Podul peste râul Argeș, aflat pe DJ 702A, care leagă localitățile Voia și Patroaia Deal reprezintă un real pericol pentru circulație.
Deschis în anii ’90, acest pod promitea dezvoltarea legăturilor rutiere în sudul județului Dâmbovița și o rută mai facilă pentru a lega județele Argeș și Dâmbovița prin intermediul autostrăzii A1.
Podul însă nu a rezistat foarte mult, iar după inundațiile din 2003 – 2004, podul a fost închis circulației publice.
Oamenii spun că, alături de inundații, un cui important în sicriul podului a fost bătut și de extragerea fără limită a agregatelor minerale în perioada de aur a capitalismului sălbatic din România , întrucât balastiera deschisă în aval, a excavat atât de mult pietriș și nisip din albia râului încât albia Argeșului a coborât cu peste 7m, lasand practic în aer picioarele podului care ar fi trebuit sa fie îngropate adânc în albie.
În 2016, presedintele de atunci al Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Tutuianu, aflat într-o vizită de lucru chiar la acest pod, declara :”Anul acesta am cerut un punct de vedere unui alt expert care ne-a dat o soluţie care ne-ar permite cu jumătate din suma unui pod nou, să refacem acest pod, undeva la 50 de miliarde lei vechi. Salvăm acest pod şi facem legătura cu Autostrada.
Suntem în lucrări de proiectare iar când vor fi gata , băgăm proiectul pe OG 28 şi sper ca în doi ani, podul să fie refăcut şi drumul până la autostradă. ”
În 2024, la 8 ani de la aceste declarații, podul este într-o stare și mai jalnică, iar siguranța celor care se încumetă să îl traverseze, atârnă de un fir de ață.
Autoritățile au încercat diverse modalități de a bloca accesul peste acest pod, săpând un șanț larg cât drumul de acces chiar în apropierea podului, sau instalând pe pod niște limitatoare de sens din beton aramat. Totul a fost în zadar!
Localnicii au umplut șanțul cu pământ și au mutat limitatoarele, pentru a putea ajunge mai repede la terenurile agricole pe care le aveau peste Argeș.
articol de Liviu Lazăr,
reporter special targovistenews.ro