lun. dec. 23rd, 2024

stadComunicat de presă

Urmare a apariției în spațiul public a unor informații, care nu reflectă realitatea, cu privire la proiectul de construire a unui stadion în zona fostei unități militare de la gara din Municipiul Târgoviște, pentru o informare corectă și obiectivă a opiniei publice, sunt obligat să fac următoarele precizări:

Consiliul Județean Dâmbovița (CJD) a inițiat demersurile legale către Compania Națională de Investiții SA (CNI), aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP).

Obiectivul propus cuprinde, pe lângă un stadion, și alte categorii de investiții din gama terenurilor de antrenament de fotbal și minifotbal în aer liber, un teren minifotbal (acoperit), un teren de tenis și spații de parcare.

În acest sens, CJD a contractat o firmă de specialitate în vederea realizării unei documentații tehnico-economice, faza – studiu de prefezabilitate (SPF), aprobată prin Hotărârea Consiliului Județean nr. 320/8.10.2015.

În baza acestei documentații dar și a altor formalități (studii geotehnice, intabulare în cartea funciară), obiectivul Complex Sportiv – Municipiul Târgoviște a fost cuprins în lista sinteză a CNI SA.

Având în vedere resursele financiare insuficiente la nivelul CNI, Consiliului Județean Dâmbovița i s-a recomandat etapizarea realizării investiției Complex Sportiv cu inițierea, în prima fază, a execuției serviciilor și lucrărilor pentru obiectivul stadion, adoptată prin HCJ nr. 265/18.08.2016.

Totodată, în vederea predării către CNI a terenului pe care se va realiza această investiție, a fost adoptată HCJ nr. 292/26.06.2016. Suprafața aferentă obiectivului este de aproximativ 79.162 mp.

Cu privire la prezentarea eronată a unor elemente comparative ale investiției propuse de CJD cu stadionul din Municipiul Ploiești, aflat deja în funcțiune, trebuie să informez corect opinia publică asupra stadiilor de implementare și a costurilor estimate. Astfel:

  • În privința costurilor, comparația cu stadionul din Municipiul Ploiești nu poate fi realizată pe criterii obiective deoarece stadionul propus în Municipiul Târgoviște este prevăzut și cu pistă de atletism.

  • Valoarea totală estimată atât a complexului sportiv, cât și a obiectivului stadion, analizată individual, rezultă dintr-o documentație tehnico-economică, faza SPF care, din punct de vedere al prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008, evidențiază, în primul rând, necesitatea și oportunitatea unei valori totale estimate fără indicatori tehnico-economici în detaliu. Față de acest aspect, în baza aceluiași act normativ, precizez că elementele componente ale unui deviz general detaliat cu indicatorii tehnico-economici aferenți sunt determinate în urma realizării unei documentații tehnico-economice în faza studiu de fezabilitate, acesta nefiind încă întocmit, iar speculațiile pe marginea acestui subiect având doar un caracter tendențios, menit să dezinformeze opinia publică.

  • Precizez, totodată, că valoarea estimată la această dată pentru obiectivul stadion se încadrează în standardele de cost aprobate la nivelul CNI. Valoarea obiectivului urmează să fie actualizată după finalizarea procedurilor de achiziție publică a serviciilor și lucrărilor aferente.

Menționez faptul că toate proiectele pentru achiziția lucrărilor de proiectare și execuție se realizează de

către CNI SA – fără implicarea CJD.

Reiterez faptul că valoarea estimată a obiectivului stadion la nivelul SPF urmează a fi modificată în baza documentației ce urmează a se întocmi, respectiv, studiu de fezabilitate.

Consiliul Județean Dâmbovița a demonstrat transparență în fiecare etapă parcursă până la această dată, dovadă fiind hotărârile de consiliu județean mai sus-menționate, aprobate cu unanimitate de voturi. Deși nu au trecut decât 2 luni de la aprobarea HCJ nr. 265/18.08.2016, le readuc în atenție consilierilor județeni ai Partidului Național Liberal, textual, prevederile art. 3 din hotărârea pe care au aprobat-o cu unanimitate de voturi, și anume că ”principalii indicatori tehnico-economici se vor definitiva după realizarea documentației, faza SF, valoarea apreciată a studiului de prefezabilitate neavând caracter definitiv”.

Evidențiez astfel faptul că toate proiectele de hotărâre ce privesc complexul sportiv au fost aprobate cu unanimitate de voturi din anul 2013 și până în prezent de cei 6 consilieri județeni care au făcut parte și din consiliul județean anterior – Gabriel Grozavu, Adrian Mocanu, Ion Sorin, Petre Marin, Buta Teodor, Popescu Jean. Poziția exprimată în spațiul public de domniile lor contravine poziției pe care au clamat-o ani de zile.

Problema principală pe care eu o delimitez de orice conotație politică rămâne, în acest moment, continuarea în condiții optime a lucrărilor pe care ne-am propus să le implementăm în zona fostei unități militare de la gară. Îi asigur pe dâmbovițeni că voi veghea în permanență ca proiectele de investiții să se desfășoare în concordanță cu interesele lor, acestea fiind menite să contribuie, în egală măsură, la buna și corecta dezvoltare a județului.

Pentru orice acuzație ce mi-a fost imputată pe marginea acestui subiect, solicit reprezentanților Organizației Județene Dâmbovița a Partidului Național Liberal să facă publică toate dovezile referitoare la comiterea oricărui fel de abuz legat de proiectul Complexului Sportiv de la UM Gară și, implicit, de construirea unui nou stadion în acea zonă.

Președinte,

conf. univ. dr. Adrian ȚUȚUIANU