Dum. dec. 22nd, 2024

Către INSTITUŢIA PREFECTULUI – JUDEŢUL DÂMBOVIŢA INFORMARE privind desfăşurarea examenelor naționale și a concursului de titularizare 2011 EXAMENUL DE BACALAUREAT – sesiunea iunie-iulie 2011:  Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului organizează, potrivit legii, două sesiuni de bacalaureat: – prima sesiune: 06 iunie – 08 iulie 2011; – a doua sesiune: 22 august – 07 septembrie 2011.  Conform Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat, Anexa 2 la ordinul MECTS nr. 4799/31.08.2010, examenul naţional de bacalaureat constă în susţinerea următoarelor probe: A) probă de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – 6-8 iunie 2011; C) probă de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal – 20-23 iunie 2011 ; D) probă de evaluare a competenţelor digitale – 13-17 iunie 2011; E) probe scrise de evaluare a competenţelor formate pe durata învăţământului liceal, după cum urmează: a) Probă scrisă la limba si literatura română – probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările – 27 iunie 2011; c) O probă scrisă, diferenţiată în funcţie de filieră, profil si specializare – 29 iunie 2011: • matematică – pentru profilul real din filiera teoretică şi filiera tehnologică; • istorie – pentru profilul umanist din filiera teoretică şi vocaţională; d) O probă scrisă la care elevul poate opta, în conformitate cu filiera, profilul si specializarea urmate, pentru una dintre disciplinele cuprinse în următoarele două grupe – 01 iulie 2011: • fizică, chimie, biologie sau informatică – pentru profilul real; • geografie, filosofie, logică şi argumentare, economie, psihologie şi, după caz, sociologie – pentru profilul umanist. La nivelul judeţului Dâmboviţa, examenul de bacalaureat a fost pregătit cu responsabilitate de Comisia judeţeană, prin finalizarea următoarelor acţiuni: • Prima sesiune a examenului de bacalaureat 2011 s-a desfăşurat conform Metodologiei de organizare şi desfăşurare a acestui examen, realizându-se o bună conlucrare între comisia judeţeană, comisiile din centrele de examen şi cele din centrele zonale de evaluare. S-au respectat şi s-au aplicat prevederile legale, precum şi precizările din adresele şi Procedurile M.E.C.T.S. şi C.N.E.E. • La începutul anului şcolar, în toate unităţile de învăţământ liceal au fost prezentate şi prelucrate elevilor din clasele terminale şi părinţilor acestora, pe bază de proces-verbal, Calendarul şi Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat – 2011, aprobate prin O.M.E.C.T.S. nr. 4799/31.08.2010, precum şi disciplinele şi programele şcolare pentru bacalaureat . • În prima sesiune a examenului de bacalaureat, în judeţul Dâmboviţa s-au înscris 5276 candidați, 4017 din seria curentă și 1258 din serii anterioare. • Pentru probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, fiecare din cele 30 unităţi de învăţământ liceal din judeţ a fost desemnată a fi centru de examen şi centru de comunicare a subiectelor. • Pentru probele scrise, au fost constituite 17 centre de examen, arondate la 3 centre zonale de evaluare, echilibrate din punct de vedere numeric. Arondarea elevilor pe centre de examen s-a făcut conform graficului şi a fost cunoscută de toţi candidaţii în termen optim. • În cadrul şedinţelor de instruire a directorilor, directorilor adjuncţi, informaticienilor şi secretarilor unităţilor de învăţământ liceal, precum şi a comisiilor din centrele de examen şi de evaluare, au fost prelucrate prevederile Procedurilor, Adreselor METCS şi ale Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat 2011. • Inspectoratul Şcolar a luat măsuri ca fiecare centru de examen şi centru zonal de evaluare să fie dotat cu echipamente tehnice performante şi în stare bună de funcţionare (cel puţin 2 copiatoare, 2 calculatoare, imprimante, telefon, fax, conexiune la Internet); în toate centrele de examen au fost repartizate materialele necesare desfăşurării probelor: tipizate de examen în cantităţi suficiente, etichete, hârtie xerox, hârtie pentru ciorne, consumabile. • Comisia Judeţeană de bacalaureat a solicitat Inspectoratului Judeţean de Poliţie şi Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Dâmboviţa sprijinul pentru asigurarea pazei şi ordinei în centrele de examen şi centrele zonale de evaluare şi asigurarea securităţii transportului lucrărilor scrise din centrele de examen spre centrele zonale de evaluare, la fiecare probă de examen, precum și la Centrul regional de contestații. Cele două instituţii au răspuns solicitărilor I.Ş.J. Dâmboviţa, repartizând poliţişti şi jandarmi în fiecare centru de examen şi centru zonal de evaluare, pe toată durata desfăşurării examenului de bacalaureat şi asigurând securitatea transportului lucrărilor scrise. • Pe toată durata desfăşurării examenului de bacalaureat s-a asigurat asistenţă medicală în centrele de examen, primind în acest sens sprijinul Direcţiei de Sănătate Publică Dâmboviţa. • Comisia judeţeană de bacalaureat a monitorizat centrele de examen, în ziua fiecărei probe, în ceea ce priveşte încărcarea aplicaţiei şi realizarea exportului de date către M.E.C.T.S. şi C.N.E.E. • În conformitate cu Art. 11, alin (2) din Metodologie, la nivelul judeţului au fost asigurate camere web pentru 210 săli de clasă, reprezentând 2/3 din totalul sălilor de examen. Distribuirea acestora în centrele de examen s-a realizat prin tragere la sorţi, în plenul comisiei din fiecare centru de examen. • Comisia judeţeană a prelucrat conducerilor unităţilor şcolare prevederile Art. 95 din Metodologie, referitoare la interzicerea colectării sau favorizării acţiunii de colectare a unor fonduri materiale sau băneşti de la candidaţi, părinţi sau alte persoane. Nu au fost semnalate astfel de situaţii în timpul examenului. • Organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat a fost monitorizată de preşedintele şi membrii comisiei judeţene, de inspectori şcolari delegaţi de către comisia judeţeană, precum şi de reprezentantul MECTS, delegat de Comisia Naţională. • Derularea etapelor din Calendarul examenului de bacalaureat a condus şi la apariţia unor situaţii speciale :  din lista celor 5 preşedinţi numiţi prin ordinul ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, unul singur nu s-a prezentat, acesta fiind înlocuit de comisia judeţeană, cu respectarea Art. 2 (1), (2) și (3); aceeaşi procedură s-a aplicat şi pentru centrele pentru care nu au fost nominalizaţi preşedinţi din învăţământul universitar.  Cazuri speciale : Au existat 4 cazuri speciale, 3 candidaţi cu deficienţe neuro-motorii au solicitat mărirea timpului destinat probelor scrise, conform art. 91, alin. 2b din Metodologie, cu aprobarea Comisiei Judeţene de Bacalaureat, în baza certificatelor de încadrare în grad de handicap, iar 1 candidat a solicitat aprobarea Comisiei Naţionale pentru susţinerea probelor într-o sală special amenajată, cu pază, candidatul respectiv fiind în arestul Penitenciarului Mărgineni. Comisia judeţeană de bacalaureat dispune de întreaga documentaţie în ceea ce priveşte cazurile speciale menţionate, inclusiv actele medicale.  Au fost semnalate şi situaţii de fraudă şi tentativă de fraudă, 18 elevi fiind eliminaţi din examen. • Lucrările ale căror note au fost contestate au fost reevaluate în centrul regional de contestații Ploiești, la nivelul județului Dâmbovița înregistrându-se 1257 contestații. Aspecte pozitive privind organizarea și desfășurarea examenului: • implicarea cadrelor didactice din județ în organizarea şi desfăşurarea examenului (membrii în comisii, asistență, evaluare, atât la probele de evaluare a competențelor, cât și la probele scrise – cca. 2800 cadre didactice implicate); • preluarea subiectelor conform procedurilor MECTS, în intervalul orar stabilit; • raportarea prezenţei şi a statisticilor solicitate în termenele impuse, de către toate centrele de examen; • promptitudinea cu care autorităţile locale au răspuns solicitărilor comisiei judeţene, în vederea desfăşurării în condiţii optime a examenului (asigurarea asistenţei medicale, furnizarea energiei electrice, funcționarea internetului la capacitate maximă, asigurarea pazei și ordinii în centrele de examen și de evaluare, transportul în siguranță a lucrărilor); • colaborarea cu membrii Comisiei Naționale pentru rezolvarea tuturor situațiilor apărute; • nu au fost semnalate situaţii în care personalul didactic implicat în desfășurarea examenului de bacalaureat să încalce îndatoririle specifice, prevăzute de metodologie, sau normele de comportare, prin care să aducă prejudicii interesului învățământului. Pentru sesiunea august-septembrie inspectorii școlari pentru specialitatea limba și literatura română, respectiv matematică, vor realiza o nouă sesiune de instruire a profesorilor evaluatori, în vederea respectării stricte a baremului de evaluare; • menținerea unui nivel ridicat de exigență privind organizarea și desfășurarea examenului (supraveghere video, implicarea profesorilor care au demonstrat moralitate, capacitate de organizare, lucru în echipă, competențe de evaluare etc., inclusiv numirea acestora în funcția de președinte de comisie). Aspecte care necesită îmbunătățire: • este necesară o mai bună frecvență la cursuri și creșterea nivelului de pregătire al elevilor, precum și realizarea de către profesori a unei evaluări continue obiective, în vederea obținerii unor rezultate mai bune la sesiunile următoare ale examenului de bacalaureat; • planul de acțiune, la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, va include măsuri concrete de monitorizare, control și remediere a rezultatelor evaluării prin examene naționale; • unitățile de învățământ care au obținut rezultate necorespunzătoare vor fi monitorizate și sprijinite de către toți factorii educaționali, în vederea creșterii calității educației. STATISTICI Proba A – evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – 6 – 8 iunie 2011 Nr. de elevi înscrişi -total- înscrişi proba A absenți prezenți tip utilizator limba şi literatura română – oral utilizator mediu utilizator avansat utilizator experimentat 5276 4050 28 4022 384 1180 2458 Proba D – competenţe digitale (10 – 17 iunie 2011) Nr. de elevi înscrişi -total- proba D prezenti absenti eliminaţi tip utilizator fără nivel competenţă (0-10 puncte) utilizator începător utilizator mediu utilizator avansat utilizator experimentat 5276 3707 3676 31 0 2 191 1054 1129 1300 Proba C – competenţe lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (20-23 iunie 2011) TOTAL CANDIDATI CARE AU OBTINUT LA PROBA limba Nr. de elevi înscrişi -total- proba C – inscrisi proba C recunoscuta/ echivalata evaluati PROBA SCRISA prezenti absenti eliminati INTELEGEREA TEXTULUI CITIT fara A1 A2 B1 B2 engleza 4004 3102 902 3059 43 0 3059 1 26 438 1114 1480 franceza 1221 838 383 827 11 0 827 0 22 246 357 202 germana 10 7 3 7 0 0 7 0 0 2 5 0 italiana 7 7 0 7 0 0 7 0 1 6 0 0 spaniola 13 13 0 13 0 0 13 0 0 0 4 9 rusa 21 16 5 16 0 0 16 0 0 1 0 15 5276 3983 1293 3929 54 0 3929 1 49 693 1480 1706 PROBA SCRISA PROBA DE INTELEGERE A UNUI TEXT AUDIAT PROBA ORALA PRODUCEREA DE MESAJE SCRISE INTELEGEREA UNUI TEXT AUDIAT PRODUCEREA DE MESAJE ORALE INTERACTIUNE ORALA fara A1 A2 B1 B2 fara A1 A2 B1 B2 fara A1 A2 B1 B2 fara A1 A2 B1 B2 462 643 702 560 692 4 44 595 1378 1038 36 321 674 669 1359 35 365 659 661 1339 270 227 155 94 81 3 178 422 135 89 4 108 241 229 245 5 90 228 238 266 1 0 2 4 0 0 0 3 4 0 0 0 0 7 0 0 0 0 7 0 0 0 6 1 0 0 0 0 0 7 0 6 0 0 1 0 6 0 0 1 0 0 7 0 6 0 0 2 3 8 0 0 0 4 9 0 0 0 4 9 1 0 1 4 10 0 0 0 6 10 0 0 0 5 11 0 0 0 3 13 734 870 873 663 789 7 222 1022 1526 1152 40 435 915 914 1625 40 461 887 913 1628 Probe scrise Proba E) a) – Limba și literatura română Nr. elevi inscrisi Nr. elevi cu proba recunoscuta/echivalata Nr. elevi inscrisi pentru sustinerea probei Nr. candidati evaluati Candidati reusiti Din care cu note Numar de candidati respinsi Numar candidati neprezentati Numar candidati eliminati procent 5 – 5.99 6 – 6.99 7 – 7.99 8 – 8.99 9 – 9.99 10 5276 896 4380 4296 3150 902 590 505 515 451 187 1146 78 6 73,18% Proba E) c) – matematică / istorie Nr. elevi inscrisi Nr. elevi cu proba recunoscuta/echivalata Nr. elevi inscrisi pentru sustinerea probei Nr. candidati evaluati Candidati reusiti Din care cu note Numar de candidati respinsi Numar candidati neprezentati Numar candidati eliminati procent 5 – 5.99 6 – 6.99 7 – 7.99 8 – 8.99 9 – 9.99 10 5276 369 4907 4789 2171 534 503 464 348 213 109 2618 111 7 45,27% Proba E) d) Nr. elevi inscrisi Nr. elevi cu proba recunoscuta/echivalata Nr. elevi inscrisi pentru sustinerea probei Nr. candidati evaluati Candidati reusiti Din care cu note Numar de candidati respinsi Numar candidati neprezentati Numar candidati eliminati procent 5 – 5.99 6 – 6.99 7 – 7.99 8 – 8.99 9 – 9.99 10 5276 757 4519 4377 3003 426 473 550 617 631 306 1374 137 5 68,35% SITUAŢIA STATISTICĂ ÎNAINTE DE CONTESTAŢII Nr. elevi inscrisi Nr. elevi cu proba recunoscuta/echivalata Nr. elevi inscrisi pentru sustinerea probei Nr. candidati evaluati Numar candidati neprezentati Numar candidati eliminati Numar de candidati respinsi Din care cu medii Candidati reusiti Din care cu medii procent < 5 5 - 5.99 6 - 6.99 7 - 7.99 8 - 8.99 9 - 9.99 10 5276 0 5276 5068 190 18 3289 2997 292 1779 536 554 477 207 5 34,98% Rezultate finale după contestații Nr. elevi inscrisi Nr. candidati prezenti Nr. candidati evaluati Numar candidati neprezentati Numar candidati eliminati Numar de candidati respinsi Candidati reusiti procent 5276 5086 5068 190 18 3262 1806 35.51% Procentul de promovabilitate pe discipline, după contestații: EVALUAREA NAȚIONALĂ 2011 • Evaluarea Națională s-a desfășurat în conformitate cu Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluării Naționale 2011, Anexa nr. 2 la ordinul MECTS nr. 4801/31.08.201; • Înscrierea candidaţilor la Evaluarea Naţională s-a realizat de către secretariatele unităţilor de învăţământ, în perioada prevăzută de calendarul examenului: 13-15 iunie 2011. În judeţul Dâmboviţa au fost înscrişi 6124 candidaţi, toţi din seria curentă. • Au fost constituite 190 centre de examen, 17 centre de comunicare a subiectelor, 7 centre zonale de evaluare a lucrărilor și 1 centru județean de contestații; • Comisia județeană a coordonat dotarea școlilor cu logistica necesară: consumabile, copiatoare care au permis multiplicarea subiectelor pentru fiecare elev, calculatoare pentru procesarea datelor, telefon, fax etc. • Pentru soluționarea problemelor de finanțare a acțiunilor legate de organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale în cele 190 unități școlare din județ și în cele 17 centre de comunicare, Comisia județeană a înaintat adrese oficiale către toate primăriile și consiliile locale din teritoriu. Autoritățile locale au răspuns solicitărilor ISJ, implicându-se în asigurarea condițiilor materiale necesare. • Direcția Județeană de Sănătate Publică, operatorii de energie electrică, operatorii de cablu și telefonie au fost informați, în scris, asupra necesității furnizării energiei electrice și a conexiunii la internet la capacitate maximă în perioada desfășurării Evaluării Naționale. • Nu au fost semnalate disfuncții majore în ceea ce priveşte preluarea / transmiterea sau multiplicarea subiectelor. Centrele de comunicare au avut permanent energie electrică și conexiune internet. În patru unităţi şcolare s-a întrerupt energie electrică la proba de Limba și literatura română. Pentru acestea, subiectele au fost multiplicate de către centrele de comunicare în numărul corespunzător elevilor înscriși și predate în plicuri sigilate președinților și membrilor delegați. • Transportul lucrărilor din unităţile de învăţământ către centrele zonale de evaluare şi securitatea lucrărilor scrise au fost asigurate pe întreaga perioadă a Evaluării Naţionale de către reprezentanţi ai Inspectoratului Judeţean de Jandarmi sau ai Poliţiei Locale. Nu au fost semnalate incidente în acest sens. • În baza solicitărilor scrise ale comisiei judeţene, autorităţile judeţene şi locale (Direcţia Judeţeană de Sănătate Publică, Inspectoratul Judeţean de Poliţie, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi, consiliile locale, primăriile) au asigurat asistenţa medicală, paza şi ordinea pe durata probelor scrise. • S-a realizat instruirea președinților și a membrilor comisiilor din unitățile școlare și din centrele zonale de evaluare, în legătură cu aplicarea Procedurilor MECTS/CNEE și respectarea prevederilor Ordinul MECTS nr. 4801/31.08.2010 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale. Aspecte pozitive: • respectarea, de către cea mai mare parte a membrilor comisiilor/profesorilor evaluatori, a responsabilităților specifice; • subiectele elaborate de CNEE, apreciate de elevi și profesori ca fiind corespunzătoare unei evaluări standardizate, aplicate la nivel național; • raportarea în termenele stabilite a datelor statistice către MECTS / CNEE. Aspecte care necesită îmbunătățire: • înregistrarea cu mai multă responsabilitate a datelor personale ale elevilor de către unele unități școlare (cataloagele electronice); • instruirea asistenților asupra modului de completare de către elevi a datelor personale din foaia tipizată și a modului de desfășurare a examenului. Propuneri: • evitarea suprapunerii Evaluării Naționale cu probele pentru examenul național de Bacalaureat (au apărut dificultăți în selectarea cadrelor didactice pentru centrele zonale de evaluare, întrucât profesorii au fost implicați și în comisiile din unitățile de învățământ sau în comisiile de evaluare a competențelor lingvistice și digitale). STATISTICI: Rezultate obţinute înainte de contestații Limba şi literatura română Mediu Categ. elev înscrişi Nr.elevi prezenţi nr. note 1-1.99 nr. note 2-2.99 nr. note 3-3.99 nr. note 4-4.99 nr. note 5-5.99 nr. note 6-6.99 nr. note 7-7.99 nr. note 8-8.99 nr .note 9-9.99 nr. note 10 procent note peste 5.00 Total 6124 6056 42 110 235 301 897 1051 1243 1297 811 69 88,64% Urban 1916 1908 8 15 41 58 201 230 398 526 392 39 93,61% Rural 4208 4148 34 95 194 243 696 821 845 771 419 30 86,35% Matematică Mediu Categ. elev înscrişi Nr.elevi prezenţi nr. note 1-1.99 nr. note 2-2.99 nr. note 3-3.99 nr. note 4-4.99 nr. note 5-5.99 nr. note 6-6.99 nr. note 7-7.99 nr. note 8-8.99 nr. note 9-9.99 nr. note 10 procent note peste 5.00 Total 6124 6064 48 139 366 881 1524 1046 824 607 519 110 76,35% Urban 1916 1908 21 37 110 201 379 317 284 239 250 70 80,66% Rural 4208 4156 27 102 256 680 1145 729 540 368 269 40 74,37% Rezultate după contestaţii Limba şi literatura română Mediu Categ Elev Nr. elevi înscrişi Nr.elevi prezenţi nr. note 1-1.99 nr. note 2-2.99 nr. note 3-3.99 nr. note 4-4.99 nr. note 5-5.99 nr. note 6-6.99 nr. note 7-7.99 nr. note 8-8.99 nr.note 9-9.99 nr. note 10 procent note peste 5.00 Total 6124 6056 42 110 235 300 897 1042 1241 1287 832 70 88,66% Urban 1916 1908 8 15 40 58 200 228 394 515 410 40 93,66% Rural 4208 4148 34 95 195 242 697 814 847 772 422 30 86,35% Matematică Mediu CategElev Nr. elevi înscrişi Nr.elevi prezenţi nr. note 1-1.99 nr. note 2-2.99 nr. note 3-3.99 nr. note 4-4.99 nr. note 5-5.99 nr. note 6-6.99 nr. note 7-7.99 nr. note 8-8.99 nr. note 9-9.99 nr. note 10 procent note peste 5.00 Total 6124 6064 48 139 366 877 1522 1050 821 603 524 114 76,42% Urban 1916 1908 21 37 109 200 377 318 283 236 253 74 80,77% Rural 4208 4156 27 102 257 677 1145 732 538 367 271 40 74,42% Numărul contestaţiilor: 159 – Limba română, 111 – Matematică. REZULTATE FINALE DUPĂ CONTESTAŢII Mediu Categ Elev Nr. elevi înscrişi Nr.elevi prezenţi nr. note 1-1.99 nr. note 2-2.99 nr. note 3-3.99 nr. note 4-4.99 nr. note 5-5.99 nr. note 6-6.99 nr. note 7-7.99 nr. note 8-8.99 nr. note 9-9.99 nr. note 10 procent note peste 5.00 Total 6124 6052 17 80 272 613 1149 1312 1178 891 523 17 83,77% Urban 1916 1908 6 18 47 149 257 366 393 378 281 13 88,47% Rural 4208 4144 11 62 225 464 892 946 785 513 242 4 81,61% Situaţia statistică pe unităţi şcolare: Limba română: Nr. unităţi şcolare Ponderea Procent 100% 45 23,20% Procent 90-99% 66 34,02% Procent 80-89% 48 24,75% Procent 70-79% 17 8,76% Procent 60-69% 6 3,09% Procent 50-59% 7 3,60% Procent sub 50% 5 2,58% Total 194 Matematică Nr. unităţi şcolare Ponderea Procent 100% 36 18,55% Procent 90-99% 47 24,21% Procent 80-89% 30 15,44% Procent 70-79% 16 8,33% Procent 60-69% 15 7,72% Procent 50-59% 14 7,20% Procent sub 50% 36 18,55% Total 194 Medii generale Evaluarea Naţională Nr. unităţi şcolare Ponderea Procent 100% 35 18,04% Procent 90-99% 57 29,38% Procent 80-89% 39 20,11% Procent 70-79% 27 13,92% Procent 60-69% 12 6,19% Procent 50-59% 10 5,15% Procent sub 50% 14 7,21% Total 194 CONCURSUL DE TITULARIZARE 2011: • Pregătirea și desfășurarea concursului de titularizare 2011 s-au realizat în conformitate cu Metodologia privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, aprobată prin OMECTS nr. 5616/11.11.2010. • La nivelul Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița s-a constituit în acest an un singur centru de concurs, Centrul de concurs nr. 1 – Grupul Şcolar “Voievodul Mircea” Târgovişte. • Concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar de stat s-a desfășurat în data de 13 iulie 2011, în cele 3 locații ale Centrului de concurs : Grupul Şcolar “Voievodul Mircea”, Liceul ”Ion Heliade Rădulescu” și Grupul Școlar ”Constantin Brâncoveanu” din Târgoviște. • Pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea concursului, s-a constituit comisia la nivelul centrului de concurs, numită prin decizia inspectorului şcolar general, având următoarea componenţă: preşedinte - directorul unităţii de învăţământ care organizează concurs; 11 membri - aleşi dintre directorii unităţilor de învăţământ din județ; secretar - un cadru didactic; informatician. • Listele cuprinzând posturile/catedrele vacante/rezervate pentru concurs au fost afișate și publicate cu 30 de zile înaintea desfășurării probelor de concurs, conform Calendarului mișcării personalului didactic. Numărul de posturi titularizabile pentru anul școlar 2011-2012 este de 56, 403 sunt prevăzute pentru continuitate pe post și 336 pentru suplinire. • În perioada 14-24 iunie s-a realizat înregistrarea cererilor de înscriere a candidaţilor la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenţii promoţiei 2011, pentru cadrele didactice care au solicitat detaşarea la cerere prin concurs/concurs specific, pentru candidaţii care solicită continuitate pentru suplinire şi pentru candidaţii participanţi la concursul naţional din iulie 2009 şi/sau la concursul din iulie 2010, care au obţinut minimum nota 7 (şapte), ale căror posturi propuse pentru continuitate au fost ocupate de către titulari, au fost vacantate pentru concurs sau au fost desfiinţate ca urmare a modificării planului de şcolarizare/planului de învăţământ/reorganizării reţelei şcolare, precum şi pentru candidaţii care solicită suplinire în baza notelor la concursul naţional din iulie 2009 şi/sau la concursul din iulie 2010. • Au fost înregistrate dosarele a 1134 candidați. Numărul mare de membri ai comisiei și organizarea programului au făcut ca această activitate să se desfășoare în condiții bune. • Verificarea şi avizarea dosarelor candidaţilor de către comisia de organizare şi desfăşurare a concursului şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar s-a realizat în perioada 27 iunie – 1 iulie. • În perioada 4-7 iulie candidații (sau împuterniciţii acestora prin procură notarială în original) au validat fişele de înscriere, prin semnătură. Neprezentarea la validare a atras după sine anularea înscrierii la concurs. • Probele practice/orale în profilul postului, pentru disciplinele/posturile care necesită această probă suplimentară, s-au susţinut în faţa unei comisii, numită prin decizia inspectorului şcolar general, alcătuită din: preşedinte - directorul unităţii de învăţământ; membri - câte doi profesori cu gradul didactic I sau II cu specializarea în profilul postului, secretar - un cadru didactic. Aceste probe s-au desfășurat la Grupului Şcolar “Voievodul Mircea”, Grupul Școlar Construcții ”Nicolae Mihăescu”, Liceul de Arte ”Bălașa Doamna”. Nu toți candidații au promovat această probă, pierzând astfel dreptul de a participa la concurs. • În urma validării fișelor de înscriere și a desfășurării probelor practice, au rămas înscriși 981 candidați. S-au prezentat la concurs 797 candidați, din care 139 au renunțat în timpul examenului din motive personale sau medicale. Au absentat 184 candidați. Cele 658 lucrări au fost transportate în centrele de evaluare organizate în localități din țară. • A fost asigurat materialul logistic necesar pe toată perioada pregătirii și desfășurării concursului de titularizare. Sălile de concurs au fost dotate cu camere de supraveghere video. • Nu au fost înregistrate cazuri de fraudă sau tentativă de fraudă. Niciun candidat nu a fost eliminat din concurs. INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL, PROF. ELENA MANOLESCU