Dum. dec. 22nd, 2024

INSTITUŢIA PREFECTULUI – JUDEŢUL DÂMBOVIŢA COLEGIUL PREFECTURAL PROCES-VERBAL al şedinţei Colegiului Prefectural din data de 25.11.2009 Şedinţa Colegiului Prefectural din data de 25.11.2009 a avut loc în baza ordinului prefectului nr. 341/02.11.2009 în Sala Mare a Instituţiei Prefectului – judeţul Dâmboviţa. Domnul prefect prezintă în deschiderea şedinţei ordinea de zi: 1. Informare privind activitatea desfăşurată de Agenţia Judeţeană pentru Prestaţii Sociale Dâmboviţa în perioada ianuarie – noiembrie 2009, în conformitate cu prevederile Programului de Guvernare. 2. Informare privind activitatea desfăşurată de Sistemul Hidrotehnic Independent Văcăreşti, în perioada ianuarie – noiembrie 2009, în conformitate cu prevederile Programului de Guvernare. 3. Informare prezentată de Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Târgovişte privind alocaţiile financiare nerambursabile acordate în 2009. 4. Diverse. Domnul Bogdan Iancu – director coordonator al Agenţiei Judeţene pentru Prestaţii Sociale Dâmboviţa – prezintă informarea la punctul 1 al ordinii de zi. Domnul prefect întreabă dacă au fost probleme în general sau dacă plăţile au fost făcute la timp. Domnul director coordonator Bogdan Iancu dă asigurări că plăţile s-au efectuat în termenele prevăzute de lege în ciuda faptului că există un deficit de personal la instituţia pe care o conduce. Domnul prefect apreciază pozitiv activitatea desfăşurată de Agenţia Judeţeană pentru Prestaţii Sociale Dâmboviţa în perioada ianuarie – noiembrie 2009 şi îl felicită pe domnul director coordonator pentru activitatea desfăşurată. În continuare, domnul ing. Trică Nicolae, director al Sistemului Hidrotehnic Independent Văcăreşti, prezintă informarea referitoare la activitatea desfăşurată de Sistemul Hidrotehnic Independent Văcăreşti, în perioada ianuarie – noiembrie 2009. La sfârşitul intervenţiei vorbitorului, domnul prefect subliniază problema existenţei inundaţiilor care se produc şi întreabă ce demersuri s-au făcut în cooperare cu Ministerul Mediului în vederea limitării acestor fenomene care afectează viaţa cetăţenilor. Răspunzând, domnul director Trică menţionează existenţa unor investiţii mari pe acumularea Bungetu I şi respectiv lacul Pereu, care sunt foarte eficiente. Domnia sa precizează că Guvernul României a acordat o sumă de 3 mil. RON pentru consolidarea acestor lucrări. De asemenea, aminteşte de problemele înregistrate pe râul Dâmboviţa (Dragomireşti, Conţeşti etc.) la care se sugerează ca soluţii devierea de albie şi consolidările de mal. În zona Malu cu Flori, unde se înregistrează eroziuni de mal şi la care se vor face lucrări de apărare împotriva inundaţiilor, se propune iniţierea unui proiect de hotărâre de guvern în regim de urgenţă. Alte localităţi în care se înregistrează probleme sunt Voineşti şi Măneşti, apreciindu-se că intervenţiile se fac secvenţial, pe tronsoane mici, din cauza lipsei de fonduri. Vorbitorul îşi exprimă speranţa că se vor putea accesa fonduri externe în vederea rezolvării problemelor în mod rapid şi eficient. Mulţumind pentru intervenţie, domnul prefect precizează că este necesară acordarea unui sprijin pentru judeţul Dâmboviţa pentru rezolvarea problemelor referitoare la inundaţii care pot deveni dramatice. În continuare, domnul prefect dă cuvântul doamnei director coordonator interimar Mărculescu Iuliana care dă citire informării privind alocaţiile financiare nerambursabile acordate în 2009 de Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Târgovişte. La sfârşitul expunerii, domnul prefect realizând o comparaţie cu judeţul Argeş, subliniază că, deşi s-a muncit mult, judeţul Dâmboviţa ar fi trebuit să aibă rezultate mai bune, solicitând o intensificare a eforturilor pentru ajutorarea întreprinzătorilor mici şi mijlocii din judeţ. Domnul Prefect accentuează asupra importanţei rolului Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Târgovişte pentru atragerea de fonduri în vederea realizării de proiecte. Doamna Mărculescu Iuliana precizează că în ultimul trimestru al anului s-a demarat activitatea de informare a societăţilor comerciale din judeţul Dâmboviţa şi celelalte judeţe, printr-o campanie de transmitere de scrisori cu privire la programele derulate de Oficiu, intenţionându-se realizarea unei baze de date cu date de contact (adrese e-mail), prin care se poate derula informarea potenţialilor beneficiari ai acestor programe în vederea înscrierii acestora în termenele limită pentru aceste programe. Domnul prefect, subliniind că echipa care lucrează în cadrul oficiului este una tânără şi dedicată, reiterează faptul că trebuie făcute eforturi mai mari pentru ajutorarea întreprinzătorilor în această perioadă dificilă. La punctul „Diverse”, domnul prefect îl invită pe domnul comisar şef Tache Vasile (Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Dâmboviţa) să prezinte un bilanţ pe perioada campaniei electorale, desfăşurată cu ocazia primului tur al alegerilor pentru Preşedintele României (23 octombrie – 20 noiembrie 2009). Mai întâi, domnul comisar şef Tache Vasile îşi exprimă satisfacţia că în judeţul Dâmboviţa alegerile s-au desfăşurat cu respectarea ordinii şi liniştii publice şi nu s-a înregistrat niciun caz deosebit graţie eforturilor depuse de cadrele Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a celor aparţinând poliţiilor comunitare. Totuşi, până la ora începerii procesului de votare, s-au înregistrat 114 sesizări, iar în data de 22 noiembrie s-au înregistrat 178 de sesizări (din care o parte din ele se refereau la aceleaşi fapte sesizate pe diferite căi). Pentru rezolvarea acestor sesizări, s-a apelat la suplimentarea personalului pe teren, un rol activ jucându-l şi cadrele Inspectoratului Judeţean de Jandarmi şi respectiv Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. Un număr redus de sesizări au vizat fapte cu caracter penal, dintre care multe sunt pe cale de a fi soluţionate, iar în jumătate din cazuri, aspectele reclamate nu s-au confirmat. O altă problemă apărută în această perioadă a fost apelarea abuzivă a numărului de urgenţă 112 în legătură cu incidentele din timpul campaniei electorale. Vorbitorul precizează că personalul Ministerului Administraţiei şi Internelor a fost suplimentat în ziua de 22 noiembrie, tocmai datorită unui număr foarte mare de nereguli sesizate în timpul campaniei electorale De asemenea, domnul comisar apreciază în mod pozitiv prezentarea obiectivă de către presa locală a derulării procesului electoral din judeţ. În vederea desfăşurării în continuare în bune condiţii a procesului electoral, domnul comisar şef Tache afirmă că se va lua măsura creşterii numărului de echipe de cercetare în toate zonele judeţului. În continuare, domnul prefect îl invită pe domnul dr. Dumitrescu Claudiu, director coordonator interimar al Direcţiei de Sănătate Publică a judeţului Dâmboviţa, să prezinte o situaţie la zi cu privire la gripa nouă în judeţ. Acesta menţionează în debutul intervenţiei sale că există un număr de 62 de cazuri la nivelul judeţului, cele mai multe în Târgovişte. Alte localităţi cu un număr redus de cazuri semnalate sunt Moreni, Pucioasa, Fieni, Niculeşti, Costeştii din Vale, Dragomireşti, Aninoasa, Bilciureşti, Lucieni, Ocniţa, Dobra, Pietroşiţa, Nucet, Corneşti, Crevedia, Răzvad. Vorbitorul precizează printre măsurile prin care se încearcă combaterea gripei noi următoarele: delimitarea focarului, izolarea la domiciliu a contacţilor pentru o perioadă de 7 zile şi supravegherea clinică a acestora de către medicul de familie, efectuarea dezinfecţiei cu dezinfectante de nivel înalt, suspendarea activităţilor şcolare pe o perioadă de 7 zile în cazul înregistrării a cel puţin 3 cazuri de gripă nouă într-o unitate şcolară şi ulterior triajul epidemiologic zilnic al elevilor şi cadrelor didactice etc. Doamna inspector şcolar general Manolescu Elena mulţumeşte domnului director al D.S.P. Dâmboviţa pentru sprijinul acordat, accentuând asupra faptului că sistemul şcolar este cel mai afectat de fenomenul gripei noi şi solicită Direcţiei de Sănătate Publică furnizarea zilnică de informaţii privind cazurile care se înregistrează în unităţile de învăţământ, în vederea recuperării materiei în urma suspendării cursurilor. Domnul prefect mulţumeşte celor prezenţi pentru participare şi încheie şedinţa. PREFECT, dr. ec. Iancu Caracota SECRETARIAT, ing. Bolovăneanu Ion expert, jr. Lăzărescu Ion LI, IA/IA/1 ex.