joi. nov. 7th, 2024

“În sfârșit, Guvernul a propus reglementarea Zonelor de Emisii Reduse, cum ne amenință de peste un an, prin avansarea proiectului de Lege privind Mobilitatea Urbană. Dar, așa cum ne-a învățat deja să ne așteptăm la ce e mai rău sau inutil, nu reglementează prea bine.

Sursa foto: The Sunday Times

😬 Pentru început, Zonele de Emisii Reduse, așa cum se numesc peste tot în lume (ZER) sunt denumite Zone cu nivel scăzut de emisie (ZNSE) că așa vrea ministerul să fie cât mai complicat și contraintuitiv.

🤷‍♂️ Apoi, aceste zone nu e clar cum se stabilesc, pe ce suprafețe, cu ce criterii sau norme, dar ne asigură Ministerul că va emite o metodologie la 6 luni de la intrarea în vigoare a legii. Fără calendare de implementare, fără metodologie de stabilire, fără sistem de culori, fără sistem de evaluare a autovehiculelor, fără nimic. Un proiect numai bun să ne prefacem că facem ceva. Am început să lucrez la amendamente împreună cu echipa mea și mai mulți experți, pentru că noi documentăm și chiar pregătim o propunere de lege pentru aceste zone, atât de necesare în orașele României, sufocate de trafic.

🆘 Surpriză din nou! 🆘Deși aveam termen de depunere a amendamentelor 2 februarie, pe 25 ianuarie comisia de administrație a votat Raport de admitere .

🤯 Încă o mostră de neprofesionalism, de sfidare a regulamentelor și a regulilor și de mimare a activității de dragul imaginii.Pentru context, în toate țările Europene sunt instaurate în orașe zone de emisii reduse pentru reducerea poluării provenite din traficul auto, pentru protejarea populației. România este singura țară în care acest model nu se întâlnește nicăieri, nici măcar în București.

😡 În vederea reglementării eficiente ar fi nevoie de reguli la nivel național, pentru uniformitate și pentru confortul cetățenilor”, precizează Dragoş Popescu, senator de Dâmboviţa, reprezentant al Partidului Reper.