lun. dec. 23rd, 2024

COMUNICAT DE PRESA Prin Programul de Ocupare a Fortei de Munca pe anul 2011, Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Dâmboviţa a atins urmatoarele rezultate in primul semestru al anului 2011: • Numar total persoane incadrate in primul semestru: 4973 persoane din care 1987 din mediul urban si 2986 persoane din mediul rural; din totalul de 4973 persoane incadrate, 986 au varsta sub 25 de ani, 1391 persoane au varsta intre 25-35 de ani, 1560 persoane au varsta intre 34-45 de ani si 1036 persoane au varsta peste 45 de ani. • Din cele 4973 persoane incadrate in primul semestru al anului 2011, 4007 persoane au fost incadrate ca urmare a acordarii serviciilor de mediere a locurilor de munca vacante (din care 2848 persoane pe perioada nedeterminata si 1159 persoane pe durata determinata). • De asemenea, s-au incadrat in munca 363 persoane ca urmare a acordarii serviciilor de informare si consiliere profesionala, 185 persoane prin organizarea cursurilor de formare profesionala si 278 persoane prin acordarea de alocatii pentru somerii care se incadreaza inainte de expirarea somajului. • Totodata, s-au incadrat 116 someri peste 45 de ani sau parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, 32 persoane prin stimularea mobilitatii fortei de munca (din care 19 persoane prin incadrarea intr-o localitate la distanta de peste 50 km fata de domiciliu si 13 persoane prin incadrarea in alta localitate cu schimbarea domiciliului). • Prin Programul de Ocupare a Fortei de Munca in primul semestru al anului 2011, s-au incadrat 29 absolventi din institutiile de invatamant, prin subventionarea locului de munca din care 1 absolvent din ciclul inferior al liceului sau al scolilor de arte si meserii, 13 absolventi de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal si 15 absolventi de invatamant superior. Aceste date au fost prezentate astazi de catre Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Dâmboviţa in cadrul unei conferinte de presa organizate in cadrul Proiectului „Campania de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor” al carui beneficiar este ANOFM. Tema conferintei de presa a fost transmiterea de informatii referitoare la rezultatele atinse de AJOFM Dâmboviţa prin implementarea masurilor active, precum si contributia proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor” la imbunatatirea imaginii respectivei institutii in fata clientilor sai. Astfel, o contributie la atingerea rezultatelor mai sus mentionate a avut-o si implementarea proiectului strategic „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor” finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Obiectivul general al acestui proiect este acela de crestere a gradului de vizibilitate a serviciilor SPO in randul tinerilor aflati in cautarea unui loc de munca si in randul angajatorilor. Campania a pornit de la rezultatele a doua studii de piata cantitative si calitative in randul tinerilor si angajatorilor, in baza carora a fost conceputa o strategie generala de comunicare si alte 4 tipuri de strategii de comunicare specifice (relatii publice, comunicare on line, publicitate si evenimente). Pentru aceasta campanie au fost realizate peste 1.200.000 pliante si brosuri. „Cum sa alegem anunturile de angajare”, „Cum sa realizam un bun C.V”, „Cum sa pregatim interviul de angajare”, „Cum sa redactam o scrisoare de intentie”, „Cum puteti munci in Europa”, „De ce sa apelezi la Serviciul Public de Ocupare”, „E bine sa ai banii tai. Ia-ti primul job!”, sunt doar cateva materiale realizate in cadrul acestui proiect, care pot ajuta efectiv tinerii aflati in cautarea pe cont propriu a unui loc de munca dar si angajatorii. O parte din aceste materiale au fost folosite in vederea dotarii a 47 de birouri de self-service de la nivelul structurilor teritoriale ale SPO. De asemenea, AJOFM Dâmboviţa a folosit aceste materiale si la burse ale locurilor de munca, iar o parte le-a diseminat catre alte institutii prin a caror activitate se pot atinge grupurile tinta vizate de campania din cadrul proiectului: facultati, licee, inspectorate de munca, directii de finante publice, etc. Totodata, au fost create spoturi audio si video care au fost difuzate in mass media, realizandu-se 2.366.000 contacte unice in campania media TV, conform grupurilor tinta (certificate de catre GFK Romania). De asemenea a fost creat si un film de prezentare al ANOFM care va rula in incinta AJOFM Dâmboviţa. De asemenea, AJOFM Dâmboviţa a participat la Seminarul Regional “Sud-Muntenia” organizat in cadrul aceluiasi proiect la care au participat reprezentanti ai autoritatilor locale, angajatori, studenti si tineri aflati in cautarea unui loc de munca, precum si reprezentanti ai agentiilor judetene de ocupare a fortei de munca din regiunea de dezvoltare respectiva. Nu in ultimul rand, s-a creat site-ul www.muncesti.ro care promoveaza mesajele campaniei printr-o activitate intensa de PR online, precum si pe retelele de socializare. Tot pe acest site, se gasesc si informatii cu privire la rezultatele si evenimentele desfasurate pana in prezent in cadrul acestui proiect. Trebuie mentionat faptul ca in prezent se desfasoara o cercetare de piata calitativa si cantitativa pentru a evalua impactul campaniei de comunicare. Toate aceste realizari din cadrul proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor” sunt foarte utile, avand in vedere faptul ca in luna iunie in evidentele AJOFM Dâmboviţa erau inregistrati 12059 someri din care 98 absolventi ai promotiei 2010, rata somajului inregistrand valoarea de 5,71. Director Executiv, Cătălin NICULAE