mar. oct. 22nd, 2024

E V A L U A R E A ACTIVITĂŢII INSPECTORATULUI DE POLIŢIE JUDEŢEAN DÂMBOVIŢA PE SEMESTRUL I – 2010 -TÂRGOVIȘTE- STRATEGIA DE MODERNIZARE A MANAGEMENTULUI INSTITUȚIONAL Activitatea desfăşurată de efectivele Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa în semestrul I/2010 s-a înscris pe coordonatele stabilite la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei Române, respectiv îndeplinirea sarcinilor asumate de România în procesele de post-aderare la Uniunea Europeană şi de aderare la spaţiul Schengen, precum şi pentru realizarea unei instituţii poliţieneşti pe principii democratice şi moderne, aflate în slujba cetăţeanului. Prin proiectul managerial al inspectorului-şef pentru anul 2010 au fost stabilite următoarele priorităţi: 1. Modernizarea managementului instituţional; 2. Creşterea capacităţii ofensive, de prevenire şi combatere a formelor de criminalitate transnaţională, pe segmentele aflate în atenţia Uniunii Europene; 3.Dezvoltarea capacităţii de acţiune pe linia criminalităţii economico-financiare; 4. Prevenirea, combaterea şi descoperirea infracţiunilor de natură judiciară; 5. Realizarea împreună cu Institutul de Criminalistică a procedurilor de lucru generale şi specifice; 6. Aplicarea dispoziţiilor M.A.I. şi I.G.P.R. pentru creşterea gradului de siguranţă al cetăţenilor şi prevenirii criminalităţii stradale în mediul urban şi rural; 7. Îmbunătăţirea siguranţei rutiere în judeţul Dâmboviţa; 8. Dezvoltarea conceptuală a activităţii în domeniul armelor, explozivilor şi substanţelor toxice. 9. Îmbunătăţirea operativităţii pe linie de cercetare penală; 10. Dezvoltarea infrastructurii I.T.; 11. Diversificarea şi intensificarea metodelor de prevenire şi combatere a criminalităţii; 12. Continuarea Programului de investiţii, construcţii, consolidări şi reparaţii; 13. Stimularea unei atitudini civice anticorupţie şi promovarea integrităţii, legalităţii şi a profesionalismului în rândul personalului; 14. Realizarea marketingului de imagine al inspectoratului. EFICIENTIZAREA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE Susţinerea „factorului uman” s-a axat pe promovarea competenţei şi a profesionalismului, ca necesităţi obiective pretinse de dinamismul şi evoluţia societăţii contemporane, şi implicit ale situaţiei operative. În prezent, media de vârstă a poliţiştilor care ocupă funcţii de conducere este de 40 ani si 7 luni, respectiv 41 ani şi 6 luni la ofiţeri şi 40 ani şi 4 luni la agenţi. Media de vârstă a poliţiştilor este de 35 ani şi 7 luni. Pe categorii de personal media de vârstă este de 36 ani şi 2 luni pentru ofiţeri, respectiv de 35 ani şi 2 luni pentru agenţi şi 42 şi 10 luni la personal contractual. Acoperirea deficitului de personal La data de 30.06.2010, statul de organizare al inspectoratului era încadrat în proporţie de 90,48%, iar de la începutul anului şi până în prezent deficitul de personal a crescut de la 8,19 % la 9,51 %. PREVENIREA ŞI COMBATEREA CRIMINALITĂŢII 1. PREVENIREA CRIMINALITĂŢII După identificarea, la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei Române a priorităţii naţionale în domeniul prevenirii criminalităţii pentru anul 2010, precum şi a priorităţilor locale la nivel judeţean, a fost elaborat Programul de prevenire a infracţiunilor contra patrimoniului care cuprinde trei module de acţiune:  Prevenirea furturilor din autoturisme  Prevenirea infracţiunilor de tâlhărie  Prevenirea furturilor de animale 1. Pentru prevenirea furturilor din autoturisme la nivelul inspectoratului a fost elaborat în parteneriat cu Allianz – Ţiriac Asigurări S.A. – Sucursala Dâmboviţa, Planul de măsuri pentru organizarea campaniei “Alianţă pentru siguranţă”. 2. În domeniul prevenirii furturilor de animale şi păsări au fost organizate în 6 localităţi din mediul rural întâlniri cu autorităţile locale şi campanii stradale de sensibilizare a populaţiei. 3. Prevenirea infracţiunilor de tâlhărie – cu ocazia întâlnirilor care au avut ca beneficiari direcţi elevii Grupului Şcolar “Voievodul Mircea” (39), o componentă a dezbaterilor a constat şi în prevenirea infracţiunilor de tâlhărie. 4. Pentru prevenirea infracţionalităţii în şcoli şi în zona acestora, precum şi pentru prevenirea victimizării elevilor, au fost derulate două campanii în unităţile de învăţământ din Municipiul Târgovişte ce au vizat în special prevenirea infracţiunilor cu violenţă, furturilor, precum şi educaţia rutieră a tinerilor. 5. În scopul prevenirii delincvenţei şi victimizării elevilor din Grupul Şcolar “Voievodul Mircea”- Târgovişte, în parteneriat cu Primăria Municipiului Târgovişte, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi şi Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Dâmboviţa, a fost elaborat şi s-a implementat un proiect de prevenire (martie – iunie 2010). 6. Prevenirea pornografiei infantile pe Internet – la nivel naţional s-a implementat Proiectul “Dezvoltarea capacităţii de prevenire şi investigare a cazurilor de pornografie infantilă prin Internet în România”. La nivel local s-au realizat următoarele activităţi: – Comunicat de presă pentru a marca Ziua de 9 februarie – Ziua Siguranţei pe Internet; – Selectarea unei şcoli din Municipiul Târgovişte în care se va implementa proiectul; – Aplicarea chestionarului elevilor selectaţi, în vederea realizării sondajului privind obiceiurile de utilizare a serviciilor de Internet, precum şi identificarea gradului de informare a acestora cu privire la riscurile la care se expun atunci când navighează pe internet. – Contactarea partenerilor locali care se vor implica în proiect. Proiectul a fost sistat (din motive ce ţin de finanţarea de către partener) şi va fi reluat în anul şcolar 2010/2011. 7. Proiect de formare a poliţiştilor comunitari în domeniul prevenirii delincvenţei juvenile şi victimizării elevilor, în parteneriat cu Primăria Municipiului Târgovişte (ianuarie – aprilie 2010). Activităţi desfăşurate: – contactat partenerii şi elaborarea proiectului; – elaborarea materialului de support; – organizarea a două sesiuni de instruire; 8.Campania „Dependenţi de libertate”, în parteneriat cu Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (03.05 – 15.06.2010). Activităţi desfăşurate: – Elaborarea Planului de activităţi şi înaintarea la subunităţi; – Transmiterea materialului de support; – Întâlnire cu poliţiştii de proximitate; – 12 întâlniri cu elevii din şcolile incluse în proiect; – Realizarea împreună cu partenerul a celor 3 evaluări periodice şi tramsmitera la I.G.P.R. 9. Proiectul „Noaptea cercetătorului”, iniţiat de S.C. Target Active Training S.R.L. în parteneriat cu Institutul de Prevenire şi Psihosociologie (iunie – septembrie 2010). Proiectul vizează oferirea de alternative pentru petrecerea timpului liber, prin implicarea tinerilor în activităţi din domeniul cercetării şi ştiinţei, ca modalitate de prevenire a delincvenţei juvenile. Activităţi derulate: – Intâlnire cu reprezentanţii S.C. Target Active Training S.R.L. Bucureşti; – Întâlnire cu reprezentantul Inspectoratului Şcolar Dâmboviţa; – Selectarea celor trei unităţi de învăţământ; – Aplicarea celor 100 de chestionare elevilor implicaţi în proiect şi înaintarea acestora la I.P.P.; – Distribuirea in unităţile de învătământ a materialelor de promovare a proiectului în vederea înscrierii eleviilor în concurs. 10. Activităţi de educaţie rutieră a) Organizarea împreună cu poliţia rutieră şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa a Concursului naţional „Educaţie rutieră, educaţie pentru viaţă”- etapele pe centre metodice şi judeţeană. b) Organizarea Concursului interjudeţean „Trofeul Coresi” împreună cu poliţia rutieră, Şcoala Coresi Târgovişte şi autorităţile locale. c) Pentru marcarea zilei de 1 iunie au fost realizate: – Expoziţie cu desenele copiilor implicaţi în Concursul „Desenăm, ne jucăm, circulaţie învăţăm” la Centrul de Prevenire a Criminalităţii. – Premierea copiilor care au realizat cele mai reprezentative desene. – Concurs de desene pe asfalt pe platoul din faţa Centrului de Prevenire a Criminalităţii la care au participat peste 60 de copii. 11. Activităţi de cercetare sociologică o Sondaj naţional privind atitudinile sociale în traficul rutier – aplicare chestionare repartizate de la nivel naţional în judeţul Dâmboviţa (Băleni, Pierşinari, Aninoasa ) şi introducerea în baza de date. o Sondaj privind atitudinea cetăţenilor faţă de poliţie – localităţile: Târgovişte, Găeşti, Pucioasa (aplicare chestionare, introducere în baza de date). o Studiu privind situaţia minorilor dispăruţi în 2009 în Judeţul Dâmboviţa (completare fişe minori dispăruţi în urma studierii dosarelor de la nivelul Serviciului de Investigaţii Criminale). 2. COMBATEREA CRIMINALITĂŢII Analiza situaţiei operative – volumul criminalităţii la 100.000 locuitori: – creşterea infracţionalităţii sesizate (+15,9%). – scăderea infracţionalităţii constatate cu 4,5 % . – creşterea numărului infracţiunilor constatate în flagrant cu 9,6%, de la 1.609 la 1.763. – scăderea numărului persoanelor cercetate cu 6,2 % . – creşterea infracţionalităţii soluţionate cu 23,6 %; MAREA CRIMINALITATE Regimul armelor, explozivilor şi substanţelor periculoase Rezultatele activităţilor desfăşurate în domeniu s-au concretizat în soluţionarea a 100 de infracţiuni. Prin executarea activităţilor preventive am reuşit să sporim sensibilitatea agenţilor economici pentru respectarea normelor legale în materie, fiind aplicate 18 sancţiuni contravenţionale cu amenda în valoare totală de 39.500 lei. De asemenea, au fost ridicate în vederea confiscării: 32 arme de foc, 389 cartuşe de diferite calibre şi 417 kg. materiale explozive. Criminalitatea economico – financiară În domeniul investigării fraudelor am continuat să acţionăm în echipe mixte, procurori – poliţişti – inspectori din cadrul structurilor teritoriale ale Gărzii Financiare, Autorităţii Naţionale Vamale, O.R.D.A., O.S.I.M., etc., în vederea prevenirii şi combaterii eficiente a criminalităţii economico-financiare. Au fost constatate 1.150 de infracţiuni de natură economico-financiară, reţinute în sarcina a 497 persoane cercetate. INFRACŢIUNI DE IMPORTANŢĂ INCRIMINATE IN LEGI SPECIALE INDICATOR Sem. I/2009 Sem. I/2010 +/- % – Evaziune Fiscală (L.241/2005 şi L. 87/1994) 149 252 + 103 +69,1% – Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale 16 17 + 1 +6,2% – Legea priv. drepturile de autor şi drepturile conexe (L. 8/1996) 42 53 + 11 + 26,2% – Legea nr. 84/1998 priv. mărcile şi indicaţiile geografice 83 43 – 40 – 48,2% – Legea 46/2008 priv. Codul silvic 48 71 + 23 + 47,9% – Legea contabilităţii (L.82/91) 14 51 + 37 +264,3% – Legea C.E.C.-ului (L.59/34) 56 74 + 18 +32,1% În ceea ce privește protejarea drepturilor de proprietate, în urma activităţilor desfăşurate au fost constatate 55 de infracţiuni din domeniul drepturilor de autor şi conexe (53 prevăzute de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe cu modificările şi completările ulterioare şi 2 de Legea nr. 504/2002 – audiovizualul) şi 44 privind drepturile de proprietate industrială (43 conform Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice şi 1 de înşelăciune cu privire la calitatea mărfurilor – art. 297 Cod Penal). Totodată, au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor bunuri în valoarea totală de 18.000 lei, cu privire la care existau suspiciuni de a fi contrafăcute. MICA CRIMINALITATE Criminalitatea stradală Criminalitatea stradală este rezultanta unor factori ca: nivelul ridicat al şomajului, consumul frecvent de alcool, numărul de minori lăsaţi fără supraveghere care se asociază unor grupări stradale, lipsa unor soluţii sociale viabile post-delictum pentru infractori, dar şi atitudinea neglijentă a victimelor, nerespectarea de către unii patroni a recomandărilor poliţiştilor de a se conforma măsurilor de protecţie şi lipsa reacţiei publice în cazul comiterii unor astfel de fapte pe stradă. În semestrul I/2010, la nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa au fost sesizate 5.156 de infracţiuni judiciare, cu 405 mai multe decât în perioada similară a anului 2009, creşterea fiind de 8,9%. Din totalul de 5.156 de fapte judiciare sesizate, 333 au fost stradale (-10,5%), din acestea 310 fiind în mediul urban şi 23 în mediul rural. După timpul comiterii, 238 au fost săvârşite noaptea, iar 95 ziua. Criminalitatea stradală sesizată se prezintă astfel: – furturi din auto – 170; – furturi de auto – 20; – furturi de componente – 74; – furturi din societăţi comerciale – 9; – furturi din buzunare – 11; – Legea nr. 61/1991 – 19; – tâlhării – 13; – alte infracţiuni – 17. Din totalul infracţiunilor stradale sesizate, 32 au fost descoperite în flagrant (faţă de 85 în trimestrul I/2009), iar tâlhăriile cunosc o creştere cu 5 infracţiuni (înregistrându-se 13 faţă de 8 în perioada similară a anului 2009). Pentru a observa eficienţa dispozitivelor de ordine şi siguranţă publică din mediul urban trebuie prezentată infracţionalitatea stradală constatată în semestrul I/2010. Este de observat faptul că a fost începută urmărirea penală cu privire la 338 de infracţiuni stradale (245 in rem şi 93 in personam), dintre acestea 65 fiind constatate în flagrant şi au fost declinate 12 infracţiuni, din care 5 flagrante. Pe genuri, constatarea vizează: – furturi din auto – 207; – furt de auto – 15; – de componente – 30; – furturi din societăţi comerciale – 13; – furturi din buzunare – 4; – tâlhării – 14; – Legea nr. 61/1991 – 27; – alte infracţiuni – 28. Situaţia operativă a străzii este dată în principal de faptele de furt, care reprezintă peste 87,3 % din criminalitatea stradală. ANALIZA TIMPULUI DE REACŢIE LA APELURILE 112 În perioada de referinţă au fost primite un număr de 18.187 apeluri preluate prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, din care numai la 8.457 apeluri s-a impus intervenţia lucrătorilor de poliţie, celelalte fiind îndrumări şi reveniri. Aplicând principiul „cel mai apropiat poliţist de locul evenimentului intervine” am reuşit să înregistrăm un trend descendent al timpului de reacţie la evenimente, astfel: Nr. crt. Timp de reacţie Perioada 01.01.-23.06.2009 Perioada 01.01.-30.06.2010 +/- +/-% Număr apeluri Procent Număr apeluri Procent 1. 1-10 minute 6.690 99,1% 8.405 99,39% +1.715 +0,29% 2. 10-15 minute 43 0,63% 52 0,61% + 9 -0,02% 3. 15-20 minute 18 0,26% – – – 18 – 4. peste 20 minute 6 0,08% – – – 6 – Total apeluri 6.757 8.457 + 1.700 +20,10% Nr. crt. Timp de reacţie Mediul urban Mediul rural +/- +/-% Număr apeluri Procent Număr apeluri Procent 1. 1-10 minute 3.555 100% 4.850 98,93% +1.295 -1,07% 2. 10-15 minute – – 52 1,06% +52 +1,06% 3. 15-20 minute – – – – – – 4. peste 20 minute – – – – – – Total apeluri 3.555 4.902 +1.347 +15,93% CIRCULAȚIE RUTIERĂ Activităţile în domeniu s-au axat pe implementarea ,,Programului partenerial de prevenire şi combatere a accidentelor rutiere” elaborat la nivel naţional şi a subprogramului întocmit la nivel judeţean cu participarea tuturor factorilor cu atribuţii în domeniul siguranţei traficului rutier şi a reprezentanţilor mass-media. Dinamica accidentelor de circulaţie În semestrul I/2010 au fost înregistrate 201 (-54) evenimente rutiere soldate cu vătămări de persoane din care 143 (-37) au fost accidente rutiere uşoare, iar 58 (-17) au fost accidente grave, care s-au soldat cu 15 (+3) persoane decedate şi 53 (-19) răniţi grav. Principalele cauze generatoare ale evenimentelor rutiere cu victime au fost: viteza neadaptată condiţiilor de drum – 17%; neacordarea priorităţii vehiculelor – 11%; traversare neregulamentară pietoni – 8%; neacordare prioritate pietoni – 7%; alte abateri săvârşite de conducătorii auto – 6 %; abateri biciclişti – 5%; viteză neregulamentară – 5%; abateri ale conducătorilor de atelaje sau animale – 4%; nerespectarea distanţei între autovehicule – 4%; conducere imprudentă – 4%; pieton pe partea carosabilă – 4%; depăşire neregulamentară – 3%; neasigurare la schimbarea benzii de circulaţie – 3%; nesupraveghere copii (0-6 ani) – 3%; imprudenţă copii (7-14 ani) – 2%; neasigurare mers înapoi – 2%; alte abateri pietoni – 1%; conducere fără permis – 1%; neasigurare la schimbarea direcţiei de mers – 1%; rulare pe contrasens – 1%; abateri ale conducătorilor de utilaje – 1%; alte cauze – 1%. Pentru îndeplinirea obiectivului general “Creşterea siguranţei rutiere pe drumurile publice şi reducerea numărului accidentelor grave”, efectivele de poliţie rutieră împreună cu agenţii de poliţie rurală desemnaţi, au asigurat o prezenţă mai activă în stradă, rezultatele obţinute fiind materializate în: ♦ Constatarea a 923 de infracţiuni la regimul circulaţiei rutiere (-13,4%), Identificarea autorilor accidentelor cu fugă de la faţa locului în 2 cazuri; • Reţinerea a 2.116 permise de conducere, din care 268 în vederea anulării; • Retragerea a 1.151 certificate de înmatriculare, pentru remedierea defecţiunilor ori perfectarea actelor; ♦ Executarea, în deplină siguranţă a celor 43 de misiuni de însoţire a delegaţiilor oficiale şi a transporturilor speciale. Ca urmare a reorganizării inspectoratului prin mutarea Biroului Pentru Siguranţa Circulaţiei în Mediul Urban şi crearea formaţiunilor de poliţie rutieră rurală la nivelul subunităţilor teritoriale, activitatea în acest domeniu a cunoscut o creştere în ceea ce priveşte calitatea rezultatelor şi aici avem în vedere scăderea numărului evenimentelor rutiere şi a urmărilor acestora. TRANSPARENŢĂ INSTITUŢIONALĂ Marketing de imagine Conform Strategiei „Marketing de imagine în Poliţia Română”, am întocmit planul propriu de acţiune ,,Marketing de imagine al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa”, care presupune promovarea imaginii pozitive a instituţiei, aducerea la cunoştinţa opiniei publice a obiectivelor “Proiectului managerial al inspectorului-şef” conform principiului transparenţei instituţionale, furnizarea unor materiale de sinteză vizând problematici de actualitate (combaterea corupţiei, diferitele genuri de criminalitate), comentarii de specialitate referitoare la cauza, efectul, riscurile, acţiunile poliţiei, măsurile preventive şi pedepsele pentru diferite genuri de fapte. S-au făcut demersuri pentru dezvoltarea relaţiilor dintre mass-media şi ofiţerul de relaţii publice (purtătorul de cuvânt), astfel că în prezent avem acreditaţi 32 de reprezentanţi ai mijloacelor mass-media locală, 11 dintre aceştia fiind şi corespondenţi ai mijloacelor mass-media de la nivel central. În colaborare cu presa audiovizuală, am asigurat participarea poliţiştilor din diferite structuri operative, în emisiuni radio şi TV, cu scopul prezentării generale a activităţilor desfăşurate şi pentru a răspunde nevoilor de informare ale cetăţenilor. Muzeul național al poliției române Principalele preocupări ale efectivului muzeului au fost: activitatea de cercetare, conservare şi nu în ultimul rând menţinerea imaginii Poliţiei Române, pentru ca publicul să înţeleagă şi să transmită mai departe mesajul exponatelor muzeale. Au fost realizate 7 expoziţii temporare, astfel: – ,,1 Decembrie – Ziua Naţională a României” – expoziţie foto-documentară dedicată Zilei de 1 Decembrie 1918 (1 decembrie 2009 – 15 ianuarie 2010); – ,,Repere eminesciene” – mini-expoziţie foto-documentară dedicată marelui poet naţional Mihai Eminescu (15 – 22 ianuarie 2010); – „Unirea lui Alexandru Ioan Cuza” – mini-expoziţie foto-documentară dedicată măreţului act de la 24 ianuarie 1859 (22 ianuarie – 20 martie 2010); – ,,Poliţistul – prietenul meu” – expoziţie dedicată aniversării Zilei Poliţie Române, cuprinzând desene realizate de elevii şcolilor din judeţul Dâmboviţa (versiunea în data de 24 martie 2010); – ,,Evoluţia armelor de foc” – expoziţie dedicată aniversării Zilei Poliţiei Române, cuprinzând arme de foc folosite de la sfârşitul secolului al XVIII-lea şi până în prezent de către poliţiştii români, precum şi arme artizanale confiscate de la infractori (versiunea în data de 24 martie 2010); – ,,Reportaj de pe front” – expoziţie foto-documentară dedicată aniversării la data de 9 mai 2010, a 13 de ani de la cucerirea independenţei de stat a României, a sărbătoririi Zilei Europei şi a împlinirii a 65 de ani de la încheierea celui de-al doilea război mondial în Europa (vernisarea pe 7 mai 2010); – ,,Desenăm, ne jucăm, circulaţie învăţăm” – expoziţie de desene realizate de elevii şcolilor dâmboviţene în anii trecuţi pe tema concursului realizat în colaborare cu Poliţia Rutieră Dâmboviţa (vernisarea pe 1 iunie 2010). . De asemenea, au fost realizate două expoziţii itinerante, respectiv: – ,,Poliţia Română – trecut şi prezent”, expoziţie foto-documentară realizată la sediul Centrului Cultural al M.A.I. din municipiul Bucureşti, fiind prezentată evoluţia în timp a uniformei de poliţist, de la primele formaţiuni de pază şi ordine, până la Poliţia contemporană, precum şi documente, drapele de luptă şi decoraţii (4 martie 2010); – ,,Ziua Porţilor Deschise la Ministerul Administraţiei şi Internelor” – expoziţie foto-documentară şi de uniforme de Poliţie româneşti de la începutul secolului al XIX-lea şi până în prezent (8 mai 2010). Exponatele muzeului nostru au fost vizitate de 2.241 cetăţeni români (744 adulţi şi 1.479 elevi şi studenţi), precum şi de 81 grupuri organizate şi două delegaţii din România şi 4 delegaţii şi grupuri internaţionale din Portugalia, Israel şi Marea Britanie (2). CONCLUZII ŞI CONSIDERAŢII FINALE Cunoaşterea realităţilor din societate şi sporirea implicării cetăţenilor alături de poliţie în combaterea fenomenului infracţional, vor permite Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa să aplice cele mai bune practici, realizând punţi de legătură cu toate instituţiile statului abilitate în realizarea justiţiei. Diminuarea şi controlul fenomenului infracţional, reacţia promptă la solicitările cetăţenilor, protejarea intereselor legale ale acestora şi sporirea încrederii publice constituie deziderate ale activităţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa. * * * În concluzie putem afirma că ne-am îndeplinit obiectivul general în cele 6 luni ale anului 2010, respectiv creșterea gradului de siguranță al cetățeanului prin realizarea unor obiective sectoriale, respectiv:  scăderea numărului de infracțiuni constatate (confirmate);  scăderea numărului de infracțiuni stradale pe cele două paliere: sesizate și constatate;  creșterea numărului de infracțiuni constatate în flagrant;  diminuarea drastică a numărului de scandaluri în stradă;  creșterea gradului de siguranță în unitățile de învățământ;  creșterea numărului de infracțiuni economice constatate și în mod special a dosarelor penale soluționate și înaintate parchetului pentru infracțiuni de evaziune fiscală;  scăderea numărului de evenimente rutiere pe toate palierele statistice. Cu toate acestea au fost și două importante genuri de infracțiuni unde s-au înregistrat creșteri: 1. Pe linia dosarelor penale cu autori necunoscuți, în special cu privire la furturile din locuințe, din societăți comerciale și de componente exterioare ale autoturismelor; 2. Violența intrafamilială și cea domestică prin creșterea numărului de infracțiuni de lovire și amenințare. De aceea, în perioada următoare vom dezvolta proiecte de prevenire a criminalității pe cele două genuri de fapte antisociale prin Centrul de Prevenire a Criminalității Dâmbovița cu atragerea tuturor instituțiilor cu rol de prevenire sau educație, precum și a bisericii ținând cont de interesul pe care îl manifestă permanent conducătorul acesteia I.P.S. Nifon al Târgoviștei căruia îi mulțumim pentru învățăturile și sprijinul său. * * * În pofida dificultăţilor şi obstacolelor datorate dinamicii şi noilor valenţe ale fenomenului infracţional, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Dâmboviţa, a dovedit că deţine potenţialul necesar asigurării spaţiului de justiţie, libertate şi securitate conform normelor europene, legea şi onoarea aflându-se pe primul loc în ierarhia valorilor de conştiinţă şi acţiune ale poliţistului, alături de responsabilitate, profesionalism, transparenţă şi integritate. Efectivele inspectoratului vor continua să-şi facă datoria cu maximă responsabilitate, aplicând principiile managementului unei afaceri publice în care performanţa se măsoară prin eficienţa şi calitatea serviciilor furnizate cetăţeanului. Cu stimă, INSPECTOR-ȘEF Comisar şef de poliţie Vasile TACHE