Comunicat de presă
Horațiu Cosma: Sorin Grindeanu a mai adăugat 10 ani la Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov
Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, îl acuză pe ministrul Sorin Grindeanu că își bate joc de Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov și de românii care stau weekend de weekend ore în șir în coloană.
Incompetența și inactivitatea actualului ministru PSD al Transporturilor au mai adăugat 10 ani la termenul de finalizare a acestui proiect esențial de infrastructură.
După 15 ani în care PSD și PNL au livrat cetățenilor doar vorbe pe tema Autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov, în martie 2021, în mandatul de ministru al Transporturilor al lui Cătălin Drulă, a fost pornit un prim contract de proiectare, cu termen de 2 ani și jumătate pentru finalizarea studiului de fezabilitate.
Cu alte cuvinte, astăzi ar fi trebuit să fie gata studiul. În realitate, nu doar că nu este gata, dar nici măcar nu a început cu adevărat. De doi ani de zile sunt zero studii geotehnice, avize, acord de mediu, proiectare de detaliu. Practic, Autostrada A3 e în același stadiu pe care USR l-a lăsat în 2021. „Unde e Sorin Grindeanu în toată povestea asta? Nicăieri.
Se ascunde în spatele doamnei secretar general de la Ministerul Transporturilor. O pune să anunțe că studiul de fezabilitate mai durează încă 3 ani, până în 2026, iar lucrările se vor termina prin 2040. Neputință totală.
În viziunea USR, Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov trebuia să fie gata înainte de 2030. Sorin Grindeanu a mai adăugat 10 ani. În tot acest timp, mii de români stau weekend de weekend într-o mare parcare pe Valea Prahovei”, declară Horațiu Cosma.
Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov nu este singurul proiect de infrastructură, din cele demarate acum doi ani, frânat sau blocat de ministrul Sorin Grindeanu și de care românii au atât de mare nevoie.
Două cazuri au fost exemplificate de Cătălin Drulă, președintele USR și fost ministru al Transporturilor, într-o conferință de presă susținută în județul Gorj: tronsoanele Filiași-Craiova și Filiași-Târgu Jiu, prin intermediul cărora Târgu Jiu ar fi legat la rețeaua de drumuri rapide, drumuri expres și autostrăzi a României.