La sediul Consiliului Județean Dâmbovița, a avut loc o întâlnire de lucru a reprezentanților Companiei de Apă Târgoviște – Dâmbovița (CATD) și a conducerii Consiliului Județean Dâmbovița, reprezentată prin Alexandru Oprea – președinte și Claudia Gilia – vicepreședinte, cu reprezentanții Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) APĂ Dâmbovița și cei ai orașelor din județ, membri ai ADI.
Alături de directorul Companiei de Apă, Adrian Dumitru, și de managerul de proiect din cadrul CATD, Florina Mureșan, la întâlnire a fost prezent și Bogdan Teodorovici – directorul Direcției Generale Programe Infrastructură Mare (DGPIM) din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene.
În cadrul întâlnirii au fost analizat atât contractul de lucrări pe care CATD îl derulează în cadrul proiectului „Fazarea extinderea și reabilitarea infrastructurii de apă și apă uzată în județul Dâmbovița”, stadiul acestuia și, totodată, situația contractelor derulate prin POS Mediu afectate de corecții financiare.
În intervenția sa, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Alexandru Oprea, a ținut să precizeze următoarele aspecte cu privire la problematica corecțiilor financiare:„V-aș ruga ca, la nivelul Ministerului, să analizați cu foarte multă responsabilitate situația corecțiilor financiare, pentru că, dacă acele corecții financiare se mențin, unele câștigate, unele suspendate de instanță, altele executorii, vor fi distruși acești agenți economici. Vreau să vă spun că, la ora actuală, pe corecții de sistem și pe corecții care sunt aplicate conform prevederilor legale, Compania de Apă se cifrează undeva la aproape 700 miliarde lei vechi. Dacă cineva își închipuie că un operator poate plăti aceste sume din activitatea de operare se înșală. A doua precizare importantă este aceea că, totuși, aceste corecții au fost date pe proceduri de achiziții făcute în perioada 2010 – 2012. Abia în anul 2013 a apărut o reglementare legală prin care li se spune acestor operatori ce constituie abatere de la procedura de achiziție. O a treia precizare este aceea că au fost niște modele de caiete de sarcini care, la un moment dat, au fost avizate de instituțiile statului și mă refer la ANRMAP, modele după care au fost ținute în cascadă toate celelalte licitații, ceea ce ne-a dus la situația deloc plăcută de a înregistra aceste corecții. Știu că s-au făcut niște demersuri prin Asociația Română a Apei și a altor companii urmare a unor sesizări pe care le-am făcut. Cert este că trebuie luată o decizie care trebuie asumată într-un fel sau altul”.
La rândul său, directorul Direcției Generale, Programe Infrastructură Mare, Bogdan Teodorovici, a menționat faptul că această problemă a corecțiilor financiare este întâlnită și la nivelul altor operatori economici de profil din țară.
Biroul Comunicare, Relații Externe al Consiliului Județean Dâmbovița