CME a surclasat la distanţă uriaşă trustul Intact, pe toate categoriile de public şi pe toate segmentele orare, în primul trimestru al anului 2012, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Aşa se face că CME înregistrează pe publicul său comercial din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, un leadership de 91%, comparativ cu trustul Intact, la nivelul întregii zile. Asta înseamnă că, dintr-un total de 91 de zile, CME a fost lider absolut de audienţă în 83 de zile.
În prime time, intervalul de maximă audienţă al unei zile, diferenţa dintre cele două trusturi este şi mai mare, televiziunile CME au înregistrat un leadership de 97%, CME fiind lider la nivelul întregii zile în 88 de zile, în timp ce grupul Intact, doar în 3 zile. La nivel naţional, în prime time, CME deţine 95% din leadership.
La nivelul televiziunilor, Pro TV a înregistrat în primul trimestru al anului 2012 un leadership de 100% pe durata unei zile pe publicul comercial din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 – 49 de ani, Antena 1 nereuşind să se impună în niciuna dintre zile. Diferenţa este uluitoare şi la nivelul prime time-ului, unde Pro TV deţine 98 de procente. Aceeaşi diferenţă se păstrează şi la nivel naţional, unde, pe parcursul întregii zile, Pro TV surclasează staţiile concurente într-un procent de 98%. Situaţia este asemănătoare şi în prime time, când, din 91 de zile, 88 au fost adjudecate de Pro TV, iar Antenele doar 3, dintre ele, astfel că leadership-ul înclină spre Pro TV în proporţie de 97%.
În primul trimestru al anului 2012, divertismentul a fost rege la Pro TV, emisiuni ca “Românii au talent” şi “MasterChef” reformulând definiţia succesului. “Românii au talent” a doborât record după record şi a stabilit noi repere de audienţă. Media înregistrată de programul “Românii au talent” a fost pe publicul din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, de 24,5 puncte, cu o cotă de piaţă de 51,8 procente. “MasterChef” vine puternic din urmă şi înregistrează creşteri de audienţă de la o ediţie la alta. Audienţa medie înregistrată de show-ul care a redefinit cooking-ul de televiziune a fost în perioada menţionată de 12 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 26%. În top 5 programe de divertisment care au cel puţin două difuzări se regăseşte şi “Serviciul Român de Comedie” situate pe poziţia a patra cu o audienţă medie de 7,5 procente şi o cota de piaţă de 16,4%.
Pro TV domină şi topul serialelor româneşti de televiziune, serialele “Las Fierbinţi” şi “Pariu cu viaţa” impunându-se pe piaţa din România încă de la lansare. Aşa se face că serialul “Las Fierbinţi”, aflat pe primul loc în topul audienţelor, a avut la debut cele mai bune cifre din ultimii 10 ani înregistrate de vreun serial românesc la nivelul publicului comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani. Cu o medie de 10,7 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 23,7%, “Las Fierbinţi” s-a instalat confortabil pe primul loc în topul serialelor româneşti, urmat de fenomenul “Pariu cu viaţa”, care a obţinut o audienţă medie de 7,9 puncte de rating şi 17,5% cota de piaţă.
În topul celor mai vizionate 7 programe de ştiri, 6 poziţii sunt ocupate de Pro TV. În topul clasamentului stau confortabil Ştirile Pro TV de la ora 19.00, prezentate în timpul săptămânii de Andreea Esca şi în weekend de Oana Andoni, urmate de rubricile din cadrul ştirilor Vremea şi Ştiri din sport. Încă de la lansare, Ştirile Pro TV s-au plasat în topul preferinţelor telespectatorilor şi de atunci s-a menţinut pe acestă poziţie, fiind de 16 ani de zile lider incontestabil de audienţă. Performanţă fac şi Ştirile nopţii prezentate de Amalia Enache şi Cristian Leonte (cu o audienţă medie de 5 puncte de rating şi 13,5% cotă de piaţă), urmate de Ştirile de la ora 17.00 (cu o medie de 4,4 puncte de rating şi 17,6% cotă de piaţă) şi Ştirile Pro TV de dimineaţă, cu 4,1 puncte de rating – audienţa medie şi 27,3% cotă de piaţă.
Emisiunea de reportaje şi anchete jurnalistice de prima mână a echipei de la “România, te iubesc!” este una extrem de apreciată de telespectatorii Pro TV din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani, care o urmăresc cu interes ediţie de ediţie. Aşa se face că “România, te iubesc” se află în topul celor mai vizionate emisiuni jurnalistice, cu o audienţă medie de 5,3 puncte de rating şi 15,3% cota de piaţă. În topul celor mai urmărite 5 emisiuni, pe locul 2 se află “Lecţia de Prim Ajutor”, realizată de Dana Rogoz şi Dragoş Bucurenci, urmată de “Ce se întâmplă, doctore?” (Oana Cuzino) şi “Apropo TV” (Andi Moisescu).
La capitolul filme, Pro TV nu are rival, astfel că topul celor mai bune 30 de filme este tot ocupat de filmele difuzate de Pro TV. În topul celor mai bune 50 de filme, Pro TV deţine 47 de poziţii, iar Antena 1 doar 3. Cele mai vizionate 3 filme ale primului trimestru al anului 2012 au fost: “Shooter” (13,9 puncte de rating audienţă medie şi 28% cotă de piaţă), “The Mechanic” (12,4 puncte de rating audienţă medie şi 23,6% cota de piaţă), iar pe locul al treilea, la distanţă foarte mică, “The Godmother” (12,3 puncte de rating – audienţă medie şi 23,7 cota de piaţă).
Astfel, cu o grilă de invidiat, în care lunea difuzează serialul-fenomen “Pariu cu viaţa”, marţea – super-show-ul “MasterChef”, miercurea – “Serviciul Român de Comedie”, joia – serialul lider al momentului “Las Fierbinţi”, vinerea – culmea divertismentului “Românii au talent”, iar sâmbătă şi duminică – numai filme de top, Pro TV nu are rival în rândul televiziunilor concurente, situându-se la distanţă considerabilă de următoarele clasate.