lun. dec. 23rd, 2024

Ultima săptămână a adus în România o nouă isterie națională: de la anul vom avea impus un anumit număr de kilometri pe care îi putem parcurge cu mașina proprie, limită stabilita la 6500 km.

Și zvonurile astea de fiecare dată au avut ceva în comun: lipsea articolul de lege. HG 1215 nu stabilește nimănui cât și cu ce să circule, ci doar prezintă cu date actuale, măsurile pe care România le va implementa până în 2050 pentru reducerea emisiilor de CO2. Ce vedeți mai jos, în fig 80,reprezintă statistica numărului de km parcurși de români cu mijloacele de transport în comun sau cu cele personale.

În anul 2019, românii au mers în medie 6463 km cu mașina proprie.

AU MERS, NU ÎNSEAMNĂ CĂ DOAR ATÂT SUNTEM CONSTRÂNȘI SĂ MERGEM de anul viitor.

Asta e media din 2019, nicidecum un plafon pe care nu îl vom putea depăși.

În tabelul 10, regăsim datele ce privesc gradul de ocupare, adică media de pasageri estimată la momentul actual, pentru fiecare categorie în parte.

Motocicletele au un grad de ocupare de 1,10 pasageri pe km, adică sunt motocicliști care merg singuri și alții care merg cu un pasager în spate. Nu înseamnă că din 2024 motocicliștii sunt obligați musai să mai ia un pasager la fiecare 10km parcurși, pentru a face media.

De asemenea, pentru autoturisme, gradul actual de ocupare e de 1,98 ceea ce înseamnă că asta e media de ocupare actuală , întrucât sunt oameni care merg cu copiii, cu colegii, dar și oameni care conduc singuri. Media însă este de 1,98 și nu înseamnă că din 2024 vom putea circula cu mașina proprie doar dacă avem încă un pasager în mașină.

P. S. Pentru cine a uitat cum se măsoară media: dacă eu mănânc 4 pâini și dumneavoastră nu mâncați niciuna, media arată că totuși fiecare din noi am mâncat 2 pâini.

articol de Liviu Lazăr,

reporter special targovistenews.ro