Vă reamintim că, potrivit reglementărilor legale în vigoare, apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei.
Apelarea prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de urgenţă 112 trebuie făcută numai în cazuri de urgenţă care necesită intervenţia promptă a structurilor pentru soluţionarea acelui eveniment.
Aşadar, nu abuzaţi de acest număr de telefon fără a avea într-adevăr un motiv real sau o urgenţă.
Convorbirile din sistemul 112 sunt înregistrate şi se păstrează 10 ani. Aflarea automată a numărului şi locaţiei urgenţelor permite identificarea apelurilor false
şi/sau injurioase.
Persoana care apelează 112 trebuie să aibă în vedere următoarele reguli:
– să nu intre în panică;
– să răspundă clar tuturor întrebărilor operatorului;
– să declare cât mai concis cele întâmplate;
– să menţioneze clar adresa la care s-au produs evenimentele;
– să respecte indicaţiile operatorului până la sosirea echipajelor de intervenţie;
– să nu închidă telefonul până în momentul în care operatorul solicită acest lucru.