Astăzi, Cătălin Drulă a declarat, în prima conferință de presă ca ministru al Transporturilor, că proiectul lărgirii DN71 ar fi trecut 53% prin localități.
“Am susținut dintotdeauna că nu mai putem avea în România soluții de anii “50-“60 în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile naționale aglomerate, soluția nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor.
Se poate construi la costuri mai mici și mai rapid făcând drumuri expres în afara localităților. Mă refer mai ales la zona de șes”, a spus ministrul.
“Soluția este un drum expres, patru benzi de circulație, separator de sens, fără intersecții la nivel, cu noduri”.
Potrivit ministrului, viitorul drum expres trebuie realizat de la Târgoviște și până în centura Capitalei, nu doar până la Bâldana, accesând fonduri europene.
“Este șes, este loc, nu are problemele pe care îl avea proiectul de lărgire. Lungimea estimată este de 60 de kilometri și un cost estimat un pic peste 200 de milioane de euro. Cred că legătura dintre București și Târgoviște merită un drum modern. Ne vom lua un scurt răgaz să facem un caiet de sarcini mult mai bun decât ce s-a făcut până acum”, a mai spus ministrul Cătălin Drulă.