joi. dec. 26th, 2024

sju3COMUNICAT DE PRESĂ
INFORMARE ANGAJATORI CONCEDII MEDICALE

La solicitarea Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie, Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița informează angajatorii despre soluțiile pe care le au pentru înregistrarea pontajului zilnic al angajaților în absența informațiilor despre existența sau nu a certificatului de concediu medical pentru orice fel de afecțiune medicală, și în special pentru carantină sau izolare la domiciliu în cazul persoanelor suspecte pentru COVID-19.
Situația curentă este următoarea: prin Ordinul 502/417/2020 publicat în Monitorul Oficial nr.253/27.03.2020 au fost modificate normele metodologice pentru emiterea certificatelor de concediu medical. Astfel, certificatul de concediu medical poate fi acordat retroactiv de medici pe durata stării de urgență.
În mod obișnuit, angajatul avea obligația să anunțe angajatorul în termen de 24 de ore despre faptul că medicul i-a indicat repausul la domiciliu și să depună la angajator originalul formularului până pe data de 5 a lunii ulterioare acordării certificatului de concediu medical.
În urma modificărilor legislative din 27 martie 2020, în contextul stării de urgență, angajatul poate întârzia prezentarea la consultul medical – care poate fi efectuat și la distanță, prin telemedicină – iar medicul poate decide acordarea retroactivă a certificatului de concediu medical. Suplimentar, acordarea certificatului de concediu medical pentru carantina, pentru persoanele suspectate de infecția cu noul coronavirus, are loc cu certitudine retroactiv.

 
Inspector şef
Marius Lixandru