mie. dec. 25th, 2024

cent„Cu privire la ce se întâmplă în momentul de față, pe contractul de execuție în vigoare, fac precizarea că astăzi, cum, de altfel, se întâmplă de ceva timp, constructorii care sunt în relații contractuale cu administrația locală nu se găsesc pe amplasament. Lucrul acesta nu-l spun numai eu, ci este spus și de dirigintele de șantier, care ne-a transmis o serie de adrese în acest sens.

Plecând de la această situație și având în vedere venirea sezonului rece, la solicitarea dirigintelui de șantier, am activat o clauză din contractul de execuție, clauză potrivit căreia, în situația în care constructorii nu execută lucrările de punere în siguranță a amplasamentului și lucrările care vizează protejarea lucrările deja efectuate, atunci, beneficiarul are posibilitatea, pe banii constructorilor, să realizeze aceste lucrări, constructorii fiind apoi obligați să plătească.

Nu puteam să asistăm pasivi la distrugerea lucrărilor care au fost, deja, executate și, mai ales, nu puteam să asistăm pasivi la pericolul pentru circulația auto și pietonală, în condițiile în care constructorul nu a făcut mai nimic din ceea ce era de făcut nici măcar pe zona de semnalizare rutieră.

Așadar, în momentul de față, se execută lucrările de montare a parapetului la podul de la Valea Voievozilor. S-a montat, deja, în mare măsură, parapetul rutier, se lucrează la parapetul pietonal. Dacă vremea nu va fi foarte urâtă, până la sfârșitul săptămânii, tot ceea ce înseamnă cale de rulare și măsuri de siguranță se va încheia. Va mai fi de turnat și asfaltat trotuarul.

Tot la solicitarea inginerului s-a procedat și la realizarea altor lucrări… Sunt vreo 13 puncte.

Din punct de vedere juridic, acești constructori care au lucrat foarte puțin sau deloc încearcă acum să evite plata unor daune, plata unor penalități de întârziere care curg de la 1 decembrie și sunt destul de mari (65.000 lei/zi). Dintr-o dată, sunt foarte activi în adrese, dintr-o dată spun că are probleme contractul, proiectul.

Sunt aspecte pe care le ridică acum pentru prima dată și pe care ar fi trebuit să le ridice în momentul în care ar fi întâmpinat problemele. Sigur că pe anumite zone n-aveau ce probleme să întâmpine, pentru că nu s-au apucat de lucrări. Iar târgoviștenii cunosc și văd foarte bine ce s-a lucrat și, mai ales, ce nu s-a lucrat la șoseaua de centură.

Nu suntem dispuși să facem niciun pas înapoi. Nu suntem dispuși să facem niciun fel de negociere. Nu suntem dispuși să cădem la învoială pe niciun aspect. Obligația de a finaliza șoseaua de centură era obligația Asocierii. Municipiul Târgoviște și-a îndeplinit în termen toate obligațiile de plată rezultate din situațiile de lucrări acceptate de ingineri și confirmate la plată, motiv pentru care nu avem niciun fel de culpă în derularea acestui contract.

Am discutat cu constructorii și le-am spus în nenumărate rânduri că va veni un moment în care vor da socoteală pentru ceea ce se întâmplă pe centură. Ori n-au luat în serios acest lucru, ori au considerat că vor găsi înțelegere la Primărie astfel încât, așa cum probabil s-a mai întâmplat prin alte locuri, să fie bine pentru toată lumea, adică săs e prelungească termenul, să se suspende, eventual, pe perioda de iarnă, iar la primăvară să vedem noi ce mai facem. Lucrurile nu stau deloc așa.

Repet, nu suntem dispuși să facem niciun pas înapoi, așa cum n-am făcut nici la Complexul de Natație sau la PIDU A, deși, dacă e să mă raportez la acei constructori, e o diferență extraordinar de mare între implicarea de care au dovadă ei și cei care s-au făcut că lucrează la centură.

Datele problemei sunt foarte clare: ei n-au lucrat și acum trebuie să suporte consecințele. E foarte simplu, nu e nicio filosofie, nicio inginerie juridică sau tehnică, de nicio culoare. Dacă noi, cu Municipal Construct, am putut să facem în 2 săptămâni lucrările alea pe care ei nu le fac de 6 luni, înseamnă că lucrurile se puteau face foarte ușor.

Vom solicita și noi rezilierea contractului, nu înainte de a mai curge un termen, astfel încât nivelul penalităților să ne permită, măcar în parte, recuperarea unor prejudicii. În situația în care vor fi probleme legate de contractul de finanțare pe care-l avem acum în derulare, toate sumele care vor trebui restituite către Ministerul Dezvoltării vor fi puse în sarcina constructorilor. Probabil, de-aici există și o anumită disperare a acestora. Nu vom face decât să apărăm interesul municipiului Târgoviște.

Sunt zeci, sute de procese verbale, de solicitări punctuale pe care eu le-am făcut pentru realizarea lucrărilor, solicitări cărora nu li s-a dat curs. Sunt zeci de recunoașteri din partea liderului de asociere, care, în fața noastră și consemnat de procesele verbale a spus că nu are bani, că nu poate să lucreze și că, dacă ar fi avut resursele necesare, ar fi terminat acest proiect. Toate aceste documente vor fi puse la dispoziția instituțiilor abilitate, pentru a proteja interesul municipiului Târgoviște și a recupera prejudiciul”, a declarat primarul municipiului Târgoviște, Cristian Stan.