lun. dec. 23rd, 2024

dn71„Luările de poziţii ale liberalilor fac referire la faptul că reprezentanţii PSD din judeţ, în speţă preşedintele Adrian Ţuţuianu, nu ar fi făcut suficient de multe lucruri vizavi de dezvoltarea infrastructurii rutiere în Dâmboviţa în programul naţional.Toate luările de poziţie pe care le-am văzut din partea competitorilor noştri politici de la PNL denotă o lipsă de profesionalism, o lipsă de cunoaştere a modului de derulare a investiţiilor de interes naţional şi, dacă dânşii nu cunosc foarte bine lucrurile, probabil nici consilierii nu sunt puşi la punct, iar astfel de lucruri nu cred că ajută cu ceva judeţul nostru.

Se vorbeşte foarte mult de dezvoltarea Dâmboviţei, ce exemplu mai concludent poate fi decât faptul că la începutul guvernării PSD se poate constata pe harta reţelei TEN-T că judeţul Dâmboviţa practic nu exista. Acum, la finalul unui mandat de patru ani, cu eforturi susţinute, din punct de vedere al Masterplanului de transport, în judeţul Dâmboviţa avem un drum Trans Regio botezat «Chindia» aflat pe primul loc, cu punctaj maxim şi care pleacă din Autostrada A1 şi se duce la Sinaia şi include tronsonul A1-Titu-Bâldana-Târgovişte-Sinaia.

Acest drum a luat punctajul maxim, iar acest tronson de drum are profil de 4 benzi pe zona care ne interesează, adică zonele radiale dinspre Bucureşti către Titu şi Târgovişte. S-a făcut referire la faptul că aceste tronsoane erau deja aprobate şi erau finanţate în momentul în care a venit Guvernarea Ponta. Aceste drumuri erau prinse în program cu credite angajament, însă nu au fost niciodată finanţate şi nici nu erau posibilităţi de finanţare la Compania Naţională de Drumuri pe de-o parte, şi pe de altă parte, aceste tronsoane de drum aveau indicatori economici pentru profil de două benzi.

Practic soluţia de patru benzi fusese refuzată la avizare de Electrica, pentru că, după cum se spunea la vremea respectivă, impunea mutarea tronsonului de transport energie electrică 119 kilovolţi şi acest lucru făcea imposibilă derularea proiectului în cadrul indicatorilor economici aprobaţi sau posibil de a fi susţinuţi financiar.

Toate eforturile privind schimbarea soluţiei s-au făcut în perioada Guvernului Ponta şi acest proiect este practic pe ultima fază de avizare, aşteptăm avizarea acestuia cât mai urgentă pentru a putea intra în Programul Operaţional Infrastructură Mare. Încă un indiciu este faptul că în solicitările şi în proiectele depuse pentru avizare în perioada 2009 se pot constata atât la autorităţile locale din judeţ, cât şi la Consiliul Judeţean, din extrasele de proiect că acest proiect a fost calculat cu indicatori economici la profil de două benzi, sub capacitatea necesară pentru a asigura un transport normal şi o atragere a investiţiilor directe în zona centrală a judeţului.

Toţi trebuie să vorbim de dezvoltarea judeţului, dar să ni se spună ce au făcut colegii dlui Cezar Preda până la predarea mandatului în 2012”, a declarat vicepreşedintele PSD Dâmboviţa, deputatul Ionuţ Săvoiu.