joi. dec. 26th, 2024

Auzim peste tot de proiectul România educată, dar oare cum arată cifrele în județul Dâmbovița? Cât succes are acest proiect în stimularea elevilor pentru a continua studiile și câtă diferență face în rândul celor cărora li se adresează acest proiect?

Conform cifrelor oferite de Inspectoratul școlar județean, în ciclul primar au fost înscriși 19684 elevi în toamna lui 2022 , iar dintre aceștia, doar 18521 au reușit să treacă în clasa următoare.

În cazul gimnaziului, 17240 de elevi au început anul școlar, și doar 15466 dintre aceștia au putut promova.

Liceul însă, reprezintă o adevărată piatră de moară pentru că aici, diferența este foarte mare. Dintr-un număr de 14833 de elevi înscriși, numai 10871 s-au putut bucura de absolvirea anului școlar.

În privința abandonului școlar, avem de a face cu o situație paradoxală : 28 de elevi din mediul urban au abandonat școala, pe când în mediul rural au fost doar 24 de elevi.

Cu o rată tot mai mare a analfabetismului funcțional, pe fondul unei crize generate de lipsa unor fonduri care să se adreseze formării noilor generații, “România educată” părea a revigora educația, însă dincolo de declarații, cifrele acestea ne vorbesc despre o situație greu de suportat.

Nu mai puțin de 6899 de elevi vor repeta anul școlar, adică 13,3%. Pentru ei, România este doar țara care oferă cornul și laptele, nicidecum țara ce le oferă formarea minimală necesară absolvirii anului școlar.

Deși ultimul an a abundat în anunțuri de angajare pentru experți în educație, care să ofere “capacitatea de a supraveghea și de a îndruma grupul țintă în remedierea/recuperarea rămânerilor în urmă la discipline de examen”, adevărul este că nu se poate face primăvară cu o singură floare, iar efortul acesta trebuie sa fie unul susținut pe parcursul mai multor ani.

O altă problemă este reprezentată de faptul că angajarea acestor “experți” este făcută tot din rândul cadrelor didactice din școala respectivă, lucru total contraproductiv câtă vreme lucrul cu copiii din grupul țintă se va desfășura fix ca în timpul orelor de clasă, ore care, prin modul de desfășurare, au generat toate acele lipsuri resimțite de către elevii din grupul țintă.

Se impune astfel o reorganizare a acestor cursuri speciale, astfel încât evaluarea să fie făcută obiectiv de către un profesor care nu le predă acelor elevi la orele de curs, și care reușește să identifice mai clar nevoile acestora, reușind să câștige încrederea elevilor fără să le creeze senzația că repetă același lucru, în același mod, cu același rezultat.

articol scris de Liviu Lazăr,

reporter special targovistenews.ro