După Croația, și România se aliază trendului de boicotare a supermarketurilor. Dar oare chiar asa sa fie?
Față de creșterea preturilor la produsele alimentare, croații au boicotat marile magazine pe 24 și 31 ianuarie, adică în zilele de vineri, când se așteptau cele mai mari vânzări .
La noi, pentru a-și face imagine și pentru a arăta că românii îl ascultă, Călin Georgescu îndemână la boicotarea marilor lanțuri de magazine pe 10 februarie, adică lunea. Conform datelor oferite de comercianți, lunea este cea mai slaba zi a săptămânii din punct de vedere al vânzărilor, adică nicio pagubă. Dacă întrebi gospodinele, îți vor spune că oricum lunea nu e bine să cumperi fructe, legume sau carne, întrucât în această zi găsești de obicei marfă rămasă de săptămâna trecută. Femeile știu ca abia de marți intră pe raft produsele aferente săptămânii în curs. Dacă s-ar fi dorit într-adevăr testarea ideii de boicotare, s-ar fi inițiat pentru ziua de 14 februarie, că este vineri și început de weekend, întrucât oamenii au primit pensiile și salariile și majoritatea ies la cumpărături pe final de săptămână. Aveam atâtea motive pro să fie un boicot reușit vinerea. Ce imagine ar fi fost cu românii care dau năvală în piețe și în magazinele locale, ignorând marile lanțuri cunoscute.
Ei bine, nu!
Dacă vânzările vor fi un pic mai mici ca de obicei, se va specula ideea că oamenii l-au ascultat pe Georgescu, iar dacă vor avea aceleași valori ca înainte, se va spune că românii “sunt educați ca să nu spun dresați”, să cumpere din supermarket.
Ce se uită în acest demers, este că, spre deosebire de Croația, românii chiar au multe produse autohtone la vânzare în marile magazine: lapte, morcovi, ceapă, cartofi, carne, ouă, iar scăderea vânzărilor va afecta cu precădere ramura alimentară, nicidecum pe cea electro-tehnică, reprezentată aproape în totalitate de produse străine.
Așadar, vrând să le provocăm daune străinilor, sfârșim prin a bate cuie serioase chiar în sicriul agriculturii românești și al micilor producătorilor locali.