E V A L U A R E A ACTIVITĂŢII INSPECTORATULUI DE POLIŢIE JUDEŢEAN DÂMBOVIŢA PE TRIMESTRUL I – 2010 – TÂRGOVIŞTE – STRATEGIA DE MODERNIZARE – POLITICI MANAGERIALE Activitatea desfăşurată de efectivele Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa în trimestrul I/2010 s-a înscris pe coordonatele stabilite la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei Române, respectiv îndeplinirea sarcinilor asumate de România în procesele de post-aderare la Uniunea Europeană şi de aderare la spaţiul Schengen, precum şi pentru realizarea unei instituţii poliţieneşti pe principii democratice şi moderne, aflate în slujba cetăţeanului. Prin proiectul managerial al inspectorului-şef pentru anul 2010 au fost stabilite următoarele priorităţi: 1. Modernizarea managementului instituţional; 2. Creşterea capacităţii ofensive, de prevenire şi combatere a formelor de criminalitate transnaţională, pe segmentele aflate în atenţia Uniunii Europene; 3.Dezvoltarea capacităţii de acţiune pe linia criminalităţii economico-financiare; 4. Prevenirea, combaterea şi descoperirea infracţiunilor de natură judiciară; 5. Realizarea împreună cu Institutul de Criminalistică a procedurilor de lucru generale şi specifice; 6. Aplicarea dispoziţiilor M.A.I. şi I.G.P.R. pentru creşterea gradului de siguranţă al cetăţenilor şi prevenirii criminalităţii stradale în mediul urban şi rural; 7. Îmbunătăţirea siguranţei rutiere în judeţul Dâmboviţa; 8. Dezvoltarea conceptuală a activităţii în domeniul armelor, explozivilor şi substanţelor toxice. 9. Îmbunătăţirea operativităţii pe linie de cercetare penală; 10. Dezvoltarea infrastructurii I.T.; 11. Diversificarea şi intensificarea metodelor de prevenire şi combatere a criminalităţii; 12. Continuarea Programului de investiţii, construcţii, consolidări şi reparaţii; 13. Stimularea unei atitudini civice anticoruptie si promovarea integritatii, legalitatii si a profesionalismului in randul personalului; 14. Realizarea marketingului de imagine al inspectoratului. POLITICA DE EFICIENTIZARE A MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE Susţinerea „factorului uman” s-a axat pe promovarea competenţei şi a profesionalismului, ca necesităţi obiective pretinse de dinamismul şi evoluţia societăţii contemporane, şi implicit ale situaţiei operative. Media de vârstă a ofiţerilor care ocupă funcţii de conducere este de 42 ani şi o lună, iar a agenţilor care ocupă astfel de funcţii este de 40 ani şi 3 luni. Media de vârstă a poliţiştilor este de 35 ani şi 8 luni, respectiv 36 ani şi 3 luni la ofiţeri, 35 ani şi 3 luni la agenţi, iar la personalul contractual este de 42 ani şi 9 luni. Acoperirea deficitului de personal La data de 31.03.2010, statul de organizare al inspectoratului era încadrat în proporţie de 91,16%, iar de la începutul anului şi până în prezent deficitul de personal a crescut de la 8,19 % la 8,83 %. POLITICA DE COOPERARE Îmbunătăţirea cooperării interdisciplinare constituie un obiectiv de importanţă majoră pentru Inspectoratul de Poliţie Judeţean Dâmboviţa, coeziunea de acţiune a agenţiilor de aplicare a legii fiind absolut necesară, ca premisă indispensabilă realizării unui front comun împotriva criminalităţii. Cooperarea Interinstituţională Prin încheierea de strategii, proiecte, programe şi protocoale de colaborare, a fost redimensionat sistemul relaţional cu celelalte instituţii de aplicare a legii, pe diferitele domenii de activitate, îndeosebi sub aspectul schimbului de date şi informaţii, în acord cu noile realităţi şi exigenţe ale muncii de poliţie. Colaborarea şi dialogul profesional sunt evidenţiate de un volum apreciabil al schimbului de date şi de acţiunile desfăşurate în comun cu celelalte structuri ale M.A.I. şi S.R.I., cu celelalte inspectorate judeţene de poliţie, precum şi cu Filiala Dâmboviţa a Asociaţiei Cadrelor în Rezervă şi în Retragere din M.A.I. Scoatem în evidenţă colaborarea foarte bună cu Serviciul de Informaţii şi Protecţie Internă Dâmboviţa, cu Serviciul Judeţean Anticorupţie Dâmboviţa, Autoritatea Teritorială de Ordine Publică Dâmboviţa, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,Basarab I” al Judeţului Dâmboviţa. Schimbul de date operative cu celelalte inspectorate judeţene de poliţie şi ale poliţiei de frontieră, şi-a dovedit pe deplin eficienţa, prin rezultatele obţinute în combaterea criminalităţii transnaţionale, prinderea persoanelor urmărite în temeiul legii şi îndeplinirea misiunilor specifice. Dialogul şi informarea reciprocă au constituit vectorii de referinţă ai colaborării cu Parchetele, instanţele judecătoreşti, precum şi cu alte instituţii abilitate în aplicarea legii. POLITICA DE COMBATERE A CRIMINALITĂŢII ANALIZA SITUAŢIEI OPERATIVE Volumul criminalităţii / 100.000 locuitori: – creşterea infracţionalităţii sesizate (+13,9%). – scăderea infracţionalităţii constatate cu 7,9 %. – creşterea numărului infracţiunilor constatate în flagrant cu 4,1%, de la 965 la 1.005. – scăderea numărului persoanelor cercetate cu 6,3 %. – scăderea infracţionalităţii soluţionate cu 7,2 % MAREA CRIMINALITATE INFRACŢIUNI GRAVE COMISE CU VIOLENŢĂ Se înregistrează un trend descrescător al faptelor ce constituie infracţiuni de mare violenţă, în sensul că infracţiunile declinate către unităţile de Parchet pentru competentă soluţionare, scad cu 46,6% (-7 fapte, de la 15 la 8). Pe genuri de fapte situaţia se prezintă astfel: omor 1 (-1), tentativă de omor 2 (-2), pruncucidere 1 (+1) şi ultraj 4 (+1). Diferenţa se datorează faptului că nu am înregistrat infracţiuni de vătămare corporală gravă, lovituri cauzatoare de moarte şi viol. Pozitiv este faptul că pe raza judeţului nu s-au înregistrat omoruri la comandă sau pentru reglare de conturi. Infracţiunea de omor din evidenţă a fost comisă spontan, ca urmare a neînţelegerilor în mediul familial. În trimestrul I/2010 au fost înregistrate 854 de fapte penale cu autori necunoscuţi (+126 faţă de perioada similară a anului 2009) şi au fost rezolvate 672 (+105). Activitatea de urmărire a persoanelor în temeiul legii s-a materializat în prinderea şi introducerea în locurile de detenţie/clarificarea situaţiei a 49 de urmăriţi, care se sustrăgeau executării măsurilor privative de libertate, în prezent rămânând în urmărire naţională 135 de persoane, 105 dintre acestea având mandate emise de instanţa de judecată. Buna cooperare cu Biroul Naţional Interpol a condus la localizarea şi arestarea în alte ţări a 5 urmăriţi internaţional care au fost extrădaţi în România. Am implementat la nivelul întregului judeţ ,,Manualul de bune practici privind modul de lucru al poliţiei în cazurile copiilor dispăruţi sau victime ale abuzurilor, traficului de persoane şi pornografiei infantile pe internet”, prin constituirea ,,Centrului de Monitorizare” şi a ,,Punctelor de Comandă”, stabilirea atribuţiilor şi instruirea întregului efectiv pentru executarea activităţilor în astfel de cazuri. În cursul perioadei analizate, au fost sesizate 22 cazuri de dispariţii de minori, iar din totalul de 28 aflate în lucru, au fost soluţionate 25, minorii fiind depistaţi şi predaţi familiilor. CRIMINALITATEA ECONOMICO-FINANCIARĂ În domeniul investigării fraudelor am continuat să acţionăm în echipe mixte, procurori – poliţişti – inspectori din cadrul structurilor teritoriale ale Gărzii Financiare, Autorităţii Naţionale Vamale, O.R.D.A., O.S.I.M., etc., în vederea prevenirii şi combaterii eficiente a criminalităţii economico-financiare. Au fost constatate 654 infracţiuni de natură economico-financiară, reţinute în sarcina a 317 persoane cercetate. INFRACŢIUNI DE IMPORTANŢĂ INCRIMINATE IN LEGI SPECIALE INDICATOR Trim. I/2009 Trim. I/2010 +/- % – Evaziune Fiscală (L.241/2005 şi L. 87/1994) 105 135 +30 +28,6% – Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale 6 12 +6 +100% – Legea priv. drepturile de autor şi drepturile conexe (L. 8/1996) 29 32 +3 +10,3% – Legea nr. 84/1998 priv. mărcile şi indicaţiile geografice 61 35 -26 -42,6% – Legea 46/2008 priv. Codul silvic 23 40 +17 +73,9% – Legea contabilităţii (L.82/91) 10 8 -2 -20% – Legea C.E.C.-ului (L.59/34) 31 37 +6 +19,4% În ceea ce priveşte protejarea drepturilor de proprietate intelectuală, în urma activităţilor desfăşurate au fost constatate 34 de infracţiuni din domeniul drepturilor de autor şi conexe (32 prevăzute de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe cu modificările şi completările ulterioare şi 2 de Legea nr. 504/2002 – audiovizualul) şi 36 privind drepturile de proprietate industrială (35 conform Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice şi 1 de înşelăciune cu privire la calitatea marfurilor – art. 297 Cod Penal). Totodată, au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor bunuri în valoarea totală de 12.000 lei, cu privire la care existau suspiciuni de a fi contrafăcute. MICA CRIMINALITATE INFRACŢIONALITATEA STRADALĂ SESIZATĂ ŞI CONSTATATĂ Criminalitatea stradală este rezultanta unor factori ca: nivelul ridicat al şomajului, consumul frecvent de alcool, numărul de minori lăsaţi fără supraveghere care se asociază unor grupări stradale, lipsa unor soluţii sociale viabile post-delictum pentru infractori, dar şi atitudinea neglijentă a victimelor, nerespectarea de către unii patroni a recomandărilor poliţiştilor de a se conforma măsurilor de protecţie şi lipsa reacţiei publice în cazul comiterii unor astfel de fapte pe stradă. În trimestrul I/2010, la nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa au fost sesizate 2.429 de infracţiuni judiciare, cu 168 mai multe decât în perioada similară a anului 2009, creşterea fiind de 7,4%. Din totalul de 2.429 de fapte judiciare sesizate, 175 au fost stradale (-12,9%), din acestea 158 fiind în mediul urban şi 17 în mediul rural. După timpul comiterii, 133 au fost săvârşite noaptea, iar 42 ziua. Criminalitatea stradală sesizată se prezintă astfel: – furturi din auto – 110; – furturi de auto – 2; – furturi de componente – 25; – furturi din societăţi comerciale – 7; – furturi din buzunare – 6; – Legea nr. 61/1991 – 6; – tâlhării – 7; – alte infracţiuni – 12. Din totalul infracţiunilor stradale sesizate, 14 au fost descoperite în flagrant (faţă de 10 în trimestrul I/2009), iar tâlhăriile cunosc o creştere cu o infracţiune (înregistrându-se 7 faţă de 6 în perioada similară a anului 2009). Pentru a observa eficienţa dispozitivelor de ordine şi siguranţă publică din mediul urban trebuie prezentată infracţionalitatea stradală constatată în trimestrul I/2010. Este de observat faptul că a fost începută urmărirea penală cu privire la 199 de infracţiuni stradale, dintre acestea 46 fiind constatate în flagrant şi au fost declinate 6 infracţiuni, din care 2 flagrante. Pe genuri, constatarea vizează: – furturi din auto – 136; – furt de auto – 7; – de componente – 11; – furturi din societăţi comerciale – 12; – furturi din buzunare – 2; – tâlhării – 7; – Legea nr. 61/1991 – 17; – alte infracţiuni – 7. Situaţia operativă a străzii este dată în principal de faptele de furt, care reprezintă peste 86,9 % din criminalitatea stradală. ANALIZA TIMPULUI DE REACŢIE LA APELURILE 112 În perioada de referinţă au fost primite un număr de 7.124 apeluri preluate prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, din care numai la 2.415 apeluri s-a impus intervenţia lucrătorilor de poliţie, celelalte fiind îndrumări şi reveniri. Aplicând principiul „cel mai apropiat poliţist de locul evenimentului intervine” am reuşit să înregistrăm un trend descendent al timpului de reacţie la evenimente, astfel: Nr. crt. Timp de reacţie Perioada 01.01.-31.03.2009 Perioada 01.01.-26.03.2010 +/- +/-% Număr apeluri Procent Număr apeluri Procent 1. 1-10 minute 2.609 97,4% 2.407 99,66% -202 +2,26% 2. 10-15 minute 58 2,01% 7 0,29% -51 -1,72% 3. 15-20 minute 5 0,2% – – -5 -0,2% 4. Peste 20 minute 4 0,1% 1 0,04% -3 -0,06% Total apeluri 2.676 2.415 -261 -9,75% Nr. crt. Timp de reacţie Mediul urban Mediul rural +/- +/-% Număr apeluri Procent Număr apeluri Procent 1. 1-10 minute 1.282 100% 1.125 99,29% -157 -0,71% 2. 10-15 minute – – 7 0,61% +7 +0,6% 3. 15-20 minute – – – – – – 4. Peste 20 minute – – 1 0,08% +1 +0,08% Total apeluri 1.282 1.133 -149 -11,6% CIRCULAŢIE RUTIERĂ Activităţile în domeniu s-au axat pe implementarea ,,Programului partenerial de prevenire şi combatere a accidentelor rutiere” elaborat la nivel naţional şi a subprogramului întocmit la nivel judeţean cu participarea tuturor factorilor cu atribuţii în domeniul siguranţei traficului rutier şi a reprezentanţilor mass-media. DINAMICA ACCIDENTELOR În trimestrul I/2010 au fost înregistrate 75 (-29) de evenimente rutiere din care 51 (-24) au fost accidente rutiere uşoare, iar 24 (-5) au fost accidente grave, care s-au soldat cu 7 (+1) persoane decedate şi 19 (-6) răniţi grav. Principalele cauze generatoare ale evenimentelor rutiere cu victime au fost: viteza neadaptată condiţiilor de drum – 31%; necordarea priorităţii vehiculelor – 11%; viteză neregulamentară – 11%; necordarea priorităţii pietonilor – 8%; alte abateri săvârşite de conducătorii auto – 7%; traversare neregulamentară – 7%; pietoni pe partea carosabilă – 5%; neasigurarea la manevra de mers înapoi – 4%; abateri ale conducătorilor de utilaje sau animale – 3%; alte abateri pietoni – 3%; depăşire neregulamentară – 3%; neasigurare schimbare bandă – 3%; abateri biciclişti – 1%; adormire la volan – 1%; nerespectarea distanţei dintre vehicule – 1%; nesupraveghere copii (0-6 ani) – 1%; rulare pe contrasens – 1%. Pentru îndeplinirea obiectivului general “Creşterea siguranţei rutiere pe drumurile publice şi reducerea numărului accidentelor grave”, efectivele de poliţie rutieră împreună cu agenţii de poliţie rurală desemnaţi, au asigurat o prezenţă mai activă în stradă, rezultatele obţinute fiind materializate în: ♦ Constatarea a 579 de infracţiuni la regimul circulaţiei rutiere (-9,4%). • Identificarea autorilor accidentelor cu fugă de la faţa locului în 2 cazuri; • Reţinerea a 1.091 permise de conducere, din care 82 în vederea anulării; • Retragerea a 563 certificate de înmatriculare, pentru remedierea defecţiunilor ori perfectarea actelor. Ca urmare a reorganizării inspectoratului prin mutarea Biroului Pentru Siguranţa Circulaţiei în Mediul Urban şi crearea formaţiunilor de poliţie rutieră rurală la nivelul subunităţilor teritoriale, activitatea în acest domeniu a cunoscut o creştere în ceea ce priveşte calitatea rezultatelor şi aici avem în vedere scăderea numărului evenimentelor rutiere şi a urmărilor acestora. ARME, EXPLOZIVI, SUBSTANŢE PERICULOASE Rezultatele activităţilor desfăşurate în domeniu s-au concretizat în constatarea a 38 de infracţiuni. Prin executarea activităţilor preventive am reuşit să sporim sensibilitatea agenţilor economici pentru respectarea normelor legale în materie, fiind aplicate 13 sancţiuni contravenţionale cu amenda în valoare totală de 35.000 lei. De asemenea, au fost ridicate în vederea confiscării: 19 arme de foc, 235 cartuşe de diferite calibre şi 365 kg. materiale explozive. POLITICA DE PREVENIRE În baza priorităţilor naţionale şi locale stabilite, au fost elaborate şi se află în derulare programe / activităţi de prevenire şi combatere a criminalităţii, după cum urmează: 1. Programul de prevenire a infracţiunilor contra patrimoniului care cuprinde trei module de acţiune: Prevenirea furturilor din autoturisme Prevenirea infracţiunilor de tâlhărie Prevenirea furturilor de animale Pentru prevenirea furturilor din autoturisme la nivelul inspectoratului a fost elaborat în parteneriat cu Allianz – Ţiriac Asigurări S.A. – Sucursala Dâmboviţa, Planul de măsuri pentru organizarea campaniei “Alianţă pentru siguranţă”. Activităţi derulate: o Conferinţă de presă; o Înaintarea la subunităţi a materialelor informativ – preventive; o 2 campanii stradale în Municipiul Târgovişte; o 3 întâlniri cu partenerii. 2. Pentru prevenirea infracţionalităţii în şcoli şi în zona acestora, precum şi pentru prevenirea victimizării elevilor, au fost derulate două campanii în unităţile de învăţământ din Municipiul Târgovişte ce au vizat în special prevenirea infracţiunilor cu violenţă, a furturilor, precum şi educaţia rutieră a tinerilor. Activităţi derulate: o 45 de întâlniri cu elevii o 1200 de beneficiari direcţi (elevi) o 45 de beneficiari indirecţi (profesori diriginţi) o 60 de diplome oferite copiilor o 1200 de materiale informativ – preventive distribuite 3. Proiectul ,,Prevenirea delincvenţei şi victimizării elevilor din Grupul Şcolar “Voievodul Mircea”- Târgovişte”, elaborat şi aflat în curs de implementare în parteneriat cu Primăria Municipiului Târgovişte, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi şi Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Dâmboviţa (martie – iunie 2010). 4. Pentru prevenirea pornografiei infantile pe Internet, la nivel naţional se implementează Proiectul “Dezvoltarea capacităţii de prevenire şi investigare a cazurilor de pornografie infantilă prin Internet în România”. Activităţi derulate la nivel local: o Comunicat de presă pentru a marca Ziua de 9 februarie – Ziua Siguranţei pe Internet; o Selectarea unei şcoli din Municipiul Târgovişte în care se va implementa proiectul; o Aplicarea chestionarului elevilor selectaţi, în vederea realizării sondajului privind obiceiurile de utilizare a serviciilor de Internet, precum şi identificarea gradului de informare a acestora cu privire la riscurile la care se expun atunci când navighează pe internet; o Contactarea partenerilor locali care se vor implica în proiect. 5. Proiect de formare a poliţiştilor comunitari în domeniul prevenirii delincvenţei juvenile şi victimizării elevilor, în parteneriat cu Primăria Municipiului Târgovişte (ianuarie – aprilie 2010) Activităţi derulate: o contactarea partenerilor şi elaborarea proiectului; o elaborarea materialului de support; o organizarea unei sesiuni de instruire; o contactarea celor doi colaboratori (C.P.E.C.A. şi A.N.I.T.P.) în vederea susţinerii următoarei sesiuni. POLITICA APROPIERII DE COMUNITATE MARKETNIG DE IMAGINE Conform Strategiei „Marketing de imagine în Poliţia Română”, am întocmit planul propriu de acţiune ,,Marketing de imagine al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa”, care presupune promovarea imaginii pozitive a instituţiei, aducerea la cunoştinţa opiniei publice a obiectivelor “Proiectului managerial al inspectorului-şef” conform principiului transparenţei instituţionale, furnizarea unor materiale de sinteză vizând problematici de actualitate, comentarii de specialitate referitoare la cauza, efectul, riscurile, acţiunile poliţiei, măsurile preventive şi pedepsele pentru diferite genuri de fapte. S-au făcut demersuri pentru dezvoltarea relaţiilor dintre mass-media şi ofiţerul de relaţii publice (purtătorul de cuvânt), astfel că în prezent avem acreditaţi 32 de reprezentanţi ai mijloacelor mass-media locală, 11 dintre aceştia fiind şi corespondenţi ai mijloacelor mass-media de la nivel central. În colaborare cu presa audiovizuală, am asigurat participarea poliţiştilor din diferite structuri operative, în emisiuni radio şi TV, cu scopul prezentării generale a activităţilor desfăşurate şi pentru a răspunde nevoilor de informare ale cetăţenilor. MUZEUL NAŢIONAL AL POLIŢIEI ROMÂNE Principalele preocupări ale efectivului muzeului au fost: activitatea de cercetare, conservare şi nu în ultimul rând menţinerea imaginii Poliţiei Române, pentru ca publicul să înţeleagă şi să transmită mai departe mesajul exponatelor muzeale. Au fost realizate 5 expoziţii temporare, astfel: – ,,1 Decembrie – Ziua Naţională a României” – expoziţie foto-documentară dedicată Zilei de 1 Decembrie 1918 (1 decembrie 2009 – 15 ianuarie 2010); – ,,Repere eminesciene” – mini-expoziţie foto-documentară dedicată marelui poet naţional Mihai Eminescu (15 – 22 ianuarie 2010); – „Unirea lui Alexandru Ioan Cuza” – mini-expoziţie foto-documentară dedicată măreţului act de la 24 ianuarie 1859 (22 ianuarie – 20 martie 2010); – ,,Poliţistul – prietenul meu” – expoziţie dedicată aniversării Zilei Poliţie Române, cuprinzând desene realizate de elevii şcolilor din judeţul Dâmboviţa (versiunea în data de 24 martie 2010); – ,,Evoluţia armelor de foc” – expoziţie dedicată aniversării Zilei Poliţiei Române, cuprinzând arme de foc folosite de la sfârşitul secolului al XVIII-lea şi până în prezent de către poliţiştii români, precum şi arme artizanale confiscate de la infractori (versiunea în data de 24 martie 2010). De asemenea, a fost realizată o expoziţie itinerantă, respectiv: – ,,Poliţia Română – trecut şi prezent”, expoziţie foto-documentară realizată la sediul Centrului Cultural al M.A.I. din municipiul Bucureşti, fiind prezentată evoluţia în timp a uniformei de poliţist, de la primele formaţiuni de pază şi ordine, până la Poliţia contemporană, precum şi documente, drapele de luptă şi decoraţii (4 martie 2010); Exponatele muzeului nostru au fost vizitate de 576 cetăţeni români (106 adulţi şi 470 elevi şi studenţi), precum şi de 20 de grupuri organizate şi o delegaţie din România şi de 2 delegaţii internaţionale din Portugalia şi Marea Britanie. CONCLUZII ŞI CONSIDERAŢII FINALE Cunoaşterea realităţilor din societate şi sporirea implicării cetăţenilor alături de poliţie în combaterea fenomenului infracţional, vor permite Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa să aplice cele mai bune practici, realizând punţi de legătură cu toate instituţiile statului abilitate în realizarea justiţiei. Diminuarea şi controlul fenomenului infracţional, reacţia promptă la solicitările cetăţenilor, protejarea intereselor legale ale acestora şi sporirea încrederii publice constituie deziderate ale activităţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa. * * * În pofida dificultăţilor şi obstacolelor datorate dinamicii şi noilor valenţe ale fenomenului infracţional, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Dâmboviţa, a dovedit că deţine potenţialul necesar asigurării spaţiului de justiţie, libertate şi securitate conform normelor europene, legea şi onoarea aflându-se pe primul loc în ierarhia valorilor de conştiinţă şi acţiune ale poliţistului, alături de responsabilitate, profesionalism, transparenţă şi integritate. Efectivele inspectoratului vor continua să-şi facă datoria cu maximă responsabilitate, aplicând principiile managementului unei afaceri publice în care performanţa se măsoară prin eficienţa şi calitatea serviciilor furnizate cetăţeanului. Cu stimă, INSPECTOR-ŞEF Comisar şef de poliţie Vasile TACHE