilor se înregistrează în România, Lituania, Bulgaria, Letonia, Cipru, Estonia şi Italia. Pe fondul acestor inegalități sociale, se estimează că 23% din populaţia UE este expusă riscului de sărăcie sau riscului de excluziune socială. Astfel, cea mai mare provocare a perioadei următoare în ceea ce privește asistența socială din Uniunea Europeană este reprezentată de riscul populației de susceptibilitate la șomaj și sărăcie.

Urmărind protejarea persoanelor cu probleme sociale nu ne permitem desfiintarea unei institutii care are ca obiect principal de activitate asigurarea platii beneficiilor catre cele mai vulnerabile si sensibile categorii ale populatiei. Prin aceste drepturi stabilite si platile efectuate, AJPIS contribuie în mod activ la creșterea calității vieții pentru cetățenii care prezintă un grad de risc social ridicat.

La nivelul Uniunii Europene, sistemul platilor beneficiarilor de asistență socială este unul complex, având în vedere contextul actual al globalizării și creșterea numărului de migranți și imigranți în spațiul economic european din ultimul deceniu. 

În speranța că demersul nostru va primi sprijinul dumneavoastră, vă asigurăm de colaborarea noastră și respectul nostru.

​Salariații AJPIS Dâmbovița

fb-share-icon20
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial