vin. dec. 27th, 2024

dn71GRUPUL PARLAMENTAR PSD

INTERPELARE

 Adresată:Domnului SORIN MIHAI GRINDEANU

Prim-ministru al Guvernului României

De către dl. Senator: ADRIAN ŢUŢUIANU

Circumscripţia electorală: 16

Grupul parlamentar: PSD

Şedinţa Senatului din data de:

Obiectul interpelării: Situația proiectelor de modernizare a DN 7 Bâldana – Titu și DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia

Domnule Prim-ministru,

Reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport rutier pe drumurile naționale reprezintă o componentă esențială a strategiei de dezvoltare durabilă a județului Dâmbovița, factor determinant în atragerea de investitori și crearea de investiții pe termen lung. Ca atare, traseele drumurilor naționale DN 7 și DN 71 sunt vitale din punct de vedere al tranzitului și dezvoltării județului pe toate palierele (economic, industrial, turistic), cu argumente incontestabile.

DN 7 Bâldana – Titu

Renault Technologie Roumanie este singurul centru de inginerie auto din Europa de Est și zona mediteraneană și cel mai mare centru de inginerie Renault din afara Franței, cu peste 2.400 de angajați. Parte a RTR, Centrul Tehnic Titu a fost inaugurat în anul 2010 și reprezintă ultima verigă a lanțului de dezvoltare auto a Grupului Renault, fiind singurul centru de acest fel din regiune (600 de angajați).

În anul 2007, în numele Guvernului României, Agenția Română pentru Investiții Străine și Renault S.A.S., prin filiala sa, Renault Technologie Roumanie, au încheiat Memorandumul cu privire la ansamblul de măsuri necesare la realizarea proiectului de investiție a centrului de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și studii de inginerie în domeniul automobilului. Documentul reglementează, ca acțiuni necesare implementării proiectului, modificarea infrastructurii rutiere respectiv lărgirea la 4 benzi de circulație a DN 7 Bâldana – Titu, între km 30+950 și km 47+750.

Totodată, prezența Centrului Renault de la Titu a determinat dezvoltarea puternică a industriei de automotive, în zonă fiind prezente societățile Metaplast (700 de salariați, cu perspectiva angajării a încă 200 în următoarele 12 luni), Nic Prem Impex (530 de salariați, cu perspectiva angajării a încă 300 în următoarele 12 luni) , ELJ Automotive (400 de salariați) si Plasticom (300 de salariați).

Măsura lărgirii la 4 benzi a drumului național se impune ca necesară în contextul traficului greu și al tranzitului de personal din zonă, transportul echipamentelor, componentelor și vehiculelor necesare testelor de specialitate.

DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia

Este, fără îndoială, obiectivul care ar oferi șanse majore de dezvoltare județului Dâmbovița, în contextul investițiilor noi anunțate. Amintesc doar proiectul grupului Arctic din localitatea Ulmi, de lângă municipiul Târgoviște, care, prin fabrica pe care o va realiza, începând din acest an, va transforma județul Dâmbovița în cel mai mare producător de aparatură electrocasnică din Europa (fabrica va avea 2.500 de salariați în 2019).

În aceeași configurație de dezvoltare, din perspectiva accesibilității interregionale (axă majoră de mobilitate pe direcția Sud – Nord și cale alternativă de acces către Valea Prahovei), cu efecte în zona dezvoltării durabile a ariei economice din jurul municipiului Târgoviște și a orașelor învecinate, parte a conurbației București – Târgoviște – Ploiești, precum și a stimulării potențialul turistic al județului, în contextul dezvoltării proiectului de Stațiune de interes național „Moroeni – Padina – Peștera”, proiectul de modernizare a DN 71 se impune ca prioritar.

Adaug faptul că obiectivul face parte din Master Planul General de Transport al României, aprobat conform HG nr. 666/2016 – Trans-Regio „A1 – Titu – Bâldana – Târgoviște – Sinaia”.

Față de cele expuse anterior, vă rog, domnule Prim-ministru, să dispuneți măsurile necesare pentru:

  • finalizarea activității de revizuire a proiectului tehnic, conform noilor normative aprobate, avizarea și reorganizarea procedurilor legale de achiziție a lucrărilor de execuție pentru proiectul de lărgire la 4 benzi a DN 7 Bâldana – Titu; Aceasta revizuire este amânata nejustificat din anul 2015;

  • finalizarea acțiunii de revizuire/actualizare a Studiului de Fezabilitate pentru proiectul de modernizare a DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia;

  • includerea pentru finanțare a proiectelor de modernizare a DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia si DN 7 Baldana- Titu în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Apreciind eforturile pe care le depuneți în ducerea la îndeplinire a programului de guvernare și convins fiind de susținerea proiectelor prioritare de dezvoltare a județului Dâmbovița, vă mulțumesc anticipat pentru atenția și implicarea în problemele semnalate.

Solicit răspuns scris .

Cu deosebită consideraţie, SENATOR

Conf. univ.dr.

ADRIAN ŢUŢUIANU

 

Data: